Gå til innhold

Nytt tastatur + mus

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøpt av tastatur og mus. Spiller en del cs, og skriver touch, så trenger "komponenter" som er raske i bruk. Sikter derfor ikke til trådløst, ettersom dette av erfaring kan være treigt og "lagge".

Når det gjelder mus har jeg sett på Microsoft Intelli mouse v3.0 og Logitech mx 500.

Når det gjelder tastatur, vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe. Har lyst på et tastatur hvor knappene er myke, og som ikke lager så mye lyd.

Har sett på Logitech Internet Navigator Keyboard SE. Det har jeg også prøvd litt, og det er veldig behagelig å skrive på...

Har dere noen forslag til tastatur og mus??? Når det gjelder musa, så må den som tidligere sagt være veldig rask. Det er ikke populært å spille cs med en mus som ikke henger med :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal gå til innkjøpt av tastatur og mus. Spiller en del cs, og skriver touch, så trenger "komponenter" som er raske i bruk. Sikter derfor ikke til trådløst, ettersom dette av erfaring kan være treigt og "lagge".

Det er fysisk umulig å skrive så fort at trådløst tastature ikke klarer å følge med, mus kan jeg derimot skjønne at du vil ha med tråd. Du skriver touch sier du, da burde du nok vurdere et delt tastatur. Overlegent å skrive på, og tar ikke lang tid å venne seg til.

De to musene du nevner er begge meget gode. Det bør i grunn bare være ergonomien som avgjør hvem av dem du skal ha. Nå kommer imidlertid Intellimouse v4.0 snart, kan jo kanskje være verdt å vente på.

Lenke til kommentar
Har dere noen forslag til tastatur og mus??? Når det gjelder musa, så må den som tidligere sagt være veldig rask. Det er ikke populært å spille cs med en mus som ikke henger med :p

Har selv en Logitech Mouseman Dual Optical 2x800dpi sensorer. Synes den er ganske "overlegen" til cs. Hadde en 800dpi før den og merke rimelig stor forskjell. Den jeg har nå henger på en måte alltid med ;)

Endret av Pomfri
Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger!

Har hørt at trådløse tastaturløsninger kan lagge, hvis feks. avstaden blir for stor, eller hvis man skriver relativt raskt. Stemmer ikke dette?

Har også siklet litt på delte tastaturløsninger, men har ikke prøvd noen av disse løsningene. Noen spesielle tastatur å anbefale som er delt??

Når det gjelder mus, er forskjellen mellom mx 300 og 500 bare str?

Tror jeg går for intelli v3.0, ettersom jeg har prøvd den flere ganger, og dermed et sikkert kjøp :p

Det er temmelig ergelig å komme hjem og senere finne ut at den er et must, både ergonomisk sett, og av andre årsaker.

Siste spørsmål: Er det veldig stor forskjell på hastigheten på ps2 tilkobling (tenker i hovedsak på mus) og usb tilkobling? vet at ps2 er raskere, men er det veldig merkbart i praksis??

Lenke til kommentar
Har hørt at trådløse tastaturløsninger kan lagge, hvis feks. avstaden blir for stor, eller hvis man skriver relativt raskt. Stemmer ikke dette?

Det kan selvsagt bli problemer med forbindelsen (akkurat som med alt annet trådløst utstyr), men det har ikke skjedd meg på i alle fall et halvt år. Hvis det skjer er det trolig fordi bateriene er dårlige, eller du søker etter kontakt på ny ved å trykke på en knapp. Det blir ikke problemer hvis du skriver raskt, nei. Det er ikke fysisk mulig å skrive så fort.

Har to forskjellige delte tastatur her, Logitech og Microsoft. Foretrekker det siste, men det er sikkert en smakssak. Link her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=5&s=pl

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

ok.. Det du sier med hastigheter å sånn høres jo veldig logisk ut... Overhørte bare en samtale med et av klassens datanerder... Han (det var faktisk en gutt , sjokk!) sa at jeg ikke måtte, what so ever, kjøpe trådløst tastatur ettersom dette ville lagge. (han vet jeg skriver raskt ol....)

Det er jo teit at man må ha med ei mus, når man kjøper trådløst tastatur. Skal ha mus med tråd, og tastatur uten!!

BTW: hva slags mus følger med dette tastaturet??

Og på dette?? Ser jeg en mx 700? er den musa rask el?

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Hvordan er musa som følger med da?? er den sammenlignbar med feks mx700 ?
Har spilt med trådløse mus i cs før, og har opplevd at disse har en tendens til å "gå besherk og snurre rundt med siktet opp i taket". + at hvis jeg drar musa for raskt i en retning (refleks når det kommer en slemming bakfra feks) så registrerer musa nesten ikke den drastiske og store bevegelsen.
Er dette fordi at jeg hadde tilkoblet med usb fremfor ps2 eller er det bare musa som var dårlig?? (musa var dårlig, fordi det var av typen clas ohlson :p )

Så hvordan er musa som følger med [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=42450&t=&l=&AvdID=1&CatID=&GrpID=&s=sr"]dette[/url] tastaturet??

Hvordan er knappene på det tastaturet oxo.. er de "stillegående"? Dvs. at de ikke "knekker" eller er harde å trykke på... De skal være lette og dermed enkle å skrive touch på....

BTW: Det tastaturet så j***** fett ut da :p.. :sikle:... Forhåpentlig vis så funker musa å spille med på cs med ps2 tilkobling el???
Lenke til kommentar

Tastatur: Logitech internet navigator (SE versjonen har med noen flere knapper, som pause, volum neste sang o.s.v.)

Eller: Logitech OEM Deluxe access keyboard black

har selv dette. Er i det dyreste laget, men det funker veldig bra.

Mus: er litt vane, har selv mx500 og trives med den, Vil anbefale å kjøpe en musematte hvis du kjøper optisk (selvfølgelig optisk),har selv "speedpad" som jeg kjøpte på microplex

Hvis du er en cs entusiast vil jeg anbefale mx300\310\500 eller internet explorer 3.0

Lenke til kommentar

Det følger med en IntelliMouse Explorer (http://www.microsoft.com/hardware/mouseand...ls.aspx?pid=002) som jeg er veldig fornøyd med. Har ikke hatt noen problemer med den, selv ikke i cs :) Tror nok erfaringen din med at trådløs mus er dårlig har noe med at den var kjøpt på Clas Ohlson. Som med de fleste andre mus får du med en ps2-adapter slik at du kan bruke det istedet for usb om du vil. Presisjonsmessig så er vel denne musen på topp..

Ang. tastene så synes jeg de er veldig gode, jeg kunne egentlig ikke vært mer fornøyd med begge komponentene!

Itavisen.no hadde en test av denne pakka for ikke så lenge siden: http://www.itavisen.no/art/1302192.html.. Eneste grunnen til av den ikke fikk toppkarakter er pga. at det tar litt stor plass. Men ****** da, alle med litt respekt for seg selv har plass til dette tastaturet.

Edit: Kringla : internet explorer 3.0 er en gammel web-browser, du mener nok Intellimouse Explorer ;)

Endret av m0rphX
Lenke til kommentar

Logitech Internet Navigator Keyboard SE er et meget bra tastatur

bra holdbarhet - tåler till julig :)

jeg har også en logitech dual optical - stor fornøyde med den å

den begyner kansje å bli litt gammel og utgått for dem som skal kjøpe ny :shrug:

BTW: w3p animert avatar er ikke lov

Endret av insider
Lenke til kommentar

Nja.. Blir vel med dette tastaturet.. Det så inmarig fett ut :p...

Blir denne musen for treg i spill som cs ol, har jeg en gammel logitech ps2 mus, som funker helt genialt.

(håper jeg ikke virker konservativ nå :p )

Men hvordan er knappene på tastaturet? Er de harde, eller? Har tastet på feks. Dells tastatur som følger med standar pc'er, og dette tastaturet er utrolig "hardt" og skrive på. Det knekker liksom i tastene.. Skjønner dere hva jeg mener?? Vil liksom ha "myke" knapper. Har det luksustastaturet myke taster??

Lenke til kommentar
Har to forskjellige delte tastatur her, Logitech og Microsoft. Foretrekker det siste, men det er sikkert en smakssak. Link her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=5&s=pl

Tull. Det er fordi Ms-tastaturet er bedre, ganske enkelt. :)

Kjøp denne pakken, samt en Intellimouse Explorer 3.0 + Icemat-bundle, og vips.. glade og fornøyde hender. Kjøper man derimot Logitech-tastatur/mus, ender man opp med hudkreft, skjeve tenner og dårlig stats i CS. Vitenskapelig dokumentert, I kid you not.

Lenke til kommentar

Ok... Men tror jeg går for Microsoft Wireless Optical Desktop Elite after all :p

Dette tastaturet ser veldig bra ut, og skal jeg stole på m0rphX (noe som jeg gjør), så tar det vel ikke lange stunden før jeg er å skriver her i forumet med nytt tastatur og mus :p...

Testen på dette tastaturet kan som tidligere skrevet sees her.

Skal musa være for treig til cs spilling, så har jeg en ekstramus som jg har brukt til nå ledig, så noen krise vil det ikke bli.

BTW: m0rphX: Hvordan føler du rekkevidden er?? Funker det å sitte i en sofa, 3m ifra basestasjonen og surfe på internett med både tastatur og mus???

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke tastene er for harde ihvertfall, jeg synes de er grooome :)

Ang. rekkevidden: rett etter jeg kjøpte det måtte jeg jo briefe litt, så jeg stod i en etasje under pc'n, kanskje en 10 m i luftlinje unna. Mamma var imponert og prøvde å skrive på, samt trykke på alle de ekstremt skilled konfigurerbare snarveiene :D Da jeg kom opp igjen hadde alt blitt registrert, så jeg tror ikke det er noe å si på rekkevidden..

Lenke til kommentar

Tull. Det er fordi Ms-tastaturet er bedre, ganske enkelt. :)

Kjøp denne pakken, samt en Intellimouse Explorer 3.0 + Icemat-bundle, og vips.. glade og fornøyde hender. Kjøper man derimot Logitech-tastatur/mus, ender man opp med hudkreft, skjeve tenner og dårlig stats i CS. Vitenskapelig dokumentert, I kid you not.

Prøv i det minste å hold deg litt seriøs..Selv er jeg meget fornøyd med logitech, de leverer kvalitetsvarer til gode priser..

Kan anbefale deg Logitech MX310 & Internet navigator SE. Jeg kan garantere deg at du ikke får hudkreft av dette, samt staten i CS vil bli betraktelig bedre ;)

Bare bruk ei god musematte f.eks func!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...