Gå til innhold

Treg Windows 10 på enkelte ting..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har oppgradert fra Win7 til Win10. Funker helt fint, og er MYYYE mer fornøyd en Win8!

 

Men.. Noen ting;

- Papirkurven er generalt treg. Åpne, tømme..
- "Playback/Recording devices" nede i system tray - forferdelig tregt. Jeg ser film på TV, og bruker headset når jeg spiller, så det blir litt bytting..

- VLC hakker.. Noen ganger når jeg åpner ei .mkv fil hakker VLC fryktelig mye.

 

Alt dette løses om jeg restarter PC, da fungerer alt og virker raskt i noen timer før det blir tregt igjen!

 

- Win10 Pro
- 16gb ram
- AMD (ganske nytt skjermkort)
- Intel i5

- SSD

 

Any ideas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er visstnok noe med skjermkortet (AMD) å gjøre. Men så langt finner jeg ingen fix, utenom å disable "AMD High Definition Audio Device" i Device Manager. Selvom dette funker, så får jeg nå kun opp -speakers- i "playback devices", og dermed ingen lyd på TV..

 

Håper noen har vært borti samme, og har en løsning, takktakk!=)

Lenke til kommentar

Trolig noe rusk som henger igjen fra W7 tipper jeg.

Anbefaler at du bruker er 3dje parts program for å fjerne skjermdriveren til Amd helt 101% , slett også mappen før du starter om på nytt , legg så gjerne i "Safe modus" den nye skjermkortdriveren fra Amd.

 

Når du er inne i desktop etter X restart sjekker du at alt av innstillinger er riktige , forsåvidt også viktig at du sjekker at hovedkortets lyddriver også er oppdatert og fungerer som den skal.

 

Litt mer speks på maskinvaren din hadde også vært greit (hovedkort osv ).

Lenke til kommentar

Hovedkort: Asus Sabertooth P67

CPU: i5-2500K 3300Mhz

GPU: Radeon R9 290 4gb

"Lydkort": Realtek ALC892

 

Lydkortet regner jeg med er med i hovedkort siden jeg ikke har seperat lydkort? Har akkurat oppdatert skjermkort driverne, de var akkurat kommet ut..

 

Noen forslag til program til å fjerne program?

Lenke til kommentar

Du har oppgradert fra windows 7 til 10? uten å "slette filene"?

 

Lukter at du har noe gammel dritt fra windows 7 som plager deg.

 

Gå på settings å kjør en "reset", å velg å ikke beholde noe. Blir som å ta en formatering, men det hjelper på det meste folk er plaget med.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Hadde lignende feil, og fikk bukt med feilene. Det betyr ikke nødvendigvis at dette virker for deg, men jeg deler uansett hva jeg gjorde her:

  1. Slo av share/deling der mappene som forårsaket problemet befant seg på en delt mappe. Etter at maskinen er OK slår du på deling.
  2. Ekskluderte problem mapper fra antivirus. Gradvis inkluderte jeg mapper og filer helt til problemet oppstod.
  3. Byttet til symantec antivirus betalt versjon. 
  4. Byde opp søk indeksen på nytt.

Slik ble jeg kvitt alle problemene tilsvarende det du beskriver. Om du blir kvitt dine problemer kan jeg ikke love eller garantere. Jeg er ikke innom her ofte, så hvis du har spørsmål får du sende en epost til [email protected]

Endret av medlem-135366
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...