ProphetSe7en Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Hvordan kan jeg legge til lokasjon i bilder jeg har liggende på pcen? Altså bilder tatt uten lokasjon som standard, men som jeg ønsker å få det lagt til i. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Normalt så bruker man en GPS så man slipper og legge inn lengde/breddegrader manuelt, kanskje denne "how to" kan gi deg svar. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Ja så klart. Men dette er snakk om noen tilleggsbilder jeg fikk fra noen andre i fra ferien, og siden de ikke har aktivert denne funksjonen på telefon/kamera så ønsker jeg å legge til informasjonen selv i disse bildene. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Lightroom har en egen maps modul der du kan søke opp plassen der de var tatt og bare dra og slippe bildene på kartet så bli de geo tagget med koordinatene. Du får dog ikke høyde og annet snacks som kunne ha kommet med ordentlig geo tagging. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Det høres ut til å være nøyaktig hva jeg er ute etter. Bare dumt jeg må ha hele lightrom bare for den ene funksjonen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Instagram og google-maps har en funksjon hvor du kan legge bilder på lokasjon, men om du kan "dra ut" informasjonen og tagge bildene med det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Det høres ut til å være nøyaktig hva jeg er ute etter. Bare dumt jeg må ha hele lightrom bare for den ene funksjonen. Du kan laste ned LR som et 30 dager prøveversjon. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Til Flickr kan du laste opp bilder som private eller public. Videre kan du i Flickr legge til en lokasjon til bilder ved å dra og slippe bildet ned på kartet. Gratis. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Digikam har denne funksjonen. Der kan du f.eks markere mange bilder og dra de markerte bildene til ønsket plass på kartet. Kartverket man bruker kan f.eks være google maps. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Jeg vil ha informasjonen inn i metadata for bildet, ikke bare på en nettside. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Det du er ute etter kalles geotagging. Et rakst søk på "add geotag" på nettet gav meg f.ex denne nettsiden. På side 2 er det en liste over programmer som hevdes være i stand til å legge inn geotags på bildene. Den aktuelle artikkelen begynner å dra på årene fant jeg ut, så det er sikkert enda flere programmer som i dag støtter innlegging av geotags. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 http://www.geosetter.de/en/ Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Tusen takk, skal se på siste linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå