Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Årsaker til at en mann kun er ute etter sex?

Anbefalte innlegg

Jeg traff en mann, fra nettet. Helt i starten ville han ha forhold. Men etter at vi hadde sex så var det bare sex han ville møtes for... Han har sagt at det eneste han er interessert i er sex, og at han ikke er romantisk interessert i meg. 

Han er 40 år. Og det kan virke som om han ikke er interessert i forhold med noen slik som han driver på. Han har hatt et langt forhold bak seg. 

Kan menn svare på det? Hva er årsakene til at en mann kun er ute etter sex? 

Jeg tenker flere alternativer, og har funnet ut at det trenger ikke å ha med at jeg ikke er bra nok for annet å gjøre. 

1. Jeg mistenker at han ikke er ferdig i en relasjon han er i, og føler at han ikke kan forlate den. 

2. Han ønsker ikke et samboerforhold, og forpliktelsene det medfører

3. Han har blitt såret før, og vil ikke det igjen.

Men ellers så har jeg noen årsaker som kan gå på meg: 

4. Jeg er ikke en dame han ønsker å dele livet med.  

Er det galt av meg å si ja til å ha sex med han? Hva tenker dere? Han er tiltrekkende, men jeg har en haug med muligheter. Er mange menn jeg kjenner som har sagt at de vil date meg, osv, men jeg finner ikke de tiltrekkende. Og dermed har jeg fortsatt hatt sex med denne mannen. 

Anonymous poster hash: e20a8...23c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menn har visse biologiske behov. Mannens hovedrolle er å videreføre sine gener og dette er noe han gjør gjennom seksuell reproduksjon.

Derfor har vi av naturen blitt tillagt noe som kalles for seksuell lyst. Senere i menneskehetens historie fant man ut, gjennom evolusjonen, at en kjernefamilie med en mann som jakter og en kvinne som passer på barna er best egnet til å føre barna inn i voksen alder. Dette er noe også mange dyr etterhvert fant ut. 

Ettersom menneskeheten har høyere intelligens enn andre dyr, klarte man å utvikle begrepene og gjøre dem mer avanserte. Vi fikk religioner og ekteskap mellom kjønnene. Med ekteskapet fulgte noe som heter kjærlighet. Kjærlighet er altså en menneskeskapt "følelse" for at et kunstig skapt kreasjon kalt for ekteskap skulle fungere. Man måtte jo forklare hvorfor man skulle holde sammen når mannens reproduksjonslyst tilsier noe annet. 

Kjærlighet gjør at et barn kan vokse opp i trygge omgivelser og bli en del av et samfunn, det gjør også at man kunne kontrollere kjønnssykdommer og hadde en form for familieplanlegging før prevensjonsmidler kom til (noe som vel var i begynnelsen av forrige århundre, den seksuelle revolusjonen og innførselen av prevensjonsmidler hører sammen).

Her oppfordrer jeg deg til å tenke gjennom dette før du tar noen avgjørelser. Du bør glemme begrep som følelser og heller forholde deg til å få frem de beste reproduksjons-produktene. 

Lenke til kommentar

Med ekteskapet fulgte noe som heter kjærlighet. Kjærlighet er altså en menneskeskapt "følelse" for at et kunstig skapt kreasjon kalt for ekteskap skulle fungere. 

Så det fantes ikke kjærlighet før religionene innførte ekteskap?  

Og kjærlighet er menneskeskapt tilogmed!   

Wow...  

• Liker 7
Lenke til kommentar

Menn har visse biologiske behov. Mannens hovedrolle er å videreføre sine gener og dette er noe han gjør gjennom seksuell reproduksjon.

Derfor har vi av naturen blitt tillagt noe som kalles for seksuell lyst. Senere i menneskehetens historie fant man ut, gjennom evolusjonen, at en kjernefamilie med en mann som jakter og en kvinne som passer på barna er best egnet til å føre barna inn i voksen alder. Dette er noe også mange dyr etterhvert fant ut. 

Ettersom menneskeheten har høyere intelligens enn andre dyr, klarte man å utvikle begrepene og gjøre dem mer avanserte. Vi fikk religioner og ekteskap mellom kjønnene. Med ekteskapet fulgte noe som heter kjærlighet. Kjærlighet er altså en menneskeskapt "følelse" for at et kunstig skapt kreasjon kalt for ekteskap skulle fungere. Man måtte jo forklare hvorfor man skulle holde sammen når mannens reproduksjonslyst tilsier noe annet. 

Kjærlighet gjør at et barn kan vokse opp i trygge omgivelser og bli en del av et samfunn, det gjør også at man kunne kontrollere kjønnssykdommer og hadde en form for familieplanlegging før prevensjonsmidler kom til (noe som vel var i begynnelsen av forrige århundre, den seksuelle revolusjonen og innførselen av prevensjonsmidler hører sammen).

Her oppfordrer jeg