Studenten! Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hei, Jeg løper en del i min trening - 5-6 ganger i uken, 1 time hver. Jeg har foreløpig ingen skader/smerter, men lurer på om jeg skal være tidlig ute med beskyttelse. Bør jeg allerede nå begynne med støttestrømper? Ellers andre ting jeg bør tenke på bortsett fra å løpe i variert terreng, variert fart og bruke sko med god demping? Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Støttestrømper er mer eller mindre en psykisk støtte. Å lære god løpsteknikk er det beste du gjør for knærne dine. Ustabil hofte og knestilling, underpronasjon og lignende kan være tegn som er verdt å undersøke. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Enig med Kjetil her oven, men vil legge til at uansett hvor god løpeteknikk du har, vil langvarig monoton trening medføre fremtidige slitasjeskader. Variert trening vil bidra til å minimere dette noe. Alt med måte. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 I tillegg til ovennevnte tips synes jeg selv det er fint med to par sko, som gir litt ulike steg. Det varierer løpeformen noe men gir en god følelse på hver sin måte. Bytte mellom intervall, langkjøring, bakkeløp og bakkeintervall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå