Gå til innhold

Førerkort forelegg


Gemball

Anbefalte innlegg

Laseren kan faktisk være feilinnstill , men da bør man jaggu meg være sikker på at man kjørte etter fartsgrensen.

Med en gang man kjører "litt fortere" så har man egentlig ikke noe å si , Speedometeret på vanlige biler er justert slik at du har en margin på 5% til 10% å gå på i forhold til dekkene dine , bruker du derimot en annen type dekk kan denne marginene plutselig bli mindre og du kjører dermed langt nærmere den reele fartsgrensen.

 

 

Så med litt matte kan man anta at : 

Du hadde en margin på 10%

Laseren har en feilmargin som er stilt på 5%

Det gir deg altså opp til 15% slingringsmonn i forhold til fart , det betyr at ble du tatt i 110km/t så hadde du trolig en fart tilsvarende 126.5 på speedometeret ditt.

 

At en bil har en oppgitt toppfart på 120 betyr ikke at den faktisk kan overstige denne , det er faktisk mange modeller som kan under gitte kjørerforhold...

 

En annen ting er at om du har kjørt over lengre periode i en viss hastighet mister man også litt fartsinntrykk , da legger man ikke like godt merke til at man øker farten drastisk før det er en kraftig forskjell.

 

Uansett så synes jeg det var riktig å miste førerkortet , surt om dette var den eneste gangen du kjørte for fort , men det er også en lærepenge med tanke på at du også hadde ansvaret for mange andre i bilen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg for å trekke eventuelt samtykke til beslag, ikke tilstå en dritt om du mener det er feil.

Ta saken som en mann, møt opp og sørg for at det er klart at enhver saksbehandlingsfeil vil bli fulgt opp med juridisk hjelp.

 

Kontakt Jon Swensen og sjekk om han vil ta saken, han er erfaren med å knuse politiet i trafikksaker.

 

 

Det er derfor de har en sikkerhetsmargin som de trekker ifra når du får dommen, så i realiteten hadde du nok en høyere hastighet enn 110, ikke at det spiller noen rolle.

Klart det spiller en rolle.

Men siden du prater om dette regner jeg med at du har undersøkt hvor stor sikkerhetsmargin det er ved lasermåling også, den er ikke stor for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sørg for å trekke eventuelt samtykke til beslag, ikke tilstå en dritt om du mener det er feil.

Ta saken som en mann, møt opp og sørg for at det er klart at enhver saksbehandlingsfeil vil bli fulgt opp med juridisk hjelp.

 

Kontakt Jon Swensen og sjekk om han vil ta saken, han er erfaren med å knuse politiet i trafikksaker.

 

 

 

Det er derfor de har en sikkerhetsmargin som de trekker ifra når du får dommen, så i realiteten hadde du nok en høyere hastighet enn 110, ikke at det spiller noen rolle.

Klart det spiller en rolle.

Men siden du prater om dette regner jeg med at du har undersøkt hvor stor sikkerhetsmargin det er ved lasermåling også, den er ikke stor for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Takk for det. Når de målte meg, så sto hun alene med laseren, hun andre var over veien. Først visste hun som stoppa meg ingenting om hvilken fart jeg hadde, som jeg sa så kjørte mange biler forbi, så kommer hun andre også sier det og det. Når jeg så på laseren, så var det ikke noe skilt nummer, eller bilde noen ting, for å bevise at det var min bil. Etter jeg skjønte det så skal det være en vitne som skulle ha stått med hun andre som sto helt alene med laseren. Bare fordi de er politi folka, så betyr ikke at de aldri gjør feil. Alle gjør feil på jobben sin. Hva sier dere til det?

Lenke til kommentar

Takk for det. Når de målte meg, så sto hun alene med laseren, hun andre var over veien. Først visste hun som stoppa meg ingenting om hvilken fart jeg hadde, som jeg sa så kjørte mange biler forbi, så kommer hun andre også sier det og det. Når jeg så på laseren, så var det ikke noe skilt nummer, eller bilde noen ting, for å bevise at det var min bil. Etter jeg skjønte det så skal det være en vitne som skulle ha stått med hun andre som sto helt alene med laseren. Bare fordi de er politi folka, så betyr ikke at de aldri gjør feil. Alle gjør feil på jobben sin. Hva sier dere til det?

 

At du trolig mister førerkortet ditt og uansett hvor mye du prøver så kommer du ingen vei.

Er langt verre for de som er unge enn noen som har kjørt i over 5 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for det. Når de målte meg, så sto hun alene med laseren, hun andre var over veien. Først visste hun som stoppa meg ingenting om hvilken fart jeg hadde, som jeg sa så kjørte mange biler forbi, så kommer hun andre også sier det og det. Når jeg så på laseren, så var det ikke noe skilt nummer, eller bilde noen ting, for å bevise at det var min bil. Etter jeg skjønte det så skal det være en vitne som skulle ha stått med hun andre som sto helt alene med laseren. Bare fordi de er politi folka, så betyr ikke at de aldri gjør feil. Alle gjør feil på jobben sin. Hva sier dere til det?

De er ikke nødt til å ha noe vitne til målingen, dette er faktisk et felt med svært liten grad av rettssikkerhet for deg som uheldig bilfører.

 

Resultatet skal noteres ned umiddelbart, og i den grad det er praktisk mulig fremvises til deg.

 

Det skal også noteres i loggen og anmeldelse hvis du er forevist resultatet av målingen.

 

Vedlagt følger GP 4027 fra februar 2013, det er ikke sikkert det er nyeste utgave men det er bedre enn ingenting for å lete etter feil i politiets arbeid.

 

GP 4027 er en offisiell instruks politiet SKAL følge ved slike målinger.

GP 4027 versjon februar 2013.pdf

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Niks, det er dine ord mot deres, og der er sannsynligheten for at du taper overhengende. Vær nå en mann, ta straffen din og se på det som en kjip lærepenge, istedet for at du prøver å finne måter på å få lappen tilbake, noe du mest sannsynlig ikke vil, i og med du allerede har godtatt førerkortbeslag. 

Lenke til kommentar

Sørg for å trekke eventuelt samtykke til beslag, ikke tilstå en dritt om du mener det er feil.

Ta saken som en mann, møt opp og sørg for at det er klart at enhver saksbehandlingsfeil vil bli fulgt opp med juridisk hjelp.

 

Ikke begynn med tull som "du hører fra advokaten min". Den hører de antakelig så ofte at det bare blir patetisk. De bryr seg ikke om du så har samleie med advokaten din. De gjør bare jobben sin der du er en av mange som truer med advokat fordi dere tror det vil imponere dem, og når du har kjørt videre går de videre til neste fartssynder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Speedometeret på vanlige biler er justert slik at du har en margin på 5% til 10% å gå på i forhold til dekkene dine.

Akkurat dette stemmer ikke alltid, så man bør ikke spekulere i dette ved å ligge 5-10% over uten å ha sjekket. Jeg har sjekket dette med GPS på de siste 4-5 bilene jeg har hatt selv, og på flere leiebiler, og avviket er som regel mindre. Når nåla viser 100, viser GPS 97-99, avhengig av bil, men jeg har også kjørt andre biler (japanske) som har hatt ca 10% avvik, dvs GPS viser 90 når nåla viser 100.

 

I USA, hvor jeg ofte kjører leiebil, viser som regel speedometeret helt riktig, på den siste bilen jeg hadde viste det faktisk litt for lite: Når nåla viste 65 MPH, viste GPS 66 MPH. Her forutsetter jeg at alle GPSene jeg har brukt viser korrekt fart.

Lenke til kommentar

 

Speedometeret på vanlige biler er justert slik at du har en margin på 5% til 10% å gå på i forhold til dekkene dine.

Akkurat dette stemmer ikke alltid, så man bør ikke spekulere i dette ved å ligge 5-10% over uten å ha sjekket. Jeg har sjekket dette med GPS på de siste 4-5 bilene jeg har hatt selv, og på flere leiebiler, og avviket er som regel mindre. Når nåla viser 100, viser GPS 97-99, avhengig av bil, men jeg har også kjørt andre biler (japanske) som har hatt ca 10% avvik, dvs GPS viser 90 når nåla viser 100.

 

I USA, hvor jeg ofte kjører leiebil, viser som regel speedometeret helt riktig, på den siste bilen jeg hadde viste det faktisk litt for lite: Når nåla viste 65 MPH, viste GPS 66 MPH. Her forutsetter jeg at alle GPSene jeg har brukt viser korrekt fart.

 

 

Du har rett i det.

Denne testen viser dog at de fleste biler har et avvik : http://www.dagbladet.no/2013/02/12/tema/bil/bil_og_trafikk/speedometer/25666411/

Lenke til kommentar

Rullediameteren kan være på +/-5% av det som står i vognkortet. Det skaper problemer når man skal lage ett 100% riktig speedometer. Så, om man har maksimal rullediameter vil antagelig speedometeret vise nesten 100% riktig. Produsentene tar høyde for at folk bruker større dekk og dermed viser lavere fart når man bruker dekkstørrelsen i vognkortet.

 

Så, det spørs på hvilke dekk man bruker, har man 5% mindre enn det vognkortet viser vil natturlig nok feilmarginen bli enda større.

 

At speedometeret viser høyere fart enn faktisk fart er så det aldri, uavhengig av dekkstørrelse så lenge de er lovlige, skal vise lavere fart enn man faktisk har.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

For en god del år siden husker jeg vi satt å lytta til Politiradio og overhørte noen politibetjenter som hadde kontroll ikke langt unna..  Sierra 2.0 over, blabla.. "stop den bilen med sota ruter etc"  Nå husker jeg ikke helt den samtalen nøyaktig...

 

Så hørte vi den ene politibetjenten kalte over, til de som hadde hadde måligene.. "Vi har stoppet bilen, hva var farten 'over'"

"FAEN I HELVETTE, den jævla trøndern klarte å nullstille heile shiten.. Si det var alt for fort 'over'"

"Humz, du er på speaker... samt så hører man noen skrattflire (trolig sjåføren)"

"Faen steike, hør om han godtar en bot på uaktsom kjøring"

"Du er fremdeles på speaker"

Så blir det stilt.. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...