Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc viser ikke DOS skjerm på startup...

Anbefalte innlegg

Jeg skal installere windows på nytt, men jeg kommer ikke in på DOS menyen fordi DOS-skjermen ikke vises under startup. Jeg har koblet skjermen til dstaen via hdmi kabel. Jeg trykker på alle F tallene men DOS menyen dukker ikke opp uansett. Jeg skal reinstallere windows fordi windows jeg har nå har sluttet å fungere for jeg gjorde en stor feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DOS skjermen ja, er det windows 95 du installerer eller? :p

Anyway, kommer du inn i bios hvis du starter maskinen og spammer bios knappen (som kan variere avhengig av produsent)

Prøv å spamme DELETE eller F12

Hva skal du boote fra for å installere ny windows? Er det CD?

Lenke til kommentar

Anyway, kommer du inn i bios hvis du starter maskinen og spammer bios knappen (som kan variere avhengig av produsent)

Åja, det er bios det heter. Jeg hadde glemt navnet. Jeg prøver å boote fra en dvd, for windowsen jeg kjøpte hadde ikke plass på en cd. Jeg har trykket mange ganger på f12 men det fungerer ikke. Den kommer bare på win 10 loadingen der det er en ring som går rundt i rundt og kommer ikke videre.

Lenke til kommentar

Åja, det er bios det heter. Jeg hadde glemt navnet. Jeg prøver å boote fra en dvd, for windowsen jeg kjøpte hadde ikke plass på en cd. Jeg har trykket mange ganger på f12 men det fungerer ikke. Den kommer bare på win 10 loadingen der det er en ring som går rundt i rundt og kommer ikke videre.

Jaok så den reagerer faktisk på F12, og loadingen kommer, så det er installasjonsDVD'en som ikke fungerer da altså.

Hvis du har en 8GB minnepinne kan du prøve å boote og installere windows fra den, TEK hadde en guide på dette husker jeg, finner engelsk guide også på google.

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du eller er det en ferdigmaskin? Får vi vite HK eller hvilken maskin det er så kan vi finne ut hva du skal trykke på. Stort sett alle maskiner har en knapp for BIOS og en for Boot Device Meny (eller et annet liknende navn).

Å boote fra DVD er ikke noe problem så lenge ikke maskinen er 20 år gammel, du skal ikke trenge minnepinne. Det kan hende du har pakket ut/ brent DVD'en feil, er det èn fil eller en mappe med mange? Hvis det er en ISO så kan du ikke bare brenne filen rett til DVD. Hvilket brenneprogram bruker du?

Det burde bare være en liten småfeil du har gjort. Lett å gjøre småfeilfeil for nybegynnere og eksperter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...