Gå til innhold

http://bendiklaland.info/

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Statisk bredde = bajs.

Bytt til enten responsiv kode eller en width i prosent.

Ser bare 2/3 av siden, og er noe .PNG osv. som kommer midt på bildene. Denne scroller også sammen med siden, så har ikke peiling hva det skal relatere til.

Ellers kan jeg også bare scrolle dersom jeg holder musa på høyre side. Irriterende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers kan jeg også bare scrolle dersom jeg holder musa på høyre side. Irriterende.

Akkurat det, får jeg la være. Kan ikke begynne med scripts, bare for det.

Det, er ikke statisk bredde tror jeg. Funker fint, for meg: Å zoome ut. Men, ikke inn. Hvilken oppløsning bruker du? Siden har 1920, som minimum required.

.Png'en du snakker om, er menyen. Den, skal være fixed.

bendiklaland.info

Endret av N*
Lenke til kommentar

Med 1920 som minimum vil over halvparten av beøkende på internett ikke kunne se siden din slik den er tenkt http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp

Når det er sagt mener jeg å huske å ha sett en tidligere versjon og det er STOR forskjell! Dette fungerer mye bedre grafisk sett.

Jeg ville ikke sagt at 1920 er obligatorisk (selv browser jeg nesten alltid på skjermen min som er 90* vridd så jeg får 1080 i bredde, og to browsere i høyde. Dette blir såklart opp til deg. I norge er nok prosenten for folk med 1920 eller høyere større enn 50%.

Lenke til kommentar

siden din burde takle at ikke alle har den i fullskjerm. Husk at ikke alle bruker nettleseren på samme måte som deg. Jeg har f.eks. ikke nettleseren i fullskjermmodus hele tiden.

Og responsivt webdesign er så absolutt å anbefale. Om du tenker mobile-first (altså lager siden for mobiler først, og så tilpasser for større enheter etterpå) vil du lage en side som i stor grad funker for alle. Jeg ser ingen grunn til å lage et nettside i dag som kun funker på skjermer med bestemte størrelser.

Når jeg åpnet siden på mobiltelefonen min så fungerte den ikke i det hele tatt. Får ikke lest innholdet fordi alt jeg ser er det statiske bildet som tar opp skjermen. Og jeg får ikke en gang scrollet til høyre. Ser argumentet ditt er "1920 er minimalt", men det argumentet funker ikke i dag. Folk bruker i stor grad tablets og telefoner til å surfe på - og da må man ta hensyn til dette.

Endret av etse
Lenke til kommentar

Joda, men hva med pynten? Og, den fungerer som ett kart over .pdf'ene. Dessuten, er det litt av en jobb. Resize alle bildene osv..

Men; jeg sliter med, å få hovedmenyen :fixed. Har føyd til suffikset, men ei.

Endret av N*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Men; jeg sliter med, å få hovedmenyen :fixed. Har føyd til suffikset, men ei.

Føy på z-index: 9999; i CSS'en så legger den seg korrekt over innholdet når du scroller.

Lenke til kommentar

Du er en kunstner? Du må da kjenne noen i miljøet som driver med webdesign?

Altså, artig side - men minner meg mer om noe man kan lage på piczo.com (for de som husker piczo :p ) enn en side jeg hadde referert kunsten min til. 

Bare min mening though :)

Prøv deg kanskje i Adobe Muse? Enkelt program, som kan gi gode resultater.

Lykke til!

Endret av Buckzie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...