Gå til innhold

Autofil Larsen tester Koeingsegg


Cossie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er et oppslag om dette i avisen i dag - 2 sider

 

der står det at han fikk rødt lys og det ikke blir noe av

 

Fra Autofil.no : Forrige mandag skulle Autofils Jan Erik Larssen prøvekjøre en av verdens raskeste serieproduserte biler, det svenskproduserte fartsmonsteret Koenigsegg, i 300 km/t på Sandefjord Lufthavn Torp. Slik ble det ikke.

 

- Dette er den største nedturen jeg har hatt, sier Jan Erik til VG.

 

Rett før Jan Erik skulle teste bilen på flystripa i Sandefjord, nektet den tyske eieren, i følge importøren, å la Larssen kjøre så mye som en meter i fartsvidunderet til 6,5 millioner kroner.

Endret av insider
Lenke til kommentar
Alle sammen: les denne

Blir ærlig talt litt provosert over det jeg.

linken min linker til VG også. VG idag hadde to store sider om saken.

 

+ finnes en eller to (eller var det ingen?) slike biler i norge. så autofil larsen burde reist til sverige for å teste. men en ting er sikker. Larssen er jo ikke verdens beste sjåfør. Tommy Rustad hadde nokk fått kjørt den :D :D

 

Vist noen husker den fantasiske giringen på Lampo'n i høstens autofil sesong :D

Lenke til kommentar
Trodde Ferrari Enzo var den kjappeste personbilen jeg. :shrug:

hvor du fikk det fra lurer jeg på

 

er nok veldig lenge siden Ferrari hadde den tittlen

 

og jeg tror faktisk aldri Koenigsegg CC har slått Mclaren F1

men det var noe med at den nådde nesten samme fart og banen ble for kort men den hadde mer å gi eller no

 

vet liksom ikke helt om jeg skal stole på Svenskene ..

 

(var foresten Tiff Needell som satte verdens rekorden i en Mclaren F1 i '92 da han testa den for TopGear *grin* )

Lenke til kommentar

Jaguar XJ-220 har vel også pyntet seg med den tittelen. :O

 

Drømmebilen nr 2.

 

For 3 år siden var det McLaren F1 som hadde rekorden hvertfall, og jeg tror ikke det er stort nok marked til at andre vil masseprodusere raskere biler bare for å slå denne rekorden.

 

EDIT: Flaks at ingen så at jeg først skrev Lamborghini XJ220... puh !

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
In the early 1980s, a new British Government decided to privatize Jaguar. Led by its Chairman, Sir John Egan, Jaguar climbed toward independence, improving quality, value, and reputation along the way. By 1984, with the Series 3 XJ6 replacement nearing production, Jaguar engineers sought a new challenge. Design Chief Jim Randle conceived a car that would surpass Ferrari, Lamborghini, and Porsche - the world's fastest road car. It would be a pure 2 seater; spiritual heir to great Jaguar sporting cars of the past such as the SS100, XK120, and E-type, but without compromises. Sir John more or less said "do it, but on your own time you crazy engineers!" Randle and his 12-member team then developed the car as a Saturday Club project. The Saturday Club took on many projects, including a station wagon XJ6, but that's another story. The resulting prototype was unveiled as the XJ220 concept car at the 1988 Birmingham Auto Show. The 220 referred to the car's planned top speed. In 1989, Jaguar announced XJ220 would be built. It was to use the best talents of Jaguar's design team, its racing technology that won at LeMans in 1988 and 1990, and the metal fabricators that built up bodies for the great Jaguar models of the past.

 

In 1991, the XJ220 was put into limited production. The Birmingham XJ220 featured a DOHC, 48-valve V12. Tom Walkinshaw and TWR Racing replaced the V12 with a 542 bhp twin turbo V6. Abbey Panels fabricated the bodies. When introduced, the XJ220 became the world's fastest production car. Jaguar had trouble selling all 275 cars built (yes, it was expensive) and a few new ones were sold at substantial discounts. The car was never sold in the US, which hurt the sales prospects.

 

    The engine is underneath the rear window, with a tiny boot at the rear of the car. The nose is mostly taken up by the cooling system. The styling is driven by the mid engine configuration and by high-speed aerodynamics. The car was never certified for sale in the US, but recent changes in US regulations have allowed a few cars to be privately imported.

 

Ikke fullt så gammel, 12-13 år.

Husker at det var mye snakk om at de ikke fikk lov til å selge den i USA. Det var vistnok en del i USA som allerede hadde betalt forskudd på flere hundre tusen dollar. De drev vistnok å saksøkte hverandre i flere år etterpå.

 

 

Så en slik i utenfor London for 5-6 år siden.

Så den først på Heathrow. Ettrpå kjørte forbi oss på motorveien.

Den var helt sinnsyk rå. Utrolig lav. Kunne høre den vanvittige lyden fra motoren.

Sitat Taxi sjåføren: "Holy shit"!

Lenke til kommentar
Det som jeg tror skjedde var at den tyske eieren fikk se en episode av Autofil... Man kan bli skremt av mindre :lol:

Det er ikke kødd engang. Eg hadde ikke latt'n få kjøre den hvis den var min. Heller en proff og en kontrakt greie der han må skrive under på at hvis han kræsjer så må han betale ny.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...