AnDy_1990 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 hei Har gått til innkjøp av en WD mycloud mirror 4TB, for å ha en god sikkerhet på alle familiebildene. Med mye bilder i enkle mapper, går det utrolig tregt å skal finne fram til bilder hvis man skal bruke de, ved å gå inn på boksen gjennom nettverk på pcen (NAS'en står koblet rett i ruteren og vi går gjennom trådløst for å få tilgang til bildene). Dermed spør jeg etter hvordan måte man kan raskest skape forhåndsvisning av bildene, tenker at man må ha en app/program som kan laste inn thumbnails på forhånd og vise de raskt på en organisert måte ? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Problemet her er treg forbindelse mellom PC og NAS, siden WIFI er flaskehalsen. Dette kan løses ved å koble PC til nettverket med kabel, slikt at det er Ethernet forbindelse mellom PC og NAS, og ikke WIFI. Jeg opererer med en micro-tower NAS og en 2U NAS server. Disse kan jeg åpne bildekatalogen og få tilgang til bildene med en gang. Det går riktig nok noen få sekunder på å laste inn alle "miniatyrbildene" dersom visningen er satt til "store ikoner" i Windows 10 Edu over nettverket. (Eksempel mappe: ca. 200 bilder i 1920x1080 oppløsning med 5.93 MB per bilde.) Endret 29. august 2015 av Exxon Valdez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå