Gjest medlem-169651 Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Har et problem med at WIFI nettverket er i ene enden av huset i 1 etasje og i barnerommet i andre enden i 2 etasje, så er det veldig dårlig dekning. Har GET bredbånd i veggen nede, så å flytte selve GET-boksen blir ikke aktuelt. Kjører 2 stk Airport Express som funker som bare rakkern i alle deler av huset, bortsett fra der oppe i barnerommet. Har veldig lite peiling på slike ting da jeg helst bare vil ha alt så enkelt og greit som mulig. Airport Express hadde det aller enkleste oppsettet, men jeg ser jo at rekkevidden klart kunne vært bedre. For å forlenge dette WIFI nettverket har jeg vurdert å sette en trådløs router inne på barnerommet og håpe at det får kontakt med Airport Expressen nede istua. Er det er ok løsning, eller er det lite trolig at dette vil funke? Har ikke et eneste strømuttak i gangen mellom barnerommet og stue, så det er ikke så lett å få satt noe der. Tar gjerne imot forslag. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Hvis du bare skal utvide til nettsurfing og ikke trenger noe stabilt opplegg(les kablet nett) så ville jeg satt opp en trådløs repeater, trenger ikke kjøpe en egen ruter til dette, det finnes flere typer, homeplug og Wifi repeaters som gjør dette billigere enn en ruter. Du sier det er dårlig med strømuttak, da vil det avhenge litt på signalet, hvis du skal sette opp en extender, ruter eller ei, så krever det OK signal til hovedpunktet den henter nett fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå