Torstein Norum Bugge Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 ...men i Teslas hjemland er situasjonen helt motsatt.Salget av elbiler i Europa øker voldsomt Lenke til kommentar
AlansWake Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Det er også mange klimaskeptikere i USA som sikkert har gjort sitt for politiske grunner, og dermed påvirket elbilsalget. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 "Fracking" er jo også oppsnakket i veldig i amerikansk media, Donald Trump snakket jo bl.a. veldig varmt om det i valgkamp-annonseringen sin. Det er patriotisk å hente opp lokal olje uansett konsekvenser. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 I USA har bensinprisen stupt de siste par årene, og pr. i dag snakkes det om at de kanskje kommer ned mot $1/gal i løpet av høsten, noe man ikke har sett siden 90-tallet. Det er kun rundt 16% av bensinprisen her på berget (avh. av kurs), og bidrar trolig til laber interesse for alternative drivstoff (inkl. el-biler) Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Det er også mange klimaskeptikere i USA som sikkert har gjort sitt for politiske grunner, og dermed påvirket elbilsalget. En kan jo lure på hvor mange som hadde kjøpt elbil her om den hadde hatt alle de samme utgifter som vanlig bil. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Golf: Fra 256 300,- e-Golf: Fra 258.200,- e-Golf pluss 25% moms: 322.750,- e-Golf pluss moms og engangsavgifter: ? Storproduksjonsfordeler er ikke på plass enda, sånn at elektriske biler er ikke konkurransedyktige. Fordi Staten må betale dyrt for utslipp av klimagasser har Staten vurdert det slik at de må gi fordeler til elektriske biler ellers vil de ikke få tilstrekkelig salg for å nå sine mål. Staten, representert ved både Regjering og tverrpolitisk Stortingsflertall har altså vurdert det du spør om og svaret de kom til var "ikke mange nok". Det er verd å merke seg at denne vurderingen har de forskjellige sittende regjeringene gjort på nytt eller vurdert som riktig å videreføre ved hvert nasjonalt statsbudsjett og ved hvert revidert nasjonalt statsbudsjett. Nå sist i revidert nasjonalbudsjett i mai, under finansminister fra FrP, og etter at det første definerte målet i elbilforliket var passert ved 50.000 biler i april. Man gir dem vanligvis ikke mye kreditt, men politikerne ser noen sider med denne saken som ikke er så mye oppe i debattene i VG-forum, nemlig kostnadene med å la være. Endret 25. august 2015 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg