Gå til innhold

Hvor høy klokking tåler asus a7n8x deluxe

tet

Anbefalte innlegg

Da er det bare å kobble fra strømmen så vil standard-instillingene kjøres (100*11)

166*11 regner jeg med at du mener....

Nei, han mener 100. Fsb settes til 100 som default når du resetter cmos eller skifter cpu. Du må selv sette inn riktig fsb (etter hva slags prosessor du har) etterpå.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min maskin kjøres 100% stabilt på 14 x 166,? = ca. 2333MHz. XP2400+ usikker på hva det utgjør i TPI rating.

Det jeg er litt usikker på er om det er hovedkortet eller CPU som ikke har lyst til å boote om jeg setter FSB på 200 og Multipler på 10. Det vil si at den får samme klokkefrekvens som den skal ha. Sikkert CPU som ikke har lyst til å kjøre så høy FSB. Minnet er iallfall ikke problemet.

-Chief-

Lenke til kommentar

Chief, kan godt hende at de er CPU som ikke gidder 200 FSB, da den har 166 som default. Men da er det rart at så mange får kjørt xp2500 uten problemer på fsb 200 +++, og enda litt rarere at min xp2800 ikke kjører helt stabilt på fsb 200...

Er det no lurt å sette så høy multipler på 166, eller hakke det noe å si?

14*166=2333 MHz tilsvarer vel rundt en xp3200, selv om den ikke blir gjenkjent som det. Prøv å kjør sandra på den, og spør henne om hun syns den yter som en xp3200!!!

Lenke til kommentar
A7N8X er ikke så glad i høy fsb og tviler på at den klarer 200mhz. Prøv å still fsb ned til standard og still heller opp multiplier til du når ca samme frekvens. Hvis det da funker helt fint er det nok hket.

eh?

Jeg kjører fint på 200Mhz, + at hovedkortet er laget for 200Mhz. Nyeste barton etc

Avhenger jo hvilken versjon han har. Den første versjonen klarer sjelden 200fsb, men de nyeste klarer det fint.

Blanda mellom Playmofetish og Tet. Er Playmo som bør prøve det jeg skrev da.

Lenke til kommentar
Chief, kan godt hende at de er CPU som ikke gidder 200 FSB, da den har 166 som default. Men da er det rart at så mange får kjørt xp2500 uten problemer på fsb 200 +++, og enda litt rarere at min xp2800 ikke kjører helt stabilt på fsb 200...

Er det no lurt å sette så høy multipler på 166, eller hakke det noe å si?

14*166=2333 MHz tilsvarer vel rundt en xp3200, selv om den ikke blir gjenkjent som det. Prøv å kjør sandra på den, og spør henne om hun syns den yter som en xp3200!!!

Jeg har ikke en XP2500+. Som jeg skreiv hadde jeg en XP2400+, og den har default FSB på 133MHz. Så det er vel ikke så rart at den ikke gidder å kjøre på 200.

Multipler kan man trygt sette høyt, om CPU'en takler den klokkehastigheten som man får når man setter den høyt.

Min kjører på 1,85 V-Core, og da kjører den stabilt på max 2380MHz eller noe i nærheten av det. Kan jo ikke sette V-Core høyere på A7N8X Deluxe. Tempen på den er helt grei, og den ligger vel aldri over 50ºC på full load, overklokket.

-Chief-

Lenke til kommentar
Hallo jeg heter Tom-Helge.

Jeg lurer på hvor mye jeg kan klokke en AMD Athlon XP 1700+. Jeg har Asus A7N8X Deluxe med 1007 som BIOS, og Rev. v2.0. Håper på svar fra dere.

:woot: Hilsen Tom-Helge :woot:

Det kommer helt an på hvilken batch du har. Du kan ha fått en god batch, der prosessoren lar seg klokke bra, eller du kan ha fått en skikkelig møkka batch, der CPU'en.

Og så spørs det hvilken kjerne du har. Har du Palomino, vil du nok ikke komme så veldig langt opp. Thoroughbred lar seg klokke mye bedre. Da har du også mulighet til å stille Mulipler.

Det er vel ikke XP1700+ som er mest kjent for å klokke bra. Da må du nok en modell opp. XP1800+ lar seg klokke ganske bra, i endel batcher.

-Chief-

Lenke til kommentar
Hallo jeg heter Tom-Helge.

Jeg lurer på hvor mye jeg kan klokke en AMD Athlon XP 1700+. Jeg har Asus A7N8X Deluxe med 1007 som BIOS, og Rev. v2.0. Håper på svar fra dere.

Velkommen til forumet Tom-Helge!

Er (dessverre?) ikke fast hvor mye man kan klokke. Må bare prøve seg fram. Hvis du er ganske ny innenfor overklokking, foreslår jeg at du leser denne guiden her. Der står det godt beskrevet.

Har du tb-b er det store muligheter for at du kan klokke langt. Har du palmino derimot, bør du ikke ha for store forhåpninger.

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Hei igjen.

Hvordan finner jeg ut om jeg har Thunderbird eller Palmino, siden jeg ikke er sikker. Kan jeg f.eks bruke SiSoft Sandra 2004 for å finne det ut???

Når kjøpte du den?

Mest sansynlig har du en Palomino. Tror du finner ut hvilken kjerne du har i SiSoft Sandra, Aida, eller i PCMark.

-Chief-

Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet ut at jeg har en AMD Athlon XP 1700+ (Palomino).

Jeg har planer om å kjøpe en AMD Athlon XP 3000+ (Barton). Jeg velger å kjøpe den siden den ikke er så dyr. Den koster 1866 kr på databutikken.com

Men det kan vel hende at det lønner seg å kjøpe seg en AMD Athlon XP 2500 eller 2800 (Barton) i forhold til en AMD Athlon XP 3000+ (Barton).

Og hva ville dere ha anbefalt mellom en vanlig Athlon XP og en Barton prosessor, som f.eks AMD Athlon XP 2600+ mot en AMD Athlon XP 2600+ (Barton)???.

Jeg har denne CPU-vifta:

http://www.globalwin.com.tw/products/cooler/k7/cak-ii38.html

Og ettersom det jeg vet så skal denne funke bra å klokke en AMD Athlon XP 2500+ (Barton) til 3200+ (Barton).

Normal nå så ligger CPU tempraturen min på ca 40 grader.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...