geir__hk Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Klarte nå endelig å fange en uten at det bare blir mos. Har mye av denne typen mygg rund her jeg bor. Klare ikke å se noen snabel på denne. Er det hannmygg, er det ikke ferdig utvokste eksemplarer eller er det bare en annen art dav den vanlige stikkemygga? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Nei, det er en egen type som ikke suger blod. De er bare søte egentlig. Svermer i hopetall og er artige å se på. Chironomus er en hovedkategori av fjærmygg, det ligger noe informasjon på nett om de. Endret 22. august 2015 av vidarkri Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Prøv å få tak i noen tusen av dem og tren dem til å vaske huset Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Fjærmygg it is, takk for opplysningen Prøvd å legge mygga i scanneren for å få et bilde med høyere oppløsning: Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Tråden er løst, og har en teori om hva myggene bruker denne "fjærpryden" til. I dag har det vært god temperatur og antakelig høy luftfuktighet, med dertill mye mygg-aktivitet ute. Så observerte jeg spindelvev og tilfeldigvis en mygg av denne typen (tror jeg det var, de er jo små). Istedet for å sette seg fast i spindelvevet så gjorde mygga en veldig brå retningsendring straks den fløy i kontakt med spindelvevet. Så jeg tror at myggene er slik fordi de klarer å unngå å sette seg fast i edderkoppnett. Det var så mye mygg i dag som fløy rundt, og relativt mye spindelvev så det synes rart at ikke det var mygg som satt fast. Det var dog andre insekt-typer som satt fast i nettene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå