Jorisvoorn Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Hei, har en laptop(maskin A) med windows 8 som har gått føyken, kommer inn i Bios å der finner den ikke harddisken, har en litt eldre laptop(maskin B) med windows 7 hvor jeg prøver å koble Maskin B sin harddisk i maskin A, jeg finner harddisken fra Maskin B, men jeg får ikke til å boote opp. kan noen hjelpe meg. beklager vis det ble litt rotete. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Du må nok installerer OS på nytt. Maskinene har sikkert helt forskjellige drivere til chipset, grafikk etc. 1 Lenke til kommentar
Nado Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Du må nok installere OS på nytt i den harddisken. Dersom du prøver å få ut informasjon fra hardisken så kan du koble den inn i en stasjonær PC eller et kabinett for eksterne harddisker via USB. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 I windows 8 maskinenes bios må du for windows 7 enable csm (legacy) of disable secure boot. Men det er ikke bare å boote opp en HDD med en windows installasjon fra en annen pc . For det første kan du nok få bluscreen (den vil ikke boote grunnet hardware/driver konflikter) og/eller du får problemer med aktiveringen. Kom helst med mere informasjon og detaljer om produktene , ref https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1581333 Lenke til kommentar
Jorisvoorn Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 ok takk, vil det hjelpe å kjøpe en ny Harddisk til Maskin A å installere Win 8? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Hvis harddisken faktisk er ødelagt trenger du en erstatning ja. Kanskje vurdere en SSD . Men å installere windows 8/8.1 tilbake på en oem win 8 PC hvor dette er levert som recovery på harddisken krever at du har forberedt et installasjons medie (DVD eller USB). Du ønsker sikkert ikke å måtte betale for en windows lisens pånytt men bruke den som rettmessig følger med laptoppen. Endret 23. august 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå