AnonymDiskusjon Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Hei! For ca to måneder siden så var jeg ute på byen med et par venner. Jeg ble veldig veldig full den kvelden, men ble med venninnene mine på nach hos noen folk de hadde møtt på byen. Siden jeg var så full, så spurte jeg om å få låne en seng så jeg kunne sove. Jeg sovnet, og våknet ca to timer senere av at noen krøp opp i sengen. Det var en av guttene som bodde der, og vi begynte å prate. Etter en stund begynte han å "prøve seg" men jeg sa nei, og at jeg var for trøtt og full. han lot det ligge litt, men så begynte han igjen og jeg merket at han begynte å bli aggressiv. Da sa jeg at jeg ville ut til venninnene mine og han sa de hadde sovnet alle sammen. Vi kranglet en stund og jeg prøvde å komme meg ut av rommet, men han sperret veien og holdt meg nede med makt. Til slutt greide jeg ikke å kjempe i mot han lenger. Og jeg aner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det. Jeg tror jeg skjønte at jeg ikke hadde så stor sjanse for å komme meg unna. Så jeg bare lot det skje. Jeg har ikke fortalt det til noen, fordi jeg skammer meg og jeg føler på en måte ikke at det er voldtekt. siden jeg sluttet å kjempe i mot så føles det liksom ut som om jeg fortjente det Anonymous poster hash: 05545...a2e Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Ja, slik du beskriver situasjonen så har du blitt voldtatt. Den harde sannhet som er hard å svelge. Det er 2 måneder siden dette skjedde, og du har enda ikke lagt det bak deg. Det første som slår meg er at du burde oppsøke hjelp. Hvis du skal bære på denne hemmeligheten alene vil du kun lure deg selv. Lykke til. 3 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Først og fremst er det å anklage noen for voldtekt er veldig alvorlig, både rettslig hvor anklager er veldig vanskelig å finne ut av men ikke minst sosialt hvor en slik anklage kan ødelegge en person uten at det engang er noe sannhet bak de. Og her kommer hovedpoenget mitt, hvis du var for full til å reise hjem hvordan kan du stole på hva du selv husker fra denne kvelden? Jeg tviler ikke på at du har anger for hvordan ting skjedde den kvelden, men det viktige er ikke hva du følte at skjedde men hva som faktisk skjedde. Det kan være at du utnyttet den fulle mannen og voldtok han, for all moro du synes alkoholen gir deg kommer det med en pris også. Før du tenker på å gjøre noen alvorlige anklager burde du tenke gjennom hvor mye av detaljene du vet og hvor mange av dem som bare føles riktig. Hvis du skammer deg over dine handlinger er det noe du kan jobbe med(det finnes profesjonelle som kan hjelpe også), men når du sier at det ikke føles som voldtekt er det noe som faktisk kan stemme, men det er fordi at hvis du var for full til å reise hjem er det ikke mulig at du har klare minner om hva som skjedde. Og når du er påvirket av rusmidler handler du ikke alltid slik edru deg ønsker at du skal handle, det du kanskje burde tenke mer på er hvordan du havnet i sengen til denne gutten og ikke hva som skjedde etterpå. At man er under påvirkning er ingen unnskyldning for noe som helst. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Er voldtekt og anbefaler du snakǩer med noen om det asap 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Har tatt en graviditet test? Slik du beskriver det så sier du ingen ting om hva som skjedde etter at du ble sperret inne. Det er faktisk mye å si, tror jeg. Jeg vil tro du er voldtatt, som folk flest sier oppsøk noen å snakke med asap, gjerne helsepersonell, evt. voldtektsmottak. Dersom du husker hvor det skjedde og hvem de er, så bør du også anmelde hendelsen. Anonymous poster hash: 2d32a...83b 1 Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Ja, dette er voldtekt slik du beskriver det. Loven er klar på dette, les mer her: Lovdata.no om seksualforbrytelser: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#KAPITTEL_2-11 § 291. Voldtekt Med fengsel inntil 10 år straffes den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd, b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. § 292. Minstestraff for voldtekt til samleie mv. Straffen er fengsel fra 3 inntil 15 år dersom voldtekten som nevnt i § 291 omfattet: a) innføring av penis i skjede- eller endetarmsåpning, b) innføring av penis i fornærmedes munn, c) innføring av gjenstand i skjede- eller endetarmsåpning, eller d) dersom lovbryteren har fremkalt en tilstand som nevnt i § 291 bokstav b for å oppnå seksuell omgang. De to nedenfor omhandler mer "seksuell handling", for eksempel om en person beføler en annens kjønnsorgan, bryster eller noe som anses som ett seksuelt "organ", dette uansett om det er med eller uten klær. Om f.eks han hadde holdt deg fast og begynt å beføle deg utenpå klærne dine så gjelder 297 og 298. § 297. Seksuell handling uten samtykke Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket i det. § 298. Seksuelt krenkende atferd offentlig eller uten samtykke Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd a) på offentlig sted, eller b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket i det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Voldtekt, og 100% HANS ansvar! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Først og fremst er det å anklage noen for voldtekt er veldig alvorlig, Men ikke i nærheten av så alvorlig som det å voldta noen er. TS: dette er soleklar voldtekt, det er ikke tvil om en gang. At du ikke lenger orket å kjempe i mot betyr ikke at du plutselig ombestemte deg og samtykket. Og hvis du var for full til å ta vare på deg selv så er det også voldtekt, da en full person ikke kan samtykke til noe som helst og dermed er det å ha sex med vedkommende voldtekt. Anonymous poster hash: de82b...c88 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg