Gå til innhold

Help - Jeg trenger høyere lyd!

Anbefalte innlegg

Jeg har litt static på lyden min som et resultat av litt lav-kvalitets kabler og en litt gammel forsterker. Det er likevel ikke noe problem før jeg skrur forsterkeren over 50% (noe som er alt alt alt for høyt for normale ting).

Anyway, problemet er at de fleste DVD-filmer har ektremt lavt volum (ja, jeg vet det er en grunn for det). Så jeg må sku opp forsterkeren mye høyere enn normalt, og dermed får jeg også static-sus med lyden.

Finnes det ikke en måte å forsterke signalet mer fra PC'en? Eller er du tom for muligheter etter du setter windows volumet til fullt?

Håper at noen der ute har noen lure råd til meg =)

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dvd filmer har da ikkje lavt volum. Men fra maskinen kan det virke dårleg. Dette har vel mykje med ka program du bruker og slikt. Det som kanskje kan hjelpe litt er om du setter maskinen opp som stereo og bruker bare ein utgang til forsterkeren din. Der er og fleire plasser i oppsettet du kan stille lyden. Gå inn i lydoppsett i kontrollpanelet og juster litt der du. som eg forstår så veit du kanskje det.

Til slutt så er det absolutt ein stasjoner dvdspiller som hadde vore det beste.

Lenke til kommentar

grunnen til susingen kan være følgende:

1. dårlig/billig lydkort

2. dårlig/billig forsterker

3. forsterker mangler digitalt støyfilter (dette har kun de dyrere forsterkerene)

sitter selv med noe av det samme problemet, men hele anlegget mitt er klasse A og er THX ultra godkjent (ikke noe tull her i gården nei :p). så i mitt tilfelle er det lydkortet som er problemet.

dette hjalp deg kanskje ikke med det du trengte hjelp til, men nå vet du i allefall Årsaken til susingen, så du er i stand til å utbedre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...