Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan komme seg ut av et "fastkjørt" liv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Bli med å skriv litt i bilkategorien her inne. Morsomt å høre hva folk mener i bilkaféen. Ellers høres det ut som du har en entusiastbil. Bli med på japsetreffet eller klubbtreffet 200sx-ogn har på Dagali. De fleste merker har jo klubber.

Hva med å møte opp på Cars & Coffee en dag? Eller bygge en caferacer.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Burde kanskje sniffe litt løsemiddel og bli dum og lykkelig

Anonymous poster hash: 0f0f5...f54

Med så mange gode forslag du har fått til nå, og likevel sysle med tanken om å sniffe løsemiddel, sier vel at det mangler ikke på dumskapen, så du behøver ikke gjøre noe med den

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Biltreff er absolutt ikke for folk som kun skrur. Hva slags bil har du forresten? Cars&Coffee går kanskje som det mest hyggelige og mest sosiale. Der spiller det ingen rolle hvilket merke du har, alle prater med alle.

Lenke til kommentar

ut ifra det TS skriver sitter jeg litt med inntrykket av at han er en kreativ sjel som ikke har funnet sin hylle i livet enda.

+1

Det høres ut for meg som om du kanskje opplever livet ditt uten mål og mening. Jeg kjente litt på akkurat det samme i mine yngre dager, og brukte mye tid på å forsøke å svare på endel store spørsmål rundt mål og mening. Dette helt til det gikk opp for meg at mange av de store spørsmålene kanskje blir for store til at noen av oss egentlig klarer å svare på de. Istedenfor så endte jeg opp med å finne svar som var gode nok for meg. Jeg har ikke et generisk fasit svar på hva meningen med tilværelsen er, men jeg har et svar som fungerer for meg. Slik jeg leser ditt innlegg så har du fremdeles ikke funnet "dine" svar på spørsmål knyttet til tilværelsen.

Du sier at du allerede nå har passert en grense hvor alt fortoner seg svart og meningsløst. Jeg har selv aldri vært der, men samtlige som har levd en stund vet nok om den plassen. Jeg tror ikke det er en plass du nødvendigvis klarer å komme deg fra helt på egen hånd. Hør på folk her inne og spør profesjonelle om hjelp. Husker du den følelsen du fikk da du skrev innlegget og postet det? En liten følelse av letthet, uansett hvor liten den var? Det er følelsen du får av å tråkke stien mot et mål, som i ditt tilfelle betyr å sette deg ned og prate med noen om dette. Få hjelp med å finne svar som er gode nok for deg. For folk flest så holder det kanskje å leve for fotball, ny bil, ny mobil, tur i skog og fjell eller en syden tur en gang i året. Kanskje det ikke holder for deg. Som det blir sagt i en tidligere kommentar, kanskje er du typen som må velge fra en annen hylle? Det at du ikke har funnet hyllen enda betyr ikke at den ikke finnes, betyr bare at du ikke har funnet den enda. Men jeg er sikker på at du finner den raskere med hjelp enn du gjør på egen hånd. 

Lenke til kommentar

Prøvde meg i dag på paintball etter å ha blitt spurt helt ut av det blå om jeg ville være med. Kjenner folkene sånn halvveis fra tidligere, men dette er vel sikkert en grei start selv om paintball egentlig var litt kjedelig. Bare 6 ukedager igjen å fylle opp nå, paintballgreiene skal visst være et fast opplegg i helgene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

studer zen buddhisme,
praktiser zen meditasjon.
kan gi større perspektiv på dine følelser,
samt føre deg til å forstå en virkelighet utenfor dine følelser.

var og er mye av samme som deg,
og jeg måtte innfinne meg i at jeg var ikke født som den sosiale selskaps løve,
og jo mer jeg tvang meg selv til å være overdrevent sosial jo mer angst fikk jeg(pga nervøs anspenthet),
så jeg måtte da lære meg å trives i mitt eget selskap,
meditere litt, skrive litt og gå turer alene med mine tanker,
og nå finner jeg livet mitt for perfekt slik det er tilpassende min personlighet.
jeg har kun 3 gode venner, men mer trenger jeg ikke fordi jeg trives i mitt eget selskap,
og så gir jeg all min glede når jeg en sjelden gang treffer mine venner.
(har seff bekjente jeg vet om men lite snakker jeg med dem).

angående noe formål med livet så har jeg kommet til det punkt hvor jeg er som "stan"(South park) som ser hele livet sitt som shit,-meningsløs tilstand,
og til en viss grad er det repetisjoner og repetisjoner uten ende,
men det gjelder å akseptere at livet er en repetisjon som ikke stopper fordi man skulle mislike det,
og at når man først aksepterer livet sin repetisjon så faller man til ro med å at livet er slikt.

sånn generelt så var min frigjørelse at jeg begynte å være ærlig til meg selv,
og etter en stund så sluttet jeg å følge andre mennesker sin standard på "det normale liv",
og jeg begynte å akseptere at "sånn er jeg, og jeg må jobbe med meg selv hvor jeg er nå".
aldri angret på at jeg begynte den veien.

