Gå til innhold

hva går kundebehandling ut på?


Anbefalte innlegg

jeg tok fagprøven som bilmekaniker i juni og besto er 22år, noe som vill si at jeg er helt fersk, fikk tilbud som kundebehandler / kundemottak på et bilverksted hvor de kun skal ha en kundebehandler, jeg vill få opplæring,men jeg har ikke noe erfaring når det kommer til kundebehandling og delebestilling, det er et verksted med 6 mekanikere.

 

Kan vell også nevne at jeg sliter litt med sosial angst, men på grunn av de så har jeg litt lyst til å slåss mot angsten å ta den jobben siden det kan hjelpe meg over angsten.

 

ble enig om en startlønn på 20.000kr netto i måneden. med 4 ukers prøvetid

 

er det vanskelig å lære seg kundebehandling? mine arbeidsoppgaver kommer til å bli "lage ordre, fakturering, delebestilling, arkivering, kundekontakt ++"

 

er dette overkommelig for en som har litt sosial angst? og være alene som kundebehandler med 6 mekanikere?

Endret av glenni92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ypperlig måte å jobbe med angsten din på.

 

Kundebehandling handler om å ta vare på kundene på en god måte. Holde orden på gjøremål, finne informasjon for kunden og øvrige gjøremål stillingen inneholder.

 

Kundebehandling er givende når man er god på det, men man lærer seg også tålmod. Noen kunder er svært krevende, mens andre er enkle. 

Lenke til kommentar

Tror å det hjelper godt med tanke på sosial angst :) i positiv retning altså :)

Jobber selv som mekanikker, men ser at han som er delelager/kundemottak har mye omgang med kunder. Er nok bare en vanesak det der. Litt ubehagelig i begynnelsen, men blir bra etterhvert :)

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Det er en ypperlig måte å jobbe med angsten din på.

 

Kundebehandling handler om å ta vare på kundene på en god måte. Holde orden på gjøremål, finne informasjon for kunden og øvrige gjøremål stillingen inneholder.

 

Kundebehandling er givende når man er god på det, men man lærer seg også tålmod. Noen kunder er svært krevende, mens andre er enkle. 

 

 

Tror å det hjelper godt med tanke på sosial angst :) i positiv retning altså :)

ja, jeg er enig i at det kan hjelpe meg mye, men er også redd for å gjøre feil, redd for at jeg skal få angst anfall hvis det plutselig kommer inn 5 kunder samtidig også videre. 

Lenke til kommentar

Om du gjør feil har det ikke så mye å si. Det står ikke om menneskeliv om du gjør en feil :)

Det er bare snakk om "bildeler" :p

Det kan virker som om det står liv på spill av og til når kundene begynner å bli vanskelig, men det er det så absolutt ikke :)

Er bare å ta det helt med ro å ta kunde for kunde å få en grundig forklaring fra kunden om hva han vil ha gjort med bilen osv :)

Selv om det er 7 kunder i butikken hjelper det ikke å stresse på slik som vår delelager sjef gjør. Alt blir bare rot da å lite fremdrift. 

 

Så mitt tips til deg som delelager sjef/ kundemottaker er å ta det med ro, å ta deg god tid til hver kunde å lag en god detaljert ordre. 

Da går alt så mye letter- Både for deg å  mekanikkerne som du skal piske i arbeid :p

 

Har aldri jobbet som dette, men mitt syn fra en mekanikkers ståsted er at å bare ta det chill å ta kunde for kunde :)

 

Lurer du på noe mer bare ta kontakt på PM :) er makanikker med fagbrev men god kommunikasjon til delelager og kundemottak :)

Lenke til kommentar

Kundebehandling handler bare om å gjøre kundene "glade",altså  en må tåle kjipe mennesker og dritten de kommer med, kunden har alltid rett og det der.

 

Spessielt at dere inngikk avtale om netto betaling forresten, ville ikke hatt dette i kontrakten da de i teorien kan senke lønnen din etterhvert som du får mer fradrag(mer lån osv). Ikke det at det sannsynligvis vill skje, men ville nok holdt meg til brutto bare siden dette er "normalt". 

Lenke til kommentar

Kundebehandling handler bare om å gjøre kundene "glade",altså  en må tåle kjipe mennesker og dritten de kommer med, kunden har alltid rett og det der.

 

Spessielt at dere inngikk avtale om netto betaling forresten, ville ikke hatt dette i kontrakten da de i teorien kan senke lønnen din etterhvert som du får mer fradrag(mer lån osv). Ikke det at det sannsynligvis vill skje, men ville nok holdt meg til brutto bare siden dette er "normalt". 

jeg har aldri hatt ordentlig inntekt siden verkstedet jeg var lærling i var gjennom nav så fikk stønad der hvor ikke behøvde å betale skatt på, så jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg skal svare når han spør hva jeg hadde tenkt meg angående lønn, hva som er normalt etc, og hvis jeg kommer med et forslag til lønn i brutto så har jeg ikke peiling på hva det blir i netto osv 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...