Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ønsker du å ta av noen kilo?

Teza

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke ha det slik vi har hatt det da, at du oppdaterer vekt, med eller uten endring når folk gir oppdatering av vekt?

Eller er det en dårlig ide?

Fant forresten antagelig ut årsaken til at min vektnedgang stoppet, jeg kjøpte en del nutrilett barer som mellom-måltid, men viser seg at disse inneholder forholdsvis veldig mye kalorier...

Hehe ja, eller fettprosent som måles selv på 20 sek. 

Har selv sitti hos fastlegen hvor han sa han var bekymret for min bmi og at jeg burde ta grep tidlig. 

Reiste meg, løftet opp tskjorta og spurte om han kune peke ut det området med formye fett. 

Han har ikke snakket om det siden. 

På jobben også så maser HMS om at de må endre nødutgangkravene pga en som jobber der har høy BMI og derfor i deres øyne kommer til å bli anpusten i en evakuering. 

Ikke får jeg jobbe på båt heller, for nødluker har en maks-BMI

Her er bilde fra samme uke som jeg var alt for feit hos legen 

post-64596-0-13804200-1444643676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant forresten antagelig ut årsaken til at min vektnedgang stoppet, jeg kjøpte en del nutrilett barer som mellom-måltid, men viser seg at disse inneholder forholdsvis veldig mye kalorier...

Heh, ja. Ironisk nok må man unngå slankeindustrien for å gå varig ned i vekt. De har ingen interesse av at folk når idealvekta si på permanent basis; da mister de jo en del av kundemassen sin og muligheten til å selge nye kurer og innoverende produkter til dem. Tilsetter noen vitaminer og andre "sunne ingredienser" til en hvilken som helst sjokolade som ellers er metta med både sukker og fett, så har du "slankesjokolade" og et produkt som selger gjennom god markedsføring. "Vi lover at du går ned i vekt så lenge du ikke spiser for mange av dem, det er klinisk bevist."  :devil: 

Lenke til kommentar

Glemte å oppdatere her! Måledag fredag 16:

Mage: -4 cm

Liv: -3 cm

Rumpe: 0 cm

Lår: 0 cm

Hadde nok noe vannvekt å bli kvitt siden forrige uke, som jeg trodde.

Gratulerer med framgang! Jeg veide meg selv i helga og da hadde jeg til min store forbauselse gått noe opp siden forrige gang. Samtidig aner jeg ikke hvor mye det målet er å stole på ettersom det dagen før ble drukket en del alkohol og spist masse mat med mye salt (litt lystig lag). I følge diverse kilder kan slike utskeielser gi ganske kraftig akutt vektøkning i form av vannvekt m.m. på opptil flere kilo. Jeg tror jeg spiser mitt vanlige kosthold fram til helga igjen og ser hvordan resultatet blir da. Dersom vektøkningen er reell må jeg i hvert fall revurdere kostholdsplanen min.  :mellow:

Endret av Dr. Chaos
Lenke til kommentar

Gratulerer med framgang! Jeg veide meg selv i helga og da hadde jeg til min store forbauselse gått noe opp siden forrige gang. Samtidig aner jeg ikke hvor mye det målet er å stole på ettersom det dagen før ble drukket en del alkohol og spist masse mat med mye salt (litt lystig lag). I følge diverse kilder kan slike utskeielser gi ganske kraftig akutt vektøkning i form av vannvekt m.m. på opptil flere kilo. Jeg tror jeg spiser mitt vanlige kosthold fram til helga igjen og ser hvordan resultatet blir da. Dersom vektøkningen er reell må jeg i hvert fall revurdere kostholdsplanen min.  :mellow:

Vannvekt kan være en bitch. Tror selv ikke at jeg gikk ned alle de cm. i fett, men forhåpentligvis var 2 av de fett og resten vannvekt. Ja, regner med at det er vannvekt du har da. Slanking tar tid, mye opp og ned. Så lenge vi er tålmodige kommer vi oss til målgrensen til slutt :)

Lenke til kommentar

Gått ned ytterligere en kilo og veier må 77kg :)

Skulle ikke mer til enn å droppe godsaker og bare en porsjon til middag for å gå ned litt, sakte, men jevnt over tid uten å gjøre noe særlig for det.

Har nesten ikke spist godteri osv de siste 3 ukene, og nå frister det ikke lenger. Takket nei til svenskegodt som dama og svigers satt og spiste av fordi det rett og slett ikke frista. Tidligere hadde jeg ikke greid å sitte der og la vær, mens de knaska innpå :p

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Ned 1,1 kg siden forrige veiing (for ca. en måned siden), men ned 2,6 kg siden feimnålingen forrige helg. Tatt i betraktning av ferien for tre uker siden og diverse utskeielser er det bra, men det blir fullt fokus framover! :-) Planen nå er å øke mengden grønnsaker og kutte litt mer i kalorier, samt skeie ut mer kontrollert. I tillegg skal jeg prøve å trene mer og smartere, samt kanskje mer generell fysisk aktivitet, men jeg kommer ikke til å gjøre mer enn hva jeg synes er bekvemt og har energi til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nytt mål fredag 23:

Mage: - 1,2 cm

Liv: - 0,80 cm

Lår: null

Rumpe: null

Fettet på underkroppen må virkelig sitte støpt. Går jo aldri noe ned der. :glare: Jaja, er jo fint med litt former så går jo greit, men vil gjerne bli strammere og fastere. Tror jeg er pæreformet, er vel da magefettet går raskt vekk mens rumpe og lår forandrer seg sakte.

Endret av Hannah00
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nytt mål fredag 23:

Fettet på underkroppen må virkelig sitte støpt. Går jo aldri noe ned der. :glare: Jaja, er jo fint med litt former så går jo greit, men vil gjerne bli strammere og fastere. Tror jeg er pæreformet, er vel da magefettet går raskt vekk mens rumpe og lår forandrer seg sakte.

Nytt mål fredag 23:

Hos meg legger alt seg på magen og rumpa. Veldig mye på rumpa. Sambo er sjalu  :cool:

Lenke til kommentar

Hos meg legger alt seg på magen og rumpa. Veldig mye på rumpa. Sambo er sjalu  :cool:

Ja, som jente er det vel egentlig ikke noe å klage over. Hadde jo vært verre om jeg gikk raskt ned i vekt rundt rumpa og bein og gikk sakte ned på magen :) Har jo sett den kroppsformen også. Epleformet mage og pinner til bein. Skjønner samboeren din da :lol: 

Men for opplyse. Denne uken blir nok ikke så bra. Får besøk og da blir det restaurantbesøk og alkohol en uke. huff, ferie. Kommer nok ikke til å drikke så mye siden jeg ikke liker det så godt. Men tenker å holde meg unna alt av sukker for å "redde" meg litt inn. Skal også bare drikke tørr vin da det inneholder litt mindre sukker. Skal også forsøke å bestille sunn mat når vi spiser ute, men alt er jo laget med mye usunt uansett. Blir nok ikke noe vektnedgang denne uken altså.

Får trøste meg med at jeg slipper å gå ut igjen før nyttårsaften. Skulle ønske folk på min alder likte andre ting enn fylla. En koselig middag for eksempel.

Lenke til kommentar

Skal si det går fremover!

Det gjør det her også, dog feil retning...

Det var leit å høre.  :hm: Likevel har du kommet langt der du er i dag, og du har fortsatt en mulighet til å komme fort tilbake dit du var. Ofte er det en del ekstra vann- og glykogenvekt som bindes når man plutselig øker inntaket av kalorier, karbohydrater og salt igjen; den biten kan forsvinne uten at det koster så veldig mye. Framgangen din har vært enormt bra, nesten for bra enkelte av ukene. Kanskje motivasjonen holder seg bedre om du satser på litt roligere progresjon. Håper at du finner motivasjonen igjen.

Lenke til kommentar

Kanskje motivasjonen holder seg bedre om du satser på litt roligere progresjon. Håper at du finner motivasjonen igjen.

Problemet nå er å finne et kosthold jeg klarer å holde meg til.

Det er blitt for mye godteri det siste i tillegg til lite aktivitet, men får prøve å finne tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...