sony77 Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Ikke kristendommen men kristenheten har gjort det mye ond............ Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Ingen forskjell. Det du bedriver er en velkjent tankefeil. Dersom vi skal bruke den logikken er kun din versjon av kristendom korrekt. Kun din tolkning av Bibelen korrekt. Og da er ekte kristendom kun en mikroskopisk brøkdel av det du vil påstå at den er, og Bibelens mange opplag er verdiløs fordi den må tolkes på en så særegen måte og ikke minst må man bruke riktig versjon av Bibelen. "Kristendommen er den største religionen, og Bibelen er verdens mest solgte bok" kommer kanskje godt med som reklame, men da må du søren meg akseptere at det du da kaller kristendom er ansvarlig for en hel del faenskap. 3 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Jeg syns det er artig å se forskjellen på Sony77 sine innlegg når han veksler mellom å sitere JV sine publikasjoner (e.g. #23), og å skrive sjøl (e.g. #26). Edit: Typo. Endret 26. august 2015 av Imlekk Lenke til kommentar
G Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 <snip> Det gjorde heller ikke Jesus. Jehovas vitner forsøker ikke å omvende hele verden. Det er verken deres hensikt eller plikt å omvende hvert eneste menneske på jorden til kristendommen. De innser fullt ut at det er umulig å omvende de onde og ugudelige. De prøver bare å hjelpe dem som er rettsindige og oppriktige av hjertet til å finne Gud den allmektige, som han sier de skal gjøre. Det ville være umulig å opprette Guds rike hvis skulle ble omvendt for mange vil aldri ta standpunkt for Jehova og hans rike, hvor lenge og iherdig budskapet enn blir forkynt for dem. Jehovas vitners forkynnelse om Guds rike og vegen til det skal utelukkende være til et vitnesbyrd for alle mennesker, både de onde og de rettferdige. Alle gode mennesker vil ta imot budskapet med glede. Spotterne og de ugudelige vil avvise vitnebyrdet som noe som ikke er verd å feste lit til. Hva tenker kristne og hva tenker JV'ere om hvordan "himmelrike" skal tilrettelegges? Dere tenker på et etter-døden himmelrike dere fra JV, sant? Også vet jeg at JV'ere forestiller seg at 144000 av dere skal få spesielle roller. Og dette er noe dere er alene om å tenke. Hva er helvete for en JV'er? Går noen tapt, og på hvilken måte? Kan guden redde samtlige mennesker, eksludert Satan (evt. også eksludert hans støttende demoner)? Hvorfor er det så viktig for guden å sortere i etterkant, for kan han ikke bare komme å møte oss slik at vi kan håndhilse på ham, og slik få et mer direkte inntrykk av dette spørsmålet? Kan man si at siden "han" ikke møter oss nå, at han derfor ikke finnes? Lenke til kommentar
sony77 Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Da Nazistene var kommet til makten i Tyskland begynte de å sette i verk sine planer om å ensrette befolkningen og som et middel til å nå dette, tvang de alle innbyggerne i landet til å foreta den politiske seremonien å hilse hakekorsflagget og rope Heil Hitler. Med begrunnelse både i Bibelen og loven nektet Jehovas vitner å hilse flagget og rope heil hitler. Følgen var at de ble forfulgt. Barn ble revet bort fra foreldrene. Trofaste menn og kvinner ble kastet i konsentrasjonsleirer. Noen ble drept fordi de viste troskap mot Jehova Gud og nektet å ta del i slike patriotiske seremonier. I USA ble de som nektet å hilse flagget, overalt og mishandlet av pøbelsvermer som ga sin ondskap og voldsomhet frie tøyler. Barn ble tatt bort fra foreldrene. Tusenvis av barn ble nektet retten til å få undervisning i de offentlige skolene, fordi de ikke ville hilse nasjonens flagg. Denne forfølgelsen nådde et høydepunkt da USA høyesterett 1940 erklærte at det var i samsvar med loven og ikke grunnlovstridig å tvinge folk til å hilse flagget. Tre år senere 1940, omstøtte høyesterett denne dommen til fordel for tilbedelsesfriheten. Jeg er Herren ( Jehova ) din Gud som førte deg ut av Egypts land, av trellehuset. Du skal ikke ha andre guder foruten meg. Du skal ikke gjøre deg noe utskåret bilde eller noen avbildning av det som er oppe i himmelen eller av det som nede på jorden.......3.Mos En nasjons flagg er et symbol eller bilde på nasjonens styremakt. Mange lands flagg har bilder av ting i himmelen, som solen, stjerner og lignende, andre har bilder av dyr på jorden eller i vannet, for eksempel ørner, løver, slanger og fisker. Når en tar del i den seremonien å hilse flagget, tilskriver en flagget og den nasjonen det representerer, makt og evne til å frelse. En som er et trofast sendebud for Kristus Jesus og en forkynner av Jehovas sannhetsord har for all del tid svoret den allmektige Gud Jehova, ubrytelig troskap ved sin innvielse og sin pakt. Han kan ikke tilskrive noen annen hersker eller en jordiske makt frelsen. Han frelse fra alt ondt og alle fiender, synlige og usynlige kommer fra den evige høyeste hersker Jehova og hans sønn Kristus Jesus. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Det er ikke lett å svare på et slikt dypt forstyrret innlegg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Er det du som blir forstyrret? Lenke til kommentar
G Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Da Nazistene var kommet til makten i Tyskland begynte de å sette i verk sine planer om å ensrette befolkningen og som et middel til å nå dette, tvang de alle innbyggerne i landet til å foreta den politiske seremonien å hilse hakekorsflagget og rope Heil Hitler. Med begrunnelse både i Bibelen og loven nektet Jehovas vitner å hilse flagget og rope heil hitler. Følgen var at de ble forfulgt. Barn ble revet bort fra foreldrene. Trofaste menn og kvinner ble kastet i konsentrasjonsleirer. Noen ble drept fordi de viste troskap mot Jehova Gud og nektet å ta del i slike patriotiske seremonier. I USA ble de som nektet å hilse flagget, overalt og mishandlet av pøbelsvermer som ga sin ondskap og voldsomhet frie tøyler. Barn ble tatt bort fra foreldrene. Tusenvis av barn ble nektet retten til å få undervisning i de offentlige skolene, fordi de ikke ville hilse nasjonens flagg. Denne forfølgelsen nådde et høydepunkt da USA høyesterett 1940 erklærte at det var i samsvar med loven og ikke grunnlovstridig å tvinge folk til å hilse flagget. Tre år senere 1940, omstøtte høyesterett denne dommen til fordel for tilbedelsesfriheten. Jeg er Herren ( Jehova ) din Gud som førte deg ut av Egypts land, av trellehuset. Du skal ikke ha andre guder foruten meg. Du skal ikke gjøre deg noe utskåret bilde eller noen avbildning av det som er oppe i himmelen eller av det som nede på jorden.......3.Mos En nasjons flagg er et symbol eller bilde på nasjonens styremakt. Mange lands flagg har bilder av ting i himmelen, som solen, stjerner og lignende, andre har bilder av dyr på jorden eller i vannet, for eksempel ørner, løver, slanger og fisker. Når en tar del i den seremonien å hilse flagget, tilskriver en flagget og den nasjonen det representerer, makt og evne til å frelse. En som er et trofast sendebud for Kristus Jesus og en forkynner av Jehovas sannhetsord har for all del tid svoret den allmektige Gud Jehova, ubrytelig troskap ved sin innvielse og sin pakt. Han kan ikke tilskrive noen annen hersker eller en jordiske makt frelsen. Han frelse fra alt ondt og alle fiender, synlige og usynlige kommer fra den evige høyeste hersker Jehova og hans sønn Kristus Jesus. http://www.gotquestions.org/Bible-government.html https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=did%20jesus%20say%20to%20obey%20the%20government Det er lett å se at bibelskriverne både i Det gamle og Det nye testamentet var påvirket av sin egen vinning. Slaveeiere i DGT og Kirkemakt i DNT fikk det nedtegnet som de ville i bibelen. Men, la oss vri litt på ting. La oss si dere i JV fikk tilstrekkelig antall folk som ikke bukket for styresmaktene. Hvordan ville landet bli ledet da? Ville det vært noe lederskap igjen da? Du er vel tilhenger av martyrdom også da? Endret 26. august 2015 av G Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Er det du som blir forstyrret? Jepp. Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Da Nazistene var kommet til makten i Tyskland begynte de å sette i verk sine planer om å ensrette befolkningen og som et middel til å nå dette, tvang de alle innbyggerne i landet til å foreta den politiske seremonien å hilse hakekorsflagget og rope Heil Hitler. Med begrunnelse både i Bibelen og loven nektet Jehovas vitner å hilse flagget og rope heil hitler. Følgen var at de ble forfulgt. Barn ble revet bort fra foreldrene. Trofaste menn og kvinner ble kastet i konsentrasjonsleirer. Noen ble drept fordi de viste troskap mot Jehova Gud og nektet å ta del i slike patriotiske seremonier. I USA ble de som nektet å hilse flagget, overalt og mishandlet av pøbelsvermer som ga sin ondskap og voldsomhet frie tøyler. Barn ble tatt bort fra foreldrene. Tusenvis av barn ble nektet retten til å få undervisning i de offentlige skolene, fordi de ikke ville hilse nasjonens flagg. Denne forfølgelsen nådde et høydepunkt da USA høyesterett 1940 erklærte at det var i samsvar med loven og ikke grunnlovstridig å tvinge folk til å hilse flagget. Tre år senere 1940, omstøtte høyesterett denne dommen til fordel for tilbedelsesfriheten. Jeg er Herren ( Jehova ) din Gud som førte deg ut av Egypts land, av trellehuset. Du skal ikke ha andre guder foruten meg. Du skal ikke gjøre deg noe utskåret bilde eller noen avbildning av det som er oppe i himmelen eller av det som nede på jorden.......3.Mos En nasjons flagg er et symbol eller bilde på nasjonens styremakt. Mange lands flagg har bilder av ting i himmelen, som solen, stjerner og lignende, andre har bilder av dyr på jorden eller i vannet, for eksempel ørner, løver, slanger og fisker. Når en tar del i den seremonien å hilse flagget, tilskriver en flagget og den nasjonen det representerer, makt og evne til å frelse. En som er et trofast sendebud for Kristus Jesus og en forkynner av Jehovas sannhetsord har for all del tid svoret den allmektige Gud Jehova, ubrytelig troskap ved sin innvielse og sin pakt. Han kan ikke tilskrive noen annen hersker eller en jordiske makt frelsen. Han frelse fra alt ondt og alle fiender, synlige og usynlige kommer fra den evige høyeste hersker Jehova og hans sønn Kristus Jesus. Jeg ser du siterer i tredje avsnitt at du skal ikke ha andre guder enn meg. Det er nok lurt å følge fordi i følge 5Mos 13,6 så er det jo dødsstraff ved steining for å velge en annen Gud. 5Mos 13,6 Dødsstraff ved steining for å dyrke andre guder http://www.bibel.no/Nettbibelen?query=tSvxRhJI9Wr8xkfTy7PG4HnwgS8X61C8v1nFi3KG/lk5GL9t/UzCecGMAYcqcq4f+bw7QpVWV2M= 6 Det kan hende at din bror som har samme mor som du, eller din sønn eller datter eller din kone som du tar i favn, eller din venn som du har så kjær som ditt eget liv, hemmelig lokker deg og sier: «La oss gå bort og dyrke andre guder» - guder som verken du eller dine fedre har kjent, 7 guder som dyrkes av folkene rundt omkring dere, enten det er nær eller langt borte, fra den ene ende av jorden til den andre. 8 Da skal du ikke gå med på det og ikke høre på ham. Du må ikke se på ham med medlidenhet og ikke skåne eller dekke ham. 9 Du skal ta livet av ham. Selv skal du være den første til å løfte hånden mot ham, og siden skal hele folket gjøre det samme. 10 Du skal steine ham i hjel, fordi han prøvde å lokke deg bort fra Herren din Gud, som førte deg ut av Egypt, av trellehuset. 11 Og hele Israel skal høre om det og gripes av frykt, så de aldri mer gjør noe så ondt iblant dere. Ellers så er vel sitatene i tredje avsnitt fra 2. Og 5. Mosebok og ikke 3. Eller kanskje de er nevnt alle tre plassene? Og at du blander litt forskjellige vers sammen? 2.Mos 20,3 5.Mos 5,7 Du skal ikke ha andre guder enn meg Endret 26. august 2015 av 13:18 Lenke til kommentar
G Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Man skal visst la være å følge Mammon også sies det. Så for de som er altfor rike så kan de gi mer en dette tiende til den grådige kirken: https://www.google.no/search?q=mammon&oq=mammon&aqs=chrome..69i57j0l5.2296j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=mammon+bible Faren med det er at kirken da følger Mammon selv. Så det beste er nok å brenne pengene, eller å bygge gater av nikkel, kopper, sølv, gull etc av myntene. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Det var ingen kirke på den tiden. Du skulle gi til de fattige. Jesus var mot organisert religion, akkurat som jeg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Det er høyst uærlig å poste lange tekster som er kopiert, uten å sitere hvor man har det fra. Det fremstår som om sony77 selv sier det, men mesteparten er copypaste fra jv propaganda. Uærlig, jeg synes ikke forumet skulle tillate slikt. 2 Lenke til kommentar
sony77 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Når vi ser hvordan Jehova handlet med Israels folk, blir vi klar over hvor viktige det er å tilbe Gud på den måten han godkjenner. Gud befalte israelittene å ta avstand fra den falske religion som folkene omkring dem utøvde. ( 5. Mos 7:25 ) Gud befalte israelittene å sky slike handlinger. Når de var ulydige og tilba andre guder, straffet han dem. Det er tydelig at det spilte en stor rolle hvilken religion de hadde. Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Eh hvilke innlegg er det du svarer på Sony77? Hva har dette med debatten å gjøre? 1 Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) . Endret 1. desember 2015 av 13:18 Lenke til kommentar
sony77 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Før apostelen Paulus ble en kristen, var han medskyldig i mordet på å steine stefanus. Paulus forklarte : Jeg forfulgte Guds menighet og forsøkte å utrydde den. Jeg gikk lenger i min jødedom enn de fleste jevnaldrende i mitt folk og var enda mer brennende for tradisjonene fra fedre. ( Gal 1:13-14 ) Paulus tilhørte på den tiden den jødiske religiøse ordning som hadde forkastet Jesus og som derfor ble forkastet av Jehova Gud. Paulus måtte derfor skifte religion for å oppnå Guds godkjennelse fordi deres religion ikke var basert på nøyaktig kunnskap om Guds hensikter. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Før apostelen Paulus ble en kristen, var han medskyldig i mordet på å steine stefanus. Paulus forklarte : Jeg forfulgte Guds menighet og forsøkte å utrydde den. Jeg gikk lenger i min jødedom enn de fleste jevnaldrende i mitt folk og var enda mer brennende for tradisjonene fra fedre. ( Gal 1:13-14 ) Paulus tilhørte på den tiden den jødiske religiøse ordning som hadde forkastet Jesus og som derfor ble forkastet av Jehova Gud. Paulus måtte derfor skifte religion for å oppnå Guds godkjennelse fordi deres religion ikke var basert på nøyaktig kunnskap om Guds hensikter. Hvem snakker vi med nå? Brukeren sony77 eller jehovas vitners propaganda vakttårnet? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 "Beklager" sony77; den retorikken du bedriver her er ikke "up to date". Og nettdebatter av denne typen vet du er imot JVs policy. Jeg tviler på at du tilhører trosamfunnet idag? Gjør du? 1 Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) . Endret 1. desember 2015 av 13:18 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå