Gå til innhold

pc i bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. ferietur.

tenk deg en ferietur på hardangervidda. ikke mange som liker det men det er tradisjon i min familie og det bringer meg minner. jeg har alltid likt å sitte et sted langt vekk fra sivilisasjonen å høre på radio og slikt. syns det er spennende. tenk med pc med tv kort og radio.

 

2. det kan være sikrere med pc en mp3 spiller, du kan enkelt skifte sang med stemme. burde ikke være så vanskelig å få til.

 

3 og sist men ikke minst. Da har du noe å brife med. alle har stort anlegg men ikke mange har egen modda pc i bil.

 

edit: jeg svarte på et innlegg men rakk ikke før han sletta det igjen, men her er ialefall mine grunner.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

my thoughts exactly...det er en grunn til at militæret bruker tonnevis av penger på maskiner som er "utdaterte" i forhold til de specs vi er vandt med...men så er det få av våre maskiner du kan kaste i bakken, ha stående ute iregnet, i sand, og som tåler fukt, snø, vind, vibrasjoner, hopp og dunk :)

Lenke til kommentar

Vet at dette har vært nevnt i en tidligere post, men jeg tror en usb-flash brikke ville ha vært ideelt. Det er brukt ombord i båter der vibrasjonene er store. Litt dyrt, men billigere etter hvert. De fleste hk kan boote fra usb. Ellers er det mye fint å finne her:

http://www.mini-itx.com

 

http://www.mini-itx.com/projects/ice-unit/

Endret av slowcooler
Lenke til kommentar

Jeg holder på med et slikt system, tok utgangspunkt i et mini-itx kort og montert dette inn i en gammel koffert. Alt er jo egentlig ferdig, men problemet mitt er at jeg ikke har fått til flatskjermen, kjøpte den brukt uten kabler(det er en panel skjerm, så det er litt spesielle kabler), men jeg har ikke giddet å skaffe dem...

Kan legge ut noen bilder dersom jeg kommer til det punktet at jeg blir ferdig...

Har jo veldi lyst på en gps mottaker til den da men koster fra 1000 ,-

Endret av lansiden.no
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pc i bil ja, det har jeg tenkt på lenge, og nå er det gjort.

 

Blir russ i vår, så da vi kjøpe en dodge ram, til russebil, monterte jeg hovedkort og powesupply på en finèr plate, og monterte den i veggen på bilen, med hull ut, og plexi over, og katode inni. Skjermen er plassert på ett nymekka bord, en lcd seff, med minitastatur, og trådløs mus. :cool:

 

det er fyllt opp med 40 gig musikk til nå. 40 gig igjen :)

 

Men, er det noen som har peil på hvordan det er å forlenge katodekabler. vet det går, men hvordan ledning, vil ikke hande de på microplex. trenger lenger. og det skal under bilen.

Endret av ulfses
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...