Martina Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Hei! Vurderer å ta en mastergrad på NHH, nærmere bestemt økonomisk styring. Har et snitt nærmere A enn B, men anser ikke meg selv som spesielt intelligent. Kanskje heller et snev under gjennomsnittet. Arbeidsvilje derimot - det er noe jeg har! Spørsmålet er om spriket kanskje blir for stort. At kunnskapen jeg sitter igjen med fra UMB er for laber. Dette forsterkes jo helt klart også når man ikke har brukt stoffet på noen måneder. Vil ikke påstå at skolen jeg har gått på gir unormalt gode karakterer, men at toppen kanskje har vært enklere å nå, når gjennomsnittsstudenten på UMB er av lavere kvalitet (rent karaktermessig) enn NHH. Når det er sagt, vil jeg si at kvaliteten på UMB har vært god - og at UMB stiller med mange dyktige forelesere. Spørsmålet blir bare om overgangen til NHH blir for tøff. Hadde ca. 4.8 på videregående. På UMB har snittet gått kraftig opp - selvsagt med LANGT mer arbeid. Jeg jobber svært mye med skole - sikkert mer enn en vanlig arbeidsuke. Dette er selvsagt noe jeg også vil fortsette med på NHH. Er det noen andre UMB-studenter her som tok steget videre mot NHH? Eller andre med noen synspunkter? Takk Martine Endret 22. august 2015 av Martina Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg har ikke studert på UMB selv, men en kompis av meg gjorde det og har nå gått på master på NHH i ett år. Det gikk greit for ham. Han sa at han har fått både A, B og C, men angivelig ikke dårligere enn det. Jeg har ikke oversikt over hvor mange A-er, B-er og C-er han har fått eller hvor mye tid han har brukt på studiene. Her står det at masterstudentene til NHH i snitt bruker 41 timer i uka på studiet: http://www.studiebarometeret.no/no/Sammenligne/1240_MASTER04 Lenke til kommentar
Martina Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Jeg har ikke studert på UMB selv, men en kompis av meg gjorde det og har nå gått på master på NHH i ett år. Det gikk greit for ham. Han sa at han har fått både A, B og C, men angivelig ikke dårligere enn det. Jeg har ikke oversikt over hvor mange A-er, B-er og C-er han har fått eller hvor mye tid han har brukt på studiene. Her står det at masterstudentene til NHH i snitt bruker 41 timer i uka på studiet: http://www.studiebarometeret.no/no/Sammenligne/1240_MASTER04 Det gjør det jo litt lysere! Er vel uansett dumt å velge bort NHH til fordel for andre alternativer, dersom man har muligheten og ikke er bundet av å bo et bestemt sted. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå