Gå til innhold

Insert/OVER i MS Word 9.0 (2000)

lansiden.no

Anbefalte innlegg

Hvordan deaktivere overskrivingsfunksjonen i word?

altså ikke hvordan du skrur den av og på men deaktivere hele funksjonen slik at det ikke er mulig å gå inn i overskrivingsmodus.

Jeg vet om muligheten med å erstatte den med 'direkte liminn'(ctrl-v) men det gjør det bare vondt verre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker men jeg har ikke hørt om at det er mulig. Der er ikke mulig å permanent skru av denne funksjonen via verktøy og alternativer. Dersom det kun gjelder deg og din maskin, kan det kanskje være like greit å fjerne Insert tasten.

Lenke til kommentar

Gjorde en liten test nå i Word 2000, og det er faktisk mulig der å tilordne INS tasten til en eller annen dummy-makro som gjør et eller annet eller ev. ingenting.

I min test laget jeg en makro som jeg tilordnet INS tasten, og lot den tasten trykke INS en gang til. Dvs. at hver gang man trykker INS utfører makroen et nytt trykk på samme tast og opphever effekten.

Det er fremdeles mulig å slå INS av/på, men da må man dobbeltklikke tekstruten med INS i statuslinjen i word.

Man måtte kanskje i tillegg lage en oppstartsmakro/kode som sjekker/endrer status på knappen når word startes, da INS tasten vil beholde den modusen den hadde fra før Word startes.

Mulig workaround? :-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

ovma: Nei det er ikke hos meg. Jeg bruker ikke ms office... JA tasten kan jo bare fjernes også :)

trn100: Ja noe sånt kan fungere bra. Men nå har jeg ikke drevet med macro siden 6.0 verjonen. men skal vel sikkert finne ut av det...

edit: jeg fikk nå til å opprette en tom macro, det fungerte jo supert.

Endret av lansiden.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...