Gå til innhold

RYKTE: Intel kan avgjøre duellen mellom FreeSync og G-Sync

Anbefalte innlegg

-snip-

Du har en lang historie med å komme med misvisende informasjon om dette, du later som nvidia sin implementasjon er like åpen som AMDs, noe som er feil.

Hvordan er det mulig? Du oppsøker en diskusjon kun for å bedrive personangrep og spre usannheter? Eier du ikke snev av folkeskikk? Du kommer ikke med noe relevant til diskusjonen en gang. Dette her er regelrett forumterror, og det er på tide at du melder deg ut av forumet.

-----

Det finnes mengder av artikler som beskriver hvordan laptoper bruker eDP direkte for G-Sync uten noen modul. GPUer i laptoper bruker å kommunisere med panelet direkte, og det er nettopp Adaptive Sync i eDP-standarden som gjør dette mulig. For slike laptoper er dette er det samme enten det er klistret "G-Sync" eller "FreeSync" på esken til laptopen.

Og den som påstår "FreeSync" er den åpne standarden har misforstått totalt, og har absolutt null tillitt i denne saken siden de ikke har forstått det mest elementære. FreeSync er merkevaren til AMD, mens "Adaptive Sync" er en del av DP-standardene.

Spar meg, jeg er opptatt av noe av det samme som deg. Og det er du som sprer misvisende informasjon i disse diskusjonene. Og jeg har skissert den store forskjellen.

Så til ditt laptopargument:

Kan jeg lage en g-sync-kompatibel skjerm (teknologisk), uten nvidias hjelp? Ja eller nei?

Kan jeg lage en freesync-kompatibel skjerm (teknologisk), uten AMDs hjelp? Ja eller nei?

Laptopene har ikke full støtte, som Nvidia selv sier, nvidia kunne gjort dette åpent for hvem som helst å gjøre kompatibelt med, de valgte å la være for å dra inn mer cash. Kanskje må de endre det i framtiden pga andre aktører ikke er like griske, men det vet vi ikke, nvidia selv vil ikke si det ene eller andre.

AtW 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laptopene har ikke full støtte, som Nvidia selv sier, nvidia kunne gjort dette åpent for hvem som helst å gjøre kompatibelt med, de valgte å la være for å dra inn mer cash. Kanskje må de endre det i framtiden pga andre aktører ikke er like griske, men det vet vi ikke, nvidia selv vil ikke si det ene eller andre.

Stemmer, med G-Sync modulen har Nvidia full kontroll både på GPU og i skjermen, det gjør at Nvidia kan legge inn ting som algoritmer for å fjerne ghosting i skjermkontrolleren. G-Sync er implementert med en FPGA, så koden i brikken kan også oppdateres i nye driverrevisjoner.

G-Sync for laptop vil gi samme funksjonalitet som FreeSync (begge baserer seg på skjermer som bruker VESA Adaptiv Sync) men mindre en G-Sync for desktop.

Ja, Nvidia tar betalt på desktop så lenge markedet er villig til å betale. Det handler ikke om griskhet, det handler om business 101. AMD gjør også det samme når de har muligheten...

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Gutter og jenter. Dere må takle at folk er uenige med dere. Å hyle om forumterror, personangrep og be folk melde seg ut av forumet blir oppriktig talt helt latterlig. Om ting ikke bedrer seg betraktelig her fra nå av blir det gått hardere til verks enn bare denne koselige meldingen

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...