Gå til innhold

Beste måte å se bilder fra NAS?

Anbefalte innlegg

hei

Har gått til innkjøp av en WD mycloud mirror 4TB, for å ha en god sikkerhet på alle familiebildene.

Med mye bilder i enkle mapper, går det utrolig tregt å skal finne fram til bilder hvis man skal bruke de, ved å gå inn på boksen gjennom nettverk på pcen (NAS'en står koblet rett i ruteren og vi går gjennom trådløst for å få tilgang til bildene).

Dermed spør jeg etter hvordan måte man kan raskest skape forhåndsvisning av bildene, tenker at man må ha en app/program som kan laste inn thumbnails på forhånd og vise de raskt på en organisert måte ?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet her er treg forbindelse mellom PC og NAS, siden WIFI er flaskehalsen. Dette kan løses ved å koble PC til nettverket med kabel, slikt at det er Ethernet forbindelse mellom PC og NAS, og ikke WIFI. 

Jeg opererer med en micro-tower NAS og en 2U NAS server. Disse kan jeg åpne bildekatalogen og få tilgang til bildene med en gang. Det går riktig nok noen få sekunder på å laste inn alle "miniatyrbildene" dersom visningen er satt til "store ikoner" i Windows 10 Edu over nettverket. (Eksempel mappe: ca. 200 bilder i 1920x1080 oppløsning med 5.93 MB per bilde.) 

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...