Lenke til kommentar

Er øyeblikk ferdig med mc-lappen, tok den egentlig bare fordi jeg har blitt mast på av et par andre i flere år, men nå gleder jeg meg faktisk litt til oppkjøringene om 2 uker. Da vil jeg nok komme meg ut mye mer og ut i skogen og på ekspedisjoner osv osv (kjøpte en billig 250 crosser med skilt).

Satser på at dette kan åpne opp for nye muligheter for å komme litt ut blandt folk, kjenner jo flere som kjører mc og da kan det jo kjøres litt turer og sånt.

Etter at det første innlegget ble skrevet, har situasjonen bedret seg noe pga heldige tilfeldigheter, f.eks sist helg der de manglet folk på et paintball-lag og vil nå ha meg med videre etc etc...

Har fremdeles veldig varierende kvalitet på dagene, men nå er iallefall ikke absolutt alt svart og elendighet lengre.

Satser på å forsøke å opprettholde denne utviklingen. Håper bare ikke at denne oppturen nå nylig bare kommer av forandring og at dette også vil bli en vane etterhvert...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er øyeblikk ferdig med mc-lappen, tok den egentlig bare fordi jeg har blitt mast på av et par andre i flere år, men nå gleder jeg meg faktisk litt til oppkjøringene om 2 uker. Da vil jeg nok komme meg ut mye mer og ut i skogen og på ekspedisjoner osv osv (kjøpte en billig 250 crosser med skilt).

Satser på at dette kan åpne opp for nye muligheter for å komme litt ut blandt folk, kjenner jo flere som kjører mc og da kan det jo kjøres litt turer og sånt.

Etter at det første innlegget ble skrevet, har situasjonen bedret seg noe pga heldige tilfeldigheter, f.eks sist helg der de manglet folk på et paintball-lag og vil nå ha meg med videre etc etc...

Har fremdeles veldig varierende kvalitet på dagene, men nå er iallefall ikke absolutt alt svart og elendighet lengre.

Satser på å forsøke å opprettholde denne utviklingen. Håper bare ikke at denne oppturen nå nylig bare kommer av forandring og at dette også vil bli en vane etterhvert...

Hva med om du setter deg som mål å gjøre 1 ny ting vær eneste dag? Det trenger ikke være store ting, men kanskje prøver du deg på en ny matrett, eller sier hei til en ukjent person etc etc. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hvordan går det med deg nå? Er ting blitt bedre?

Anonymous poster hash: 1ec3b...44f

Anonymous poster hash: 1ec3b...44f

Går noe bedre nå ja, har ikke vært på denne siden på en stund.

Har ikke kommer så mye lengre med endel av de tingene jeg prøver å jobbe med, men jeg har i det minste møtt ei veldig snill og flott jente som jeg egentlig bare har snakket med via nett siden i vår/tidlig sommer, men nå de siste ukene eskalerte ting veldig og jeg dro bort til henne en helg og nå kommer hun til meg i juleferien og vi skal finne på masse gøy.

Dette var veldig brått og uventet og jeg regnet egentlig med at dette ville bli noe av de siste tingene på "listen" min jeg ville komme noen vei med.

Dette løser såklart ikke alle mine problemer, men jeg fikk iallefall mer motivasjon til å jobbe med andre ting, samt at nå her jeg noen jeg kan snakke med om mine utfordringer og vice versa.

Vet ikke om dette er pga det som har skjedd de siste ukene, men jeg har plutselig begynt å bli interessert i gamle hobbyer igjen og generelt blitt litt mer rastløs og vil gjerne at det skal skje noe. Har også veldig mange færre "hatedager" (dette har nok litt med henne å gjøre), og jeg er generelt i bedre humør.

Kan si det så enkelt som at den teite og tullete og tørrvittige meg ikke alltid er skuespill lengre.

Har selvfølgelig opp og nedturer enda, men det er nå veldig mange flere opp-dager enn ned-dager.

Det neste som skal jobbes med, er vel å takle nedturer litt bedre. Har veldig lett for å gå heeeeeeeeelt i kjelleren hvis et eller annet skjærer seg eller hvis det er noe jeg ikke får til. Har nok gått såpass lenge med å bare være enten på topp eller helt i bunn, at det ikke finnes noen mellomting lengre. Vanskelig å forklare, men det skal iallefall tas tak i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...