Gå til innhold

PS2-gamepad funker ikke med FIFA 2004 (PC)

Anbefalte innlegg

Gikk for en stund siden over til å bruke playstation-gamepad til pc (har savnet den helt siden jeg hadde PS for mange år siden).

Har fått den til i nesten alle spill jeg har prøvd med denne konverteren fra Play.com

Så skulle jeg prøve på FIFA 2003, men det gikk selvfølgelig ikke (typisk at slike spill jeg digger ikke skal funke).

Forhørte meg litt på forumet, men ingen hadde prøvd med FIFA 2004. Så jeg kjøpte det.

Og neida, det funker visst ikke der heller, hvis noen lurer på å kjøpe samme opplegget. Så vet dere det!

Hadde før en Gravis Gamepad Pro (gameport). Glimrende pad!

Nå ser jeg etter en likedan, men i usb-versjon (den som var svart i stedet for hvit brukte usb).

Noen som vet hvor jeg får kjøpt den, aller helst i Norge et sted?

Evt en annen som er kliss lik PS sine, og som bruker usb?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Gjør dette:

click start ->run then type regedit.exe and click ok

Open HKEY_LOCAL_MACHINE, open SYSTEM, open ControlSet001, then Control, media properties, private properties, joystick, OEM.

view each folder (should look like VID_0428&PID etc) until you find the controller you have.

When you see you controller, double click where it says OEMName to the left of where its says the name of your controller, change it to 'Logitech DualAction USB'.

This fools fifa into thinking your controller is the logitech one.

Funker som bare det hos meg. Helt genialt. :D

Lenke til kommentar

Jo, denne ser super ut den, men har ikke sett den hos noen lokale forhandlere, og det beste bildet viser den ikke helt fra siden.

Så, har den TO knapper på hver pekefinger? Eller er "select" og "start" med blant de 12 knappene?

Trenger to på hver pekefinger til f.eks FIFA jeg *kresen* ;)

EDIT: linken jeg hadde med funka ikke.

EDIT 2: Swag, hvor fant du det der? Eneste jeg har funnet (og jeg har lett lenge!) var denne på spansk. Hadde spart meg en masse bry med babelfish hadde jeg visst det :p

Endret av bdd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...