Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hdd problemer

Anbefalte innlegg

Hei, har en laptop(maskin A) med windows 8 som har gått føyken, kommer inn i Bios å der finner den ikke harddisken, har en litt eldre laptop(maskin B) med windows 7 hvor jeg prøver å koble Maskin B sin harddisk i maskin A, jeg finner harddisken fra Maskin B, men jeg får ikke til å boote opp. kan noen hjelpe meg. 

beklager vis det ble litt rotete. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I windows 8 maskinenes bios må du for windows 7 enable csm (legacy) of disable secure boot.

Men det er ikke bare å boote opp en HDD med en windows installasjon fra en annen pc . For det første kan du nok få bluscreen (den vil ikke boote grunnet hardware/driver konflikter) og/eller du får problemer med aktiveringen.

Kom helst med mere informasjon og detaljer om produktene , ref https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1581333

Lenke til kommentar

Hvis harddisken faktisk er ødelagt trenger du en erstatning ja.

Kanskje vurdere en SSD .

Men å installere windows 8/8.1 tilbake på en oem win 8 PC hvor dette er levert som recovery på harddisken krever at du har forberedt et installasjons medie (DVD eller USB).

Du ønsker sikkert ikke å måtte betale for en windows lisens pånytt men bruke den som rettmessig følger med laptoppen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...