Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ønsker du å ta av noen kilo?

Teza

Anbefalte innlegg

Vurderer kjøpe en sånn steppemaskin for å gjøre det litt lettere å trene hjemme, enklere å ta 10-15 min en gang i blandt i stua enn å kjære ned på treningssenteret...

Dere tror om den idèen og https://www.komplett.no/product/832098/hjem-fritid/trening-fitness/trimapparater/abilica-ministepeller https://www.komplett.no/product/832099/hjem-fritid/trening-fitness/trimapparater/abilica-corestep-360#productinfo ?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer kjøpe en sånn steppemaskin for å gjøre det litt lettere å trene hjemme, enklere å ta 10-15 min en gang i blandt i stua enn å kjære ned på treningssenteret...

Kan ikke noe om disse maskinene, men studer spesifikasjonene og bedøm hva du trenger.

Bruker du treningssenter til vanlig og ønsker denne i tillegg, ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe.

Kjøpe for å gå ned i vekt tror jeg vil bli en dårlig investering.

For å gå ned i vekt er det vel også begrenset effekt fra denne.

Ser mange steder skriver 200-400 kcal forbrent ved 1 times gange.

Prøvde ut det å gå mye for å øke vekttapet, og med 5-6 timers gange pr. dag gikk jeg ned ca. 1 kg ekstra i uken.

Leste senere at man måtte gå i ca. 30 timer for å gå ned 1 kg, hvilket stemmer etter mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Oppdatert første post.

Ned 1,5 kg siste uke, spent på oppdateringene Deres.

Bra framgang! Jeg tror det er utelukkende positivt at det går litt saktere enn forrige uke hvor du gikk ned 2,3 kg. Jevnt og sakte vekttap gjør at du går ned mest mulig i ren fettmasse framfor å miste muskler, glykogen- eller vannvekt.

Jeg for min del får nok ikke veid meg før om en ukes tid. Likevel regner jeg med at det går i riktig retning ettersom jeg trener en del og holder meg til kostholdsplanen. Etter å ha spist kyllingfilet, poteter og grønnsaker til middag nesten sammenhengende i tre uker ble jeg dog så lei at jeg byttet ut kyllingfileten med ørretfilet.  :dribble:

Lenke til kommentar

@Olsenhower

Du har gått ned 1,8 kg, og du har holdt den vekten.

Det er et godt resultat i mine øyne, 100g er ikke mer en ett toalettbesøk.

Istedenfor å fokusere på tallet så ta noen mål på kroppen!
Trenes det vekter i tillegg så vil jo musklene vokse også, og dermed vekten.

Bedre med mål ☺

Er delvis med deg, vekten er en meget god indikator som er lett å følge med på.

Men det merkes på mange måter, bl.a. vedrørende treningen som du sier.

Personlig måler jeg 7 steder hver uke, selv om vekten ikke er gått ned kan målingene endre seg.

I tillegg registrerer jeg med baderomsvekt (vekt/kroppsfett/kroppsvæske/muskelprosent/benmasse), thermometer, pulsoksymeter, blodtrykksmåler og blodsukkermåler.

Interessant å se hvordan verdiene endrer seg.

Grafikk oppdatert.

Endret av Teza
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men skal jeg trene for treningene skyld blir jeg heller hjemme...

Samme gjelder at der er bedre å spise sunt kun for å spise sunt, slutte å drikke brus fordi man heller vil drikke vann osv. Funker dårlig når man i utgangspunkt verken vil spise sunt eller kutte ut brus.

Folk må finne motivasjon i det de kan, at du har funnet ut hva som funker for deg er jo bra. Men der som funker for deg funker nødvendigvis ikke for andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...