Tommyeen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hei, jeg har et Gtx 780 og skal bytte til 980, så spørsmålet er: er det bare å ta ut det gammle å sette i det nye åsså fikse det seg selv? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Så lenge PSU gir nok strøm, og den har riktige strømplugger er det så enkelt, ja. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Nå bruker 980 mindre strøm enn 780, så ja det er plug&play. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Bare pass på at du ikke utsetter noen av korta for statisk strøm når du tar ut og setter inn. Legg det gamle rett inn i anti statisk pose. Utover det er det bare å ta ut skruene som holder kortet fast, ut med strømkontakter, flippe med bryteren på hovedkortet og dra/rikle kortet forsiktig ut. Deretter setter du nykortet ned i slotten slik at du hører et lite klikk, fester skruene, inn med strømkontaktene, innstallere ny skjermkort driver for ditt nye kort. Vipps, game i vei! Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Ahh takk:) Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Hmm kom til å tenke på, må jeg avinstallere det gammle kortets programvare før jeg slår av pcn og tar ut gammlekorte? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Er nok en fordel det ja Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Hmm kom til å tenke på, må jeg avinstallere det gammle kortets programvare før jeg slår av pcn og tar ut gammlekorte? Når jeg bytter fra et Nvidia kort til et annet, gidder jeg sjelden det. Har aldri opplevd noe problem med å la driveren i fred. Men det er jo super enkelt å avinnstallere, så man kan jo også like gjerne gjør det. DDU er et flott program for oppgaven. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Der var det gjort, bare skiftet kort og vips så var alt klart.. Pcn fiksa selv at det var nytt kort. 140fps på GTA5 på ultra grafikk instilling?? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 ^^ Hva slags msaa? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 En slags type anti-aliasing som du kan velge i grafikkinnstillinger-menyen, den gjør bildekvaliteten bedre. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Mer presist, den jevner ut kanter så de ikke er så hakkete. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Fxaa er søppel å burde aldri ha blitt oppfunnet. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Fxaa er søppel å burde aldri ha blitt oppfunnet.Er ikke fxaa nvidia sin greie som skal være like bra som msaa? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Det er TXAA du tenker på. FXAA er ett fullscreen-filter som gjør at alt ser uskarpt ut. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Fast Approximate Anti-Aliasing (FXAA) is an anti-aliasing algorithm created by Timothy Lottes under NVIDIA. Hovedpoenget er at den skal være rask og lett, ikke kreve masse resurser. Men utskjelt må man vel kunne si at den er. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Det er TXAA du tenker på. FXAA er ett fullscreen-filter som gjør at alt ser uskarpt ut. MSAA kalkulerer en gjennomsnittsverdi ut fra flere kalkulerte samples rundt geometrien til ethvert bilde. MFAA skal være like bra som MSAA, men krever mindre ressurser (sample points alterneres mellom annenhver frame.) FXAA er en algoritme designet for å gjenkjenne kanter i det ferdig tegnede bildet, det koster langt mindre ytelse og gir en kraftig forbedring i bildekvalitet kontra ingen AA. Etter at FXAA kom på banen har det kommet flere AA-algoritmer basert på pixel-shadere, The Witcher 3 sin AA bruker forrige frame som et referansepunkt for å gi høyere kvalitet på AA-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå