hans A Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det jeg lurer på er om det er mulig å koble sammen min gamle forsterker med en effektforsterker. Jeg har en pioneer forsterker med tilkobling for equalizer. (Det er en shorting bar på baksiden mellom inn og utgang til equalizer) Er det mulig å koble utgangen som skal til equalizer til effektforsterkeren? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Kan du spesifisere litt mer på den pioneer`en din. Model nr? så kan eg sjekke, har ikke hørt om den typen før skjønner du. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Kan du spesifisere litt mer på den pioneer`en din.Model nr? så kan eg sjekke, har ikke hørt om den typen før skjønner du. Modellen er A450. Den har 4 tilkoblinger (inn/out L/R) som er kortsluttet med en kabel(shorting bar) Dette er hvis du ønsker å koble til en ekstern equalizer. Blir å kjøpe en ny forsterker men er usikker på om jeg skal velge en effekt eller integrert forsterker. Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Dette fungerer på NAD utstyr. Se i manualen. Med mindre det står noen advarsler der om bruk av equalizer skulle det gå bra. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) finner ingenting på den forsterkeren. Men du kan teste hvis du har litt utstyr liggende. Du trenger pc-høytalere med mini-jack kobling + 1 mini jack til phono kabel. Alle med sub har det mener eg på. Ivertfall Creative sine. Koble en phono kabel fra out på forsterken til inn på subben. da får du 1 av 3 ting. 1: en meget høy lyd og ingen måte og regulere det på. Hvis det så er det ikke laget til for-forsterker utgang. 2: du kan regulere lyden i pc-høytalerene med forsterkeren. Kjøp deg effekt trinn. *grin* 3: Ingen lyd. du har koblet feil, eller dette virker kun med equaliser. Håper dette hjelper. Har en nad forsterker stående her, så eg kan bekrefte det virker der ja. Men prøv deg frem før du kjøper et dyrt effekt trinn. Endret 11. november 2003 av Thorvald Lenke til kommentar
hans A Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 (endret) finner ingenting på den forsterkeren. Men du kan teste hvis du har litt utstyrliggende. Du trenger pc-høytalere med mini-jack kobling + 1 mini jack til phono kabel. Alle med sub har det mener eg på. Ivertfall Creative sine. Koble en phono kabel fra out på forsterken til inn på subben. da får du 1 av 3 ting. 1: en meget høy lyd og ingen måte og regulere det på. Hvis det så er det ikke laget til for-forsterker utgang. 2: du kan regulere lyden i pc-høytalerene med forsterkeren. Kjøp deg effekt trinn. *grin* 3: Ingen lyd. du har koblet feil, eller dette virker kun med equaliser. Håper dette hjelper. Har en nad forsterker stående her, så eg kan bekrefte det virker der ja. Men prøv deg frem før du kjøper et dyrt effekt trinn. Pussig nok ingen lyd. Koblet høytaleren rett på utgangen men fikk ingen lyd. Så det er nok bare "grafisk equalizer" som kan kobles på. Så da blir det nok en denon integrert forsterker. Får se om jeg finner en bra brukt. (Over 100w) Endret 11. november 2003 av hans A Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Koblet du til et sett pc-høyttalere eller en enkelt høyttaler? Endret 11. november 2003 av Kavroom Lenke til kommentar
hans A Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Koblet du til et sett pc-høyttalere eller en enkelt høyttaler? Jeg koblet bare en høyttaler med en RCA plugg på adapterutgangen på forsterkeren. (Den som skal kobles inn på equalizer) Endret 11. november 2003 av hans A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå