Gå til innhold

Nytt tastatur + mus

Anbefalte innlegg

Ok... Men tror jeg går for Microsoft Wireless Optical Desktop Elite after all :p

Dette tastaturet ser veldig bra ut, og skal jeg stole på m0rphX (noe som jeg gjør), så tar det vel ikke lange stunden før jeg er å skriver her i forumet med nytt tastatur og mus :p...

Det er sikkert bra det, men det ser ikke ut til å være stort mer enn en rimeligere og udelt utgave av Microsoft Wireless Optical Desktop Pro. Musa som følger med er nok bedre (Wireless Optical Mouse heter den som følger med Pro), men så får du et suverent tastatur med Pro også. Du gjør selvsagt som du vil, men forskjellen mellom delt og rett tastatur når det gjelder touch er enormt stor. Etter en liten stund på delt tastatur klør du deg sikkert i hodet og lurer på hvordan det i det hele tatt er mulig å være fornøyd med et rett. Det gjorde i alle fall jeg. Ingen vei tilbake. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Hvis det skjer er det trolig fordi bateriene er dårlige, eller du søker etter kontakt på ny ved å trykke på en knapp. Det blir ikke problemer hvis du skriver raskt, nei. Det er ikke fysisk mulig å skrive så fort.

Fysisk umulig sier du? Nei. Det er det ikke. Satt med et ganske nytt trådløst Internett navigator SE. Skrev i notepad og det lagget. Ikke kult. Er ikke helt sikker på hvordan der er med de aller nyeste tastaturene på markedet.

Lenke til kommentar
Fysisk umulig sier du? Nei. Det er det ikke. Satt med et ganske nytt trådløst Internett navigator SE. Skrev i notepad og det lagget. Ikke kult. Er ikke helt sikker på hvordan der er med de aller nyeste tastaturene på markedet.

Da er det forbindelsen din det er noe i veien med. Det _er_ fysisk umulig å skrive så fort at signalene ikke klarer å følge med.

Lenke til kommentar
Da er det forbindelsen din det er noe i veien med. Det _er_ fysisk umulig å skrive så fort at signalene ikke klarer å følge med.

Har du noen kilde til dette utsagnet ditt?

Trur ikke det var signalet, for motagern lå ca 10 cm fra. En mulighet er at det jeg prøvde var et "mandags eksmplar". Men...

Lenke til kommentar
Har du noen kilde til dette utsagnet ditt?

Trur ikke det var signalet, for motagern lå ca 10 cm fra. En mulighet er at det jeg prøvde var et "mandags eksmplar". Men...

Det sier seg i grunn selv. Det er _minimalt_ med data som overføres fra et tastatur. Det begynner å bli vanskelig å merke forsinkelser med trådløse mus, og de sender signaler _veldig_ mye raskere enn du skriver, det kan jeg garantere deg.

Vet ikke hva du mener med "lagget", at tegnene kom senere enn du trykket, eller at noen tegn ikke ble registrert i det hele tatt? Mengden data som sendes fra tastaturet er så lav at det ikke er det minste problem å få frem alt du skriver, uansett hvor fort det går. Teoretisk er det sikkert en ørliten forsinkelse fra du trykker på knappen til den registreres på skjermen, men denne er trolig like stor enten du trykker en tast i sekundet eller 20. Denne forsinkelsen er uansett praktisk talt umulig å oppleve.

At du har fått problemer når mottakeren står nær tastaturet sier ingen ting. Signalet kan likevel bli påvirket av trådløse telefoner og annet dill-dall som er et stykke unna. Jeg har mottakeren ca. 1/2 meter fra tastaturet, fungerer genialt. Har selv erfart at det kan bli trøbbel med enkelte frekvenser, uten noen åpenbar, logisk grunn. Dårlige batterier kan jo også by på problemer, selvsagt. Ja, jeg skriver touch rimelig kjapt, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...