Gå til innhold

[Løst] Hvilken gaming-PC fra Elkjøp (maks 10 000)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må bare beklage, men må den kjøpes hos elkjøp?

Av de du linker til ville jeg ha valgt en av maskinene med gtx 960 skjermkort. Det er 2 stk under 10k, hvor største forskjellen er om du vil ha en fysisk stor eller liten maskin. Alternativt kan du gå for en maskin med 770. Skjermkortene er omtrent like kraftige, men selv foretrekker jeg da å gå for det nyeste.

Ellers vil du trolig få en ganske mye bedre egnet gamingmaskin til samme pris et annet sted..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med å handle "gaming" pc på komplett fra en leverandør som lenovo/hp/acer etc så støter du alltid på samme problemet.

Du får lite for pengene. Du får ofte en uklokkbar CPU, middelmodig GPU, og PSU. Diskene er ofte små.

Men størst problem av alle er at du får ofte et hovedkort som har en spessiell formfaktor slik det er vanskelig om ikk umulig å bytte komponenter. Rare strømløsninger etc.

Nei. Gå heller til komplett eller noe lignende eller enda bedre, lær deg å bygg selv.

Har du et gavekort på elkjøp så selg det på finn for litt under verdien og se om noen vil kjøpe det.

Lenke til kommentar

Expert sin ser kul ut, men jeg er skeptisk om et slikt design er lett å oppgradere om man om et års tid eller to ønsker å skifte ut en del.

Den er nok ikke ment for oppgradering.   Med specs på den PCen vil den holde en god stund.  Det vil vær en trade off med slike dessverre

Lenke til kommentar

Asusen er sikkert ikke helt lett nei, men nå er jo delene såpass strømgjerrige at det ikke skal gjøre stort, ,en kjøp uten K prosessor er et dårlig kjøp i mine øyne, og sikkert pga den ikke klarer å dytte bort varmen grunnet utformingen på kabinettet.

Den fra CDON vil jeg si er et bomkjøp grunnet hovedkort, og igjen CPU uten OC muligheter.

Komplett sin har du i hvertfall muligheter å endre CPU og kjøling.

Legg på en 4690k og en CM 120XL så har du det du trenger stort sett. En annen SSD hadde også gjort seg, men ikke livsviktig.

Lenke til kommentar

Asusen er sikkert ikke helt lett nei, men nå er jo delene såpass strømgjerrige at det ikke skal gjøre stort, ,en kjøp uten K prosessor er et dårlig kjøp i mine øyne, og sikkert pga den ikke klarer å dytte bort varmen grunnet utformingen på kabinettet.

Den fra CDON vil jeg si er et bomkjøp grunnet hovedkort, og igjen CPU uten OC muligheter.

Komplett sin har du i hvertfall muligheter å endre CPU og kjøling.

Legg på en 4690k og en CM 120XL så har du det du trenger stort sett. En annen SSD hadde også gjort seg, men ikke livsviktig.

Asus PCen selges ikke med K-prosessor.  Ingen av de andre ser ut til å vær beregnet for overklokking.   Når en kjøper en ferdig-PC som disse så tror jeg neppe at overklokkere er en del av målgruppen.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å stikke innom din lokale Elkjøp-butikk. Mange fysiske butikker rydder ut det de har av maskiner med GTX770 og 780 nå, det gjør at prisene blir mer konkurransedyktig mot å bygge selv. I min butikk selger vi nå maskiner med GTX770 i5-4460 og SSD for 7495

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å stikke innom din lokale Elkjøp-butikk. Mange fysiske butikker rydder ut det de har av maskiner med GTX770 og 780 nå, det gjør at prisene blir mer konkurransedyktig mot å bygge selv. I min butikk selger vi nå maskiner med GTX770 i5-4460 og SSD for 7495

For 7.5k er ikke det ille kjøp. Absolutt noe TS burde se etter.

Hvis ikke burde komplett heller bli vurdert kraftig.

Uansett, kjøp ikke pc uten å la oss sjekke specs. Mange veteraner her som kan gi en god vurdering å beskytte deg mot salgstriks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett, kjøp ikke pc uten å la oss sjekke specs. Mange veteraner her som kan gi en god vurdering å beskytte deg mot salgstriks.

Hehe, måtte bare fremheve den siste biten din.  +1 til den, har fått MYE god hjelp på Diskusjon. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...