Gå til innhold

Spiller med god lyd..

Anbefalte innlegg

Noen som har noen annbefalinger av DVD-RW spiller til PC som gir GOD lyd? Er det egentlig noen stor forskjell? Som Gammel Hi Fi "traver" syns jeg at det er så liten prisforskjell på Pc komponenter fra billigst til dyrest.. Det er liksom ikke noen riktige "high end" produkter,.. Har iallefall ikke funnet det hittil..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er liksom ikke noen riktige "high end" produkter,.. Har iallefall ikke funnet det hittil..

Det er fordi det ikke finnes. ;)

Det du kan gjøre er å spille av lyden digitalt fra CD-ROMen og skaffe deg et kvalitetslydkort. Her finner du prisforskjeller, ja... ;)

Sjekk www.procom.no

Lenke til kommentar
Noen som har noen annbefalinger av DVD-RW spiller til PC som gir GOD lyd? Er det egentlig noen stor forskjell? Som Gammel Hi Fi "traver" syns jeg at det er så liten prisforskjell på Pc komponenter fra billigst til dyrest.. Det er liksom ikke noen riktige "high end" produkter,.. Har iallefall ikke funnet det hittil..

Det er bare å sørge for at du overfører digitalt fra spilleren, så blir jo lydkvaliteten bra fra spilleren, og lydkortet overtar jobben, så kan man jo overføre digitalt fra lydkortet også, så er du sikret bra resultat for en billig penge (du må ha en DA-konverter før eller senere, men det enkleste, beste og billigste er vel å ha det senest mulig).

AtW

Lenke til kommentar
Har interne Dvd brennere vanligvis digital utgang bak? Eller er det noen spesielle modeller man må se på? Hvilken typer overføring? Optisk? (som du sikkert skjønner kan jeg heller lite om PC..  :roll: )

De har vanligvis digitale utganger bak, men det enkleste er bare å kjøre det via windows, mao gjennom datakabelen (du trenger mao ikke å koble til noen ekstra kabler i det hele tatt), spilleren bare leser dataene som blir direkte sendt til windows, som så overfører til lydkortet, som deretter overfører digitalt videre.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Den digitale utgangen på cd-rom/dvd-rom er lik den analoge, bare med kun 2 pinner. Drivverket er jo det som spiller størst rolle for lyden i en cd-rom/dvd-rom, og man skulle jo tro at det begynner å bli av en viss kvalitet, når de klarer å brenne på 40x hastigheter og mer... Om du da kobler digitalt til et godt lydkort, så skulle man jo tro at mulighetene for "hi-fi" lyd burde være til stede...

Lenke til kommentar
Den digitale utgangen på cd-rom/dvd-rom er lik den analoge, bare med kun 2 pinner. Drivverket er jo det som spiller størst rolle for lyden i en cd-rom/dvd-rom, og man skulle jo tro at det begynner å bli av en viss kvalitet, når de klarer å brenne på 40x hastigheter og mer... Om du da kobler digitalt til et godt lydkort, så skulle man jo tro at mulighetene for "hi-fi" lyd burde være til stede...

Det er jo like greit å kjøre det via windows (om ikke greiere) på en moderne maskin (det tar jo litt ytelse), og jeg vil anta at samtlige moderne cd-roms klarer å lese en normal cd-plate uten bitfeil(?), jeg får ihvertfall sjelden noen re-reads i EAC på "Normale" cder, selv når jeg ripper, og da leser den jo adskillig fortere enn 1x på den første gjennomkjøringene av dataen.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...