CCola Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hei! Har oppgradert fra Win7 til Win10. Funker helt fint, og er MYYYE mer fornøyd en Win8! Men.. Noen ting; - Papirkurven er generalt treg. Åpne, tømme..- "Playback/Recording devices" nede i system tray - forferdelig tregt. Jeg ser film på TV, og bruker headset når jeg spiller, så det blir litt bytting.. - VLC hakker.. Noen ganger når jeg åpner ei .mkv fil hakker VLC fryktelig mye. Alt dette løses om jeg restarter PC, da fungerer alt og virker raskt i noen timer før det blir tregt igjen! - Win10 Pro- 16gb ram- AMD (ganske nytt skjermkort)- Intel i5 - SSD Any ideas? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Minnelekkasje? Gå inn i oppgavebehandling (ctrl+shift+esc) sjekke bruk av minne der når problemet oppstår. Er da minnebruken på 100%? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 CPU 3-4%, minne stabilt på 20% Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Installert drivere? Har du noen ukjente enheter i enhetsbehandling? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Jepp, alt fra Win8 iallfall og nye skjermkort.. Ingen! Lenke til kommentar
CCola Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Det er visstnok noe med skjermkortet (AMD) å gjøre. Men så langt finner jeg ingen fix, utenom å disable "AMD High Definition Audio Device" i Device Manager. Selvom dette funker, så får jeg nå kun opp -speakers- i "playback devices", og dermed ingen lyd på TV.. Håper noen har vært borti samme, og har en løsning, takktakk!=) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Trolig noe rusk som henger igjen fra W7 tipper jeg. Anbefaler at du bruker er 3dje parts program for å fjerne skjermdriveren til Amd helt 101% , slett også mappen før du starter om på nytt , legg så gjerne i "Safe modus" den nye skjermkortdriveren fra Amd. Når du er inne i desktop etter X restart sjekker du at alt av innstillinger er riktige , forsåvidt også viktig at du sjekker at hovedkortets lyddriver også er oppdatert og fungerer som den skal. Litt mer speks på maskinvaren din hadde også vært greit (hovedkort osv ). Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Hovedkort: Asus Sabertooth P67 CPU: i5-2500K 3300Mhz GPU: Radeon R9 290 4gb "Lydkort": Realtek ALC892 Lydkortet regner jeg med er med i hovedkort siden jeg ikke har seperat lydkort? Har akkurat oppdatert skjermkort driverne, de var akkurat kommet ut.. Noen forslag til program til å fjerne program? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Du har oppgradert fra windows 7 til 10? uten å "slette filene"? Lukter at du har noe gammel dritt fra windows 7 som plager deg. Gå på settings å kjør en "reset", å velg å ikke beholde noe. Blir som å ta en formatering, men det hjelper på det meste folk er plaget med. Endret 28. august 2015 av Complexity Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Har kjørt disk-cleaner samt CCleaner.. :S Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Har lite å si. Å ta såppas store oppgraderinger er ofte dømt til å feile.. Oppgradering fra 8.1 er mindre smertefull da det ikke er like mye som blir endret. Kjør en reset slik at den glemmer windows 7. Endret 28. august 2015 av Complexity Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Oki, skal prøve imorgen. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Personlig tror jeg det har med driverne å gjøre. Det beste her er som sagt å avinstallere driverne , gå inn i sikkerhetsmodus og legge inn de aller siste driverne fra Amd der. DDU kan brukes , last ned fra Guru3d.com Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Skal også prøves =) Takk du også for godt tips! Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Hadde lignende feil, og fikk bukt med feilene. Det betyr ikke nødvendigvis at dette virker for deg, men jeg deler uansett hva jeg gjorde her: Slo av share/deling der mappene som forårsaket problemet befant seg på en delt mappe. Etter at maskinen er OK slår du på deling. Ekskluderte problem mapper fra antivirus. Gradvis inkluderte jeg mapper og filer helt til problemet oppstod. Byttet til symantec antivirus betalt versjon. Byde opp søk indeksen på nytt. Slik ble jeg kvitt alle problemene tilsvarende det du beskriver. Om du blir kvitt dine problemer kan jeg ikke love eller garantere. Jeg er ikke innom her ofte, så hvis du har spørsmål får du sende en epost til [email protected]. Endret 28. august 2015 av medlem-135366 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå