Rainmaker91 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 I det siste har jeg sett en nødvendighet for å skaffe meg et makro objektiv til mitt gamle Pentax k-m, dette er i forbindelse med mine studier i arkeologi hvor det er svært nyttig å ta nærbilder av artefakter. Til nå har jeg klart meg med standard kit objektiv 18-55, 35mmobjektiv og et tele objektiv på 55-300. Selv om jeg er svært fornøyd med det jeg har til nå så ser jeg rett og slett en nødvendighet til å skaffe meg macro også. Slik som det er så er budsjettet allerede svært stramt så jeg har satt en maks grense på 1000kr for dette objektivet. Det er derfor i all hovedsak brukte objektiv jeg er på utkikk etter, og gjerne noen gamle gode med manuell fokus. Er det noen som har noen tips til eldre objektiv? eventuelt sider hvor jeg kan skaffe de annet enn finn og ebay? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Både Tamron 90mm og Pentax 100mm (begge macro) er veldig godt omtalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå