Torhild Jansen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Kveldsro. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Fin skildring av dag som ebber ut. Flott atmosfære når det er så stille. Eller som Evert Taube sier det, i en av sine viser: "Vinden har somnat i båtarnas segel" 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Fin skildring av dag som ebber ut. Flott atmosfære når det er så stille. Eller som Evert Taube sier det, i en av sine viser: "Vinden har somnat i båtarnas segel" Takk for en hyggelig kommentar hilsen Torhild Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Flott bilde, men du skulle presentert det på en mørkere bakgrunn. Da trer det bedre fram. Hvor er dette? 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Flott bilde, men du skulle presentert det på en mørkere bakgrunn. Da trer det bedre fram. Hvor er dette? Det ble mye bedre Helene - takk hilsen Torhild Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Koselig kveldsbilde og fin speiling i vannet. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Et flott bilde dette av Kopervik i retning Eide så vidt jeg kan bedømme det. Flotte farger, god skarphet, en nydelig himmel og fine speilinger i sjøen Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Utbrenningene som har lett for å komme der det er huller i skylaget som her. Det blir ofte skarpt skille rundt dem. Jeg pleier å forsøke å dempe dem ved å klone inn fra skylaget rund og jevne litt. Et kutt Ca. 1 cm. over seilmasta vil fjerne mye og dessuten øke dybdefølelsen. Men speilingene i vannet er jo fortsatt der og kan dempes ved å hente inn litt her og der med kloner så det ikke blir så påtrengende. Svært mange av mine bilder fra Hurtigruteturen i 2006 er skjemmet av slike utbrenninger og kommer antagelig til å ta en reprise på turen neste sommer for da har det gått 10 år. Jeg ser av de andre kommentarene at de ikke reagerer like sterkt på utbrenninger som jeg gjør så valget er ditt. Jeg bare gir tips som kan prøves eller glemmes. Roar Roar 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Utbrenningene som har lett for å komme der det er huller i skylaget som her. Det blir ofte skarpt skille rundt dem. Jeg pleier å forsøke å dempe dem ved å klone inn fra skylaget rund og jevne litt. Et kutt Ca. 1 cm. over seilmasta vil fjerne mye og dessuten øke dybdefølelsen. Men speilingene i vannet er jo fortsatt der og kan dempes ved å hente inn litt her og der med kloner så det ikke blir så påtrengende. Svært mange av mine bilder fra Hurtigruteturen i 2006 er skjemmet av slike utbrenninger og kommer antagelig til å ta en reprise på turen neste sommer for da har det gått 10 år. Jeg ser av de andre kommentarene at de ikke reagerer like sterkt på utbrenninger som jeg gjør så valget er ditt. Jeg bare gir tips som kan prøves eller glemmes. Roar Roar Jeg husker ditt råd tidligere ang. hvite skyer, prøvde å dempe de litt, men det ble ikke vellykket, skal nok prøve igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg