Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ønsker du å ta av noen kilo?

Teza

Anbefalte innlegg

Opp 400g siden siste, uoffisielle måling. Jeg skulle helst ha gått ned noen kilo til før jul, men skitt au. Det kan like gjerne skyldes økt saltinntak eller dagsvariasjoner. Det er fortsatt 400g under den siste "offisielle" målinga. Jeg prøver å spare opp kalorier til kosedagene ved å ha sunn havregraut til frokost, unngå å småspise usunt hele dagen og ha mest mulig aktivitet eller trening når jeg kan. Jeg er overrasket og fornøyd med antallet kalorier jeg har til rådighet når jeg bare skal vedlikeholde. Etter nyttår skal jeg stable meg på beina og fortsatte der jeg slapp, men nå venter det to juleferieuker med mye kos. :)

Om dere sliter med motivasjonen eller føler ubehag over å skeie ut mye i jula, så husk at dere har hele neste år på dere. Ikke la hvordan det har gått i høst eller går i jula avgjøre hvordan det skal gå videre. Summen av hva dere gjør fra nyttår til jul er så mye viktigere enn akkurat hva dere gjør mellom jul og nyttår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det føles av en eller annen grunn helt greit å gå opp i vekt i jula.

Ser nå frem til 31/12 for å se hva neste års utgangspunkt vil bli.

Har så smått kommet i gang og tror jeg skal klare å gjøre en innsats fra 01/01.

Lenke til kommentar

Godt nytt år!

Det gikk ikke helt som jeg hadde håpet i siste halvdel av 2015, men er 6,4 kg lettere enn da tråden ble startet.

Totalt sett er jeg likevel svært fornøyd.

Utgangspunktet i 2015 var 126,5 kg, og utgangspunktet for 2016 vil være 102,5 kg.

Hovedmålet for 2016 får bli å redusere snittvekten fra 2015 (105,2 kg) til under 100 kg.

2015.png

Kommer ikke til å oppgradere grafikken i denne tråden i 2016, men legger inn de siste oppdateringene dere måtte ha.

Noen som ønsker å starte en ny tråd for 2016, eller fortsette med oppdateringer i denne tråden?

Dersom noen evt. ønsker å oppdatere egen grafikk for 2016, kan jeg linke til denne i første post om ønskelig.

(Grafikk for Illustrator 5 og høyere)

Lenke til kommentar

Godt nytt år!

Det gikk ikke helt som jeg hadde håpet i siste halvdel av 2015, men er 6,4 kg lettere enn da tråden ble startet.

Totalt sett er jeg likevel svært fornøyd.

Utgangspunktet i 2015 var 126,5 kg, og utgangspunktet for 2016 vil være 102,5 kg.

Hovedmålet for 2016 får bli å redusere snittvekten fra 2015 (105,2 kg) til under 100 kg.

2015.png

Kommer ikke til å oppgradere grafikken i denne tråden i 2016, men legger inn de siste oppdateringene dere måtte ha.

Noen som ønsker å starte en ny tråd for 2016, eller fortsette med oppdateringer i denne tråden?

Dersom noen evt. ønsker å oppdatere egen grafikk for 2016, kan jeg linke til denne i første post om ønskelig.

(Grafikk for Illustrator 5 og høyere)

Åh, skulle gjerne sett at du kunne gjort det, men er jo opp til drg. Lykke til!
Lenke til kommentar

Nå kan trådstarter endre tittelen til: Ønsker du  å ta av noen kilo etter jul. 

Startet blåmandagen i dag med ei skål med havregryn og 2 knekkebrød. 

Fint om folk legger ut hva de spiser i løpet av en dag og. Har sett på flere anbefalte dagsmenyer, men der går det stort sett i den samme maten overalt. 

Har som mål og gå ned 15 kg, så får vi se... 

Lenke til kommentar

Jeg begynte å vende gradvis tilbake til gamle vaner forrige uke, men så ble det noen lettvinte løsninger også i løpet av uka og helga. Til uka planlegger jeg å gå helt tilbake til gamle vaner, men gjør kanskje noen små justeringer og prøver litt mer varierte oppskrifter. Det ser ut til at jeg har gått opp 0,8 kg totalt, så å gå ned dem igjen bør nok ikke ta for lang tid. Jeg har trua fram mot sommeren! :)

Lenke til kommentar

Fint om folk legger ut hva de spiser i løpet av en dag og. Har sett på flere anbefalte dagsmenyer, men der går det stort sett i den samme maten overalt. 

Hvordan går det for deg?

Lenke til kommentar

Tenkte med å oppdatere osv, siden du fortsetter å poste her.

Har litt for mye annet å gjøre i år, med tanke på jobb og jobbsøking, til at jeg påtar meg å oppdatere grafikk.

Dersom andre ønsker å gjøre dette, hjelper jeg dog til der det trengs.

Lenke til kommentar

Hvordan går det for deg?

Jeg har nå gått ned 3 kg (103-100) siden starten av januar. Klart å holde meg unna det meste av søtsaker. Har blitt litt mye nå i helga bla en hel pose smash og en halvliter med battery. Det smaker og bedre når det kun blir en gang i uka. Har tenkt til å starte med litt egentrening hjemme med diverse styrkeøvelser for og kanskje få enda litt mer fart på det. Min største fiende er brusen. Går fort med et par flasker med pepsi max i løpet av uka, men har tenkt til å bytte det ut med mer og mer vann. Har ikke vært så heldig på damefronten de siste årene, så noen kilo i minus vil nok hjelpe på det sammen med selvtilliten. Startet kanskje litt brått fra og stappe i meg masse mat i jula til halvparten så mye rett etter jul. Besvimte plutselig her en morgen på badet. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til legen og få tatt en full sjekk. 

Endret av Opelduude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...