Ragnar Skj Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Ålesund sett fra Aksla - nok engang Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Et flott oversiktsbilde, Ragnar, i godt lys uten slagskygge fra sol. Sikkert korrekt eksponert. På min skjerm fortoner det seg noe mørkt, men den er ikke kalibrert. Likevel, man kan kompensere lysinntaket et knepp mot pluss på slike motiv, uten at noe hvitt brenner ut. Det kan øke fremtoningen av selve byen. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Hei Trond og takk for fyldig og konstruktiv kommentar. Jeg eksponerer mine bilder som oftest med et eller to steg minus på eksp.knappen, for deretter å lysne til ønsket nivå i etterredigeringen. Dette for å unngå event utbrenning i lyse partier som f. eks. lyse skyer etc. Her er det noen partier som er litt mørke, og det er som du beskriver fullt mulig å lysne noe, enten bare i de mørke partiene eller over det hele. Gjennomgående så har jeg nok en "hang" til å la bildene være heller for mørke enn for lyse, men takk for din betraktning omkring akkurat dette forhold. Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Ett flott utsiktsbilde med god skarphet og dybde. Enig med Trond Olav i at det kanskje fremstår som litt mørkt, men det er det jo enkelt å "etterjustere". Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Et flott bilde du her viser fra Ålesund, en by jeg har besøkt en gang for mange, mange år siden. En fin by. Bildet er velkomponert, har fine farger og god skarphet Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Ja, det var et vidt og flott bilde av Ålesund. S- fra meg (minusset fordi det var litt mørkt som påpekt her) Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Ett flott utsiktsbilde med god skarphet og dybde. Enig med Trond Olav i at det kanskje fremstår som litt mørkt, men det er det jo enkelt å "etterjustere". Mvh. Rolf Takk for kommentaren Rolf ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Et flott bilde du her viser fra Ålesund, en by jeg har besøkt en gang for mange, mange år siden. En fin by. Bildet er velkomponert, har fine farger og god skarphet Mvh Torbjørn Hjertelig takk for kommentaren ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Ja, det var et vidt og flott bilde av Ålesund. S- fra meg (minusset fordi det var litt mørkt som påpekt her) Hei Helene og takk for din kommentar. Artig å se din variant av samme motiv, mer kreativ innfallsvinkel enn mitt bidrag. Skj 1 Lenke til kommentar
okjo Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Siden jeg bor her i byen (bak rådhuset) og ofte går på byfjellet med eller uten kamera, har jeg selvfølgelig mange bilder fra Aksla også men jeg tør nesten ikke legge de ut Dette er vel et av det videste jeg har sett og godt formidlet, pluss for cruisebåten som ligger der. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Bahtiyar Ømer Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Vakkert og flott bilde. Vennlig hilsen Bahtiyar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Siden jeg bor her i byen (bak rådhuset) og ofte går på byfjellet med eller uten kamera, har jeg selvfølgelig mange bilder fra Aksla også men jeg tør nesten ikke legge de ut Dette er vel et av det videste jeg har sett og godt formidlet, pluss for cruisebåten som ligger der. Mvh Oddmund Hei Oddmund, har nok beveget meg inn i "løvens hule" når det gjelder bilder fra Ålesund. Er sikker på at du har minst like gode, og bedre bilder fra Aksla, men ble så imponert av Ålesund og dets bebyggelse at jeg ikke kunne stå for fristelsen å legge ut bilde. Det kommer nok minst enda et bidrag derfra. Hyggelig å få kommentar fra deg. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Vakkert og flott bilde. Vennlig hilsen Bahtiyar Hei Bahtiyar, takk for hyggelig kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Et flott og velkomponert bilde av den vakre byen Ålesund. Min skjerm er kalibrert ( color munki smile) og jeg synes at det er ikke så veldig mørkt , kanskje skyggepartiene i trærne kunne a vært lyst opp ? Mvh Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Litt nærmere enn Helenes som jeg nettopp var innom. Nevner at et kutt der den blå "lomma" blir borte øker dybdefølelsen for blått over skyene er ofte negativt for nettopp den. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Et flott og velkomponert bilde av den vakre byen Ålesund. Min skjerm er kalibrert ( color munki smile) og jeg synes at det er ikke så veldig mørkt , kanskje skyggepartiene i trærne kunne a vært lyst opp ? Mvh Alec Hei Alec, kalibrering av skjerm har absolutt betydning. På min skjerm ser det heller ikke spesielt mørkt ut. Nevner også at solen bare delvis kom fram, og at mørke skyer sørfra kastet lange skygger innover i landskapet. For meg ser de mørke partiene omtrent slik jeg opplevde det. Fint at du ville kommentere bildet mitt. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Litt nærmere enn Helenes som jeg nettopp var innom. Nevner at et kutt der den blå "lomma" blir borte øker dybdefølelsen for blått over skyene er ofte negativt for nettopp den. Roar Takker for ditt gode råd Roar, ikke noe handicap å kutte slik du foreslår. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg