Gå til innhold

Bytte skjermkort


Tommyeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare pass på at du ikke utsetter noen av korta for statisk strøm når du tar ut og setter inn. Legg det gamle rett inn i anti statisk pose.

Utover det er det bare å ta ut skruene som holder kortet fast, ut med strømkontakter, flippe med bryteren på hovedkortet og dra/rikle kortet forsiktig ut. Deretter setter du nykortet ned i slotten slik at du hører et lite klikk, fester skruene, inn med strømkontaktene, innstallere ny skjermkort driver for ditt nye kort.

Vipps, game i vei!

Lenke til kommentar

Hmm kom til å tenke på, må jeg avinstallere det gammle kortets programvare før jeg slår av pcn og tar ut gammlekorte?

 

Når jeg bytter fra et Nvidia kort til et annet, gidder jeg sjelden det. Har aldri opplevd noe problem med å la driveren i fred. Men det er jo super enkelt å avinnstallere, så man kan jo også like gjerne gjør det. DDU er et flott program for oppgaven.

Lenke til kommentar

Det er TXAA du tenker på. FXAA er ett fullscreen-filter som gjør at alt ser uskarpt ut.

MSAA kalkulerer en gjennomsnittsverdi ut fra flere kalkulerte samples rundt geometrien til ethvert bilde.

MFAA skal være like bra som MSAA, men krever mindre ressurser (sample points alterneres mellom annenhver frame.)

FXAA er en algoritme designet for å gjenkjenne kanter i det ferdig tegnede bildet, det koster langt mindre ytelse og gir en kraftig forbedring i bildekvalitet kontra ingen AA.

 

Etter at FXAA kom på banen har det kommet flere AA-algoritmer basert på pixel-shadere, The Witcher 3 sin AA bruker forrige frame som et referansepunkt for å gi høyere kvalitet på AA-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...