Gloms Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Før vinteren har jeg planer om å montere Defa Warm Up på min 2015 modell Toyota Auris Hyrbid. Har vært i kontakt med noen verksteder som monterer dette og prisene varierer fra 14 000 til 9 000. Dette er priser på følgende: - Motorvarmer - Kupevarmer - Batterilader Har søkt en del på google for å finne verksteder som driver med dette i Oslo, men finner bare 4-5 stykker. Det må da være flere? Har vært i kontakt med blant annet Oslo Bilstereo, Auto utrustning og Heatco. Er det noen her inne som har verksteder i Oslo omegn de kan anbefale for å gjøre denne jobben? Er interessert i motorvarer, kupevamer og batterilader. I tillegg ønsker jeg muligheten til å kunne tidsinnstille når varmen skal starte. Uttaket jeg har på oppstillingsplassen har strøm på 24/7. Ønsker at varmer går på 1-2 timer før jeg setter meg i bilen. Et tidsur man kobler ledningen inn i er uaktuelt da det såvidt er plass til selve stikket i strømboksen. Endret 22. august 2015 av Gloms Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg hadde gått for en smart start 1400/1900 pakke. Så man får den fjernkontrollen og timerfunksjonen(artig gadget). Har montert mye DEFA på Toyota hybrid da jeg var nybilklargjører for dem en stund. Denne skal vel ha 413840 elementet? Jeg vet hvertfall at du får gjort det på merkeverksted. Husker de reklamerte med smart start pakke til 3495 ellernoe, men at det kostet 9-10 lapper å få det montert sto det ingenting om, hehe. Det er vel der du har fått 14000 ifra. 12 volts batteriet sitter bak i disse hybridene, men man kobler seg bare på i sikringsboksen i motorrommet. Har sett noen dra ledninger hele veien bakover og da blir det sikkert ekstra dyrt Ladeboksen kan man sette bak venstre tåkelys. Slipper å sage i fanger hvis du setter kontakta i grillen ved siden av skiltplata. Varmelementet er skrudd utpå blokka osv. Bare kos det der. Har montert DEFA på alle verkstedene jeg har jobbet så det høres rart ut at det ikke er flere som gjør dette. Den eneste faren jeg ser ved å presse monterings pris er at du gir jobben til noen som ikke har montert DEFA på akkurat den bilen før. Det blir en opplæring for han som monterer det. Resultatet pleier å bli litt "tjæh" når man gjør det første gang. Du vil ikke ha stygg montering på den nye bilen din Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Halvor i Sarpsborg Elektro. Han monterte en Eberspächer parkerings varmer i bilen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå