Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Heving av leieavtale. Utleierfirma oppfører seg useriøst, forholder seg ikke til loven

traveldag

Anbefalte innlegg

Oppdatering. Skal møte firma i forliksrådet om ti dager. Noe vi burde sende inn i forkant? Hvor mye kompetanse har utvalget i forliksrådet når det kommer til juss? Vi vil jo argumentere for paragrafene for depositum, og hva som er vanlig rettspraksis. Har lest en rekke dommer fra husleietvistuvalget som tar for seg mye her, som for eksempel leietakers medvirkenhet til å opprette irregulært depositum. Vet at utleier kommer til å argumentere med at hun må selv ta ansvar for at hun ikke hadde innsigelser mot å betale inn på utleierens konto osv, og jeg vet godt hvor lista ligger etter dommene jeg har lest, men vet forliksrådet dette? Kan vi risikere å få et utvalg som synser, og føler at det ene er mer logisk enn det andre osv, selv om loven ikke reflekterer det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anta at forliksrådet har null kompetanse innen jus, og må holdes i hånda hele tiden.

Den er god. Har hentet inn utalelser fra husleietvistuvalget og Forbrukerrådet, så da sender vi inn det. Er samboeren min som er klager, betyr det at ikke jeg får anledning til å bli med?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Anta at forliksrådet har null kompetanse innen jus, og må holdes i hånda hele tiden.

Den er god. Har hentet inn utalelser fra husleietvistuvalget og Forbrukerrådet, så da sender vi inn det. Er samboeren min som er klager, betyr det at ikke jeg får anledning til å bli med?

Jo hun har full anledning til å ta med hvem hun vil. Forliksrådet er ikke så formell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi vant i forliksrådet. Utleier møtte ikke, så da ble det fraværsdom der vi fikk medhold i kravet om forsinkelsesrente, og utleier må også betale kostnaden på 860 kroner til forliksrådet.

Brukte i underkant av 10 minutter der inne. Fikk et spørsmål om hvordan vi kom fram til rentesatsen, og viste da til regjeringens egen kalkulator på nettet og lov om forsinkelesrente.

• Liker 9
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg svarer bare på denne tråden for å si at jeg også nylig har hatt svært dårlig erfaring med Børresen og Midtskogen Eiendom. Skulle ønske jeg hadde googlet de tidligere og fått opp denne siden. De oppfører seg useriøst i møte med (saklig) kritikk og bruker lang tid på å ordne problemer med leiligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...