aklla Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Vurderer kjøpe en sånn steppemaskin for å gjøre det litt lettere å trene hjemme, enklere å ta 10-15 min en gang i blandt i stua enn å kjære ned på treningssenteret... Dere tror om den idèen og https://www.komplett.no/product/832098/hjem-fritid/trening-fitness/trimapparater/abilica-ministepeller https://www.komplett.no/product/832099/hjem-fritid/trening-fitness/trimapparater/abilica-corestep-360#productinfo ? Endret 10. september 2015 av aklla Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hva med noe enkelt som f. Eks et hoppetau? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hoppetau kommer aldri til å bli brukt... Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvis du er sikker på at du kommer til å bruke en sånn mye er det vel en bra investering. Jeg personlig ville ikke kjøpt den ettersom jeg får minst like mye ut av korte løpeturer/raske gåturer i nærområdet, men for dager med dårlig vær / vinterhalvåret er det vel nyttig å ha. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Tror den fort kan gå i boden med diverse TV-shop apparater. Hadde heller tatt meg en spasertur, eller noe kroppsvektøvelser. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 Vurderer kjøpe en sånn steppemaskin for å gjøre det litt lettere å trene hjemme, enklere å ta 10-15 min en gang i blandt i stua enn å kjære ned på treningssenteret... Kan ikke noe om disse maskinene, men studer spesifikasjonene og bedøm hva du trenger. Bruker du treningssenter til vanlig og ønsker denne i tillegg, ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe. Kjøpe for å gå ned i vekt tror jeg vil bli en dårlig investering. For å gå ned i vekt er det vel også begrenset effekt fra denne. Ser mange steder skriver 200-400 kcal forbrent ved 1 times gange. Prøvde ut det å gå mye for å øke vekttapet, og med 5-6 timers gange pr. dag gikk jeg ned ca. 1 kg ekstra i uken. Leste senere at man måtte gå i ca. 30 timer for å gå ned 1 kg, hvilket stemmer etter mine erfaringer. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 13. september 2015 Forfatter Del Skrevet 13. september 2015 Oppdatert første post. Ned 1,5 kg siste uke, spent på oppdateringene Deres. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Oppdatert første post. Ned 1,5 kg siste uke, spent på oppdateringene Deres. Bra framgang! Jeg tror det er utelukkende positivt at det går litt saktere enn forrige uke hvor du gikk ned 2,3 kg. Jevnt og sakte vekttap gjør at du går ned mest mulig i ren fettmasse framfor å miste muskler, glykogen- eller vannvekt. Jeg for min del får nok ikke veid meg før om en ukes tid. Likevel regner jeg med at det går i riktig retning ettersom jeg trener en del og holder meg til kostholdsplanen. Etter å ha spist kyllingfilet, poteter og grønnsaker til middag nesten sammenhengende i tre uker ble jeg dog så lei at jeg byttet ut kyllingfileten med ørretfilet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Redd jeg ikke har gått ned så mye denne uken, veid meg en gang tidligere i uken, så var den nesten likt som den forrige gang Lenke til kommentar
Teza Skrevet 16. september 2015 Forfatter Del Skrevet 16. september 2015 Du har gjort det meget bra i mine øyne. For min del har det vært familie middager, kaker og is siden søndag. Håper at vekten ikke vil bevege seg oppover til søndag. Første post og grafikk oppdatert. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Får bare satse på at det ikke går opp igjen, men det går nå riktig vei ihvertfall. Vært inne i en hektisk periode som er over snart, så da kan jeg kanskje starte å trene litt også. Men den definitive lederen her er jo deg, du imponerer Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Jeg er fornøyd av å bare gå opp 0,1 kg etter en ukes kamp mot å gå amok i brus og snophyllene :-P Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Istedenfor å fokusere på tallet så ta noen mål på kroppen! Trenes det vekter i tillegg så vil jo musklene vokse også, og dermed vekten. Bedre med mål ☺ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Bygge muskler på kaloriunderskudd er heller vanskelig desverre... Lenke til kommentar
Teza Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 (endret) @Olsenhower Du har gått ned 1,8 kg, og du har holdt den vekten. Det er et godt resultat i mine øyne, 100g er ikke mer en ett toalettbesøk. Istedenfor å fokusere på tallet så ta noen mål på kroppen!Trenes det vekter i tillegg så vil jo musklene vokse også, og dermed vekten.Bedre med mål ☺ Er delvis med deg, vekten er en meget god indikator som er lett å følge med på. Men det merkes på mange måter, bl.a. vedrørende treningen som du sier. Personlig måler jeg 7 steder hver uke, selv om vekten ikke er gått ned kan målingene endre seg. I tillegg registrerer jeg med baderomsvekt (vekt/kroppsfett/kroppsvæske/muskelprosent/benmasse), thermometer, pulsoksymeter, blodtrykksmåler og blodsukkermåler. Interessant å se hvordan verdiene endrer seg. Grafikk oppdatert. Endret 17. september 2015 av Teza 1 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Men den definitive lederen her er jo deg, du imponerer Takker, for min del føles det ikke som en konkuranse, mer et hjelpemiddel for å klare og holde det gående. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Vekt burde aldri være fokuset,men gulroten. Lettere å holde seg da. Vil alltid være litt ups and downs, litt som livet i seg selv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Vekt burde aldri være fokuset,men gulroten. Ehhh så en som vil ned i vekt burde ikke fokusere på å gå ned i vekt? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Nei, ikke nødvendigvis. Bedre å trene for treningen skyld enn å trene for slankingens skyld. For mye fokus på vekt kan føre til at man lettere gir opp. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Joda, men skal jeg trene for treningene skyld blir jeg heller hjemme... Samme gjelder at der er bedre å spise sunt kun for å spise sunt, slutte å drikke brus fordi man heller vil drikke vann osv. Funker dårlig når man i utgangspunkt verken vil spise sunt eller kutte ut brus. Folk må finne motivasjon i det de kan, at du har funnet ut hva som funker for deg er jo bra. Men der som funker for deg funker nødvendigvis ikke for andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå