Orjanp Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hva med ett nytt hk og 2stk amd mp 2400+? Hva var dette for et forslag? Entall og flertall.... Han skal ikke sette opp server Ja, jeg har tendenser til å være litt ekstrem. Det kommer jo til å koste en del mer og... Syns bare det er litt teit å oppgradere fra XP 1800+ til XP 2500+. Hadde det vært meg så hadde jeg garantert kjøpt nytt hk for mitt gamle hk hadde ikke hatt støtte for dual ddr og alle de andre nye tingene som er på markedet som man egentlig ikke trenger, og siden jeg uansett skulle kjøpe nytt hk så hvorfor ikke dra han helt ut ved å kjøpe mp hk og cpu'er. Men så er jeg syk for tiden så jeg kan ikke være helt sikker på hva som er mine tanker og hva som er feberfantasier... Hvis det ikke er noe poeng å gå fra XP1800 til XP2500, SÅ er det hvertfall ikke noe poeng å gå fra XP1800 til XP2400. Fordi det er det du i praksis gjør. Det er ikke mange spill som har støtte for flere prosessorer. Du får m.a.o. kun brukt en prosessor når du spiller. I tillegg er vel brikkesettet tregere og rammen tregere i tillegg til at det koster mer. Selv om to er dobbelt så mye som en, er det dermed ikke slik at to yter dobbelt så mye som en. Det finnes endel informasjon om dual oppsett her på hw.no. Bl.a. denne. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Selv kjøpte jeg barton 2800+ og skrudde den opp til 3200. Sitter dermed igjen som "overklokker light", men alikervel med et stabilt system på orginal AMD vifte, 52 grader på CPU'en og føler meg trygg på at slik kan den være en stund. Kan jo forsøke å klokke videre med bedre vifte når jeg gidder. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Hadde Xp 2400 før bytta til til xp 2500 nå og kjører xp 3200. Alt funker helt perfekt og dønn stabilt. Merker forskjell på dette her, har jo også noe å gjøre med at jeg bytta hk samtidig da. Har abit nf7-s hk da. Endret 12. november 2003 av jono.kx Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 xp1700 er nok til spilling. jeg oppgraderte til 2600 , merka ikke forskjell Nei man merker ikke sånn forskjell utifra spillene som du har brukt tidligere. men du merker det GODT i windows og diverse tyngre applikasjoner siden det er barton struktur på xp2500+ (333FSB) og i tillegg så er det nok i massevis til spill da seff.. Men kunne ha tenkt meg å kjøpe meg den, men vil da heller at mine foreldre skal gi meg det i julegave Det er jo tross alt mye billigere da.. Lenke til kommentar
Tias Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hva med ett nytt hk og 2stk amd mp 2400+? Hva var dette for et forslag? Entall og flertall.... Han skal ikke sette opp server Ja, jeg har tendenser til å være litt ekstrem. Det kommer jo til å koste en del mer og... Syns bare det er litt teit å oppgradere fra XP 1800+ til XP 2500+. Hadde det vært meg så hadde jeg garantert kjøpt nytt hk for mitt gamle hk hadde ikke hatt støtte for dual ddr og alle de andre nye tingene som er på markedet som man egentlig ikke trenger, og siden jeg uansett skulle kjøpe nytt hk så hvorfor ikke dra han helt ut ved å kjøpe mp hk og cpu'er. Men så er jeg syk for tiden så jeg kan ikke være helt sikker på hva som er mine tanker og hva som er feberfantasier... Hvis det ikke er noe poeng å gå fra XP1800 til XP2500, SÅ er det hvertfall ikke noe poeng å gå fra XP1800 til XP2400. Fordi det er det du i praksis gjør. Det er ikke mange spill som har støtte for flere prosessorer. Du får m.a.o. kun brukt en prosessor når du spiller. I tillegg er vel brikkesettet tregere og rammen tregere i tillegg til at det koster mer. Selv om to er dobbelt så mye som en, er det dermed ikke slik at to yter dobbelt så mye som en. Det finnes endel informasjon om dual oppsett her på hw.no. Bl.a. denne. Hvis maskinen bare blir brukt til spilling så er det vel heller lite vits per i dag men blir den samtidig brukt til andre ting så hjelper det utrolig mye på med en ekstra prosessor. Hvis du noen gang har prøvd å encode en DVD til SVCD med 4pass settings for ekstra kvalitet så vet du at de 4 gangene den encodes tar laang tid, ~ 24 timer med en 2ghz maskin (AMD XP 2400+) og da er det ikke snakk om noe spilling i bakgrunnen da. Selv om du med de fleste programmer har muligheten til å sette prioriteten til idle så vil det ikke være like spillevennlig som et dual oppsett. Men du har uansett rett, brikkesettet er gammelt og døende, og selv om det har mye å sparke fra med den dag i dag så er det nok ikke mannen i gata som spiller et par timer i uken og ellers bare sjekker mail vil ha nytte av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå