Yawa Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Joda. Jeg har altså da utviklet en "tjeneste" på nett. naturligvis er jeg optimistisk til det jeg har utviklet, og har altså nå lyst til å pakke dette inn til en app man kan laste ned til mobile enheter. Nettstedet er utviklet med ordinære webspråk som html5, css3, javascript/jquery, php, mysql, xml, json. Alt er skreddersydd fra bunnen på egenutviklet plattform. Forøvrig er en forbedret platform for responsivt design blitt satt opp i løpet av sommeren, men ikke lagt ut enda. Uansett. Nettstedets adresse er, pr. dags dato, http://drinksta.thomaskile.me. Og det er dette nettstedet jeg har et ønske om å skape en app ut av. Jeg er i utgangspunktet meget fornøyd med layout og funksjonalitet. (Er fullt klar over at innhold må korrigeres slik den fremstår i dag, men det er database relatert). I første omgang er det en app for iPhone, eller en iOS app, jeg ønsker å få på banen (en ting av gangen). Så jeg lurer da på hvor enn skal begynne?? Hva jeg har, er en MySQL database med data som denne appen skal kommunisere med, og dele med nettstedet. Hva enn man gjør på nettstedet skal kunne reflekteres i appen, og vice versa, da appen skal være profilbasert med innlogging og slikt.. Er det mulig å pakke ned et ordinært nettsted til en app til en ios app for eksemepl? Eller må man bygge appen fra scratch også? Alle tips som kan få meg skritt for skritt nærmere setter jeg stor pris på.. Endret 21. august 2015 av Yawa Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Phonegap er det første jeg tenker på. Lar deg pakke en html applikasjon som app til "alle" app stores uten at du trenger å gjøre store inngrep i app, så lenge siden har layout som passer de fleste oppløsninger har du allerede komet en lang vei slik at app ser og føles som en native app. Ett tips; benytt Web SQL som gjør at app selv når den ikke er online fungerer, men ligg inn versjonering av database entrys så kan du gjøre sjekk opp mot din sentrale database som synkroniserer mot denne, da slipper du unna med mye båndbredde, siden du har laget har forøvrig stort potensiale til å gjøre det bra som en app! Phonegap har om jeg ikke tar helt feil også mulighet for inn-app-purchase, lag drink pakker som da brukere kan kjøpe, eventuelt gjør handleliste kun tilgjengelig i en pro versjon som da koster penger. Endret 22. august 2015 av j0achim Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Takk for svar j0achim. Skal ta å se nærmere på Phonegap. Hvordan ting skal fungere i app versjon, på web samt versjoner/nivåer er kartlagt, men ingen konkret avgjørelse på hva som skal være tilgjenglig hvor er avgjort enda... Basic, eller gratis versjonen uten krav til innlogging, blir ikke så ulik det du ser i dag (minus barskap da dette er beregnet til kommersielt bruk).. Profilløsningen, som i stor grad er ferdig, men ikke gjort tilgjenglig enda da endel testing pågår, lar brukere lagre og dele favoritter, opprette og lagre handlelister, samt flere både nyttige, artige og totalt unødvendige funksjoner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå