Gå til innhold

RAM anbefalinger?

CALIE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lest den testen om 3200 vs 4000 og den er forsåvidt grei, men problemet er at de sammenligner rask 3200 mot treig 4000, jeg prøvde samme testen men istedenfor treig 400 brukte jeg 3700 med timinger på 2-3-3-7 og da ble bilde et helt annet ved å kjøre på fsb 250 og 3700 å 1:1 kom jeg bedre ut enn med 3200 på 5:4 uten tvil og det var merkbar forskjell, så den konklusjonen er ikke så enkel. dessuten kan en 4000 brikke som regel kjøres på mer aggresive timinger enn den er oppgitt til ved 500mhz da den ikke er klokket i det hele tatt da. har 2 stk ocz 400 her disse kjører jeg på 2,5-3-3-7 ved 500 mhz noe som er noe helt annet enn 2,5-4-4-8 dette nevner de heller ikke.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nå har jeg lest den testen om 3200 vs 4000 og den er forsåvidt grei, men problemet er at de sammenligner rask 3200 mot treig 4000, jeg prøvde samme testen men istedenfor treig 400 brukte jeg 3700 med timinger på 2-3-3-7 og da ble bilde et helt annet ved å kjøre på fsb 250 og 3700 å 1:1 kom jeg bedre ut enn med 3200 på 5:4 uten tvil og det var merkbar forskjell, så den konklusjonen er ikke så enkel. dessuten kan en 4000 brikke som regel kjøres på mer aggresive timinger enn den er oppgitt til ved 500mhz da den ikke er klokket i det hele tatt da. har 2 stk ocz 400 her disse kjører jeg på 2,5-3-3-7 ved 500 mhz noe som er noe helt annet enn 2,5-4-4-8 dette nevner de heller ikke.

Snekkeren, hele poenget med artikkenen var å vise hvor mye minneinnstillingene hadde og si på ytelsen. Det hadde overhode ikke noe med Corsair vs. Twinmos å gjøre. Dersom du leser konklusjonen, så ser du at jeg skriver

"Spørsmålet blir da. Skal du velge høy hastighet, eller stramme minneinnstillinger? Svaret er vel "Ja takk begge deler", men med dagens minnebrikker ser det ut til at vi må velge enten eller."

Corsair minnet som ble brukt i artikkelen klarer strammere innstilling, men som nevnt er ikke det poenget. Artikkelen viser at stramme innstillinger har svært mye å si på systemytelsen. Svært mange går i dag ut å bruker sine surt opptjente penger på minne som er spesifisert for høye hastigheter uten at investeringen gir noen særlig gevinst. I noen tilfeller kan det som vist i artikkelen faktisk bli svakere ytelse på systemet.

Lenke til kommentar

Hei byggeren lenge siden sist.

Ja vi er enige det er bare det at flere har kontaktet meg fordi de har tolket testen dithen at alt annet en 3200 er tull, det er nettop dette jeg prøver å si, at timingen på brikkene er svert avgjørende og det samme sier du. så det har heller ikke noe med corsair vs twinmos her heller, jeg testet med kun OCZ brikker i 4000, 3700 og 3200.

Vi er enige men poenget mitt er at dette må vurderes i vert tilfelle både med hvor høy fsb du skal kjøre og hvor god timing du har på brikkene.

Det var overhode ikke ment som noen kritikk av din test da jeg vet at de er til å stole på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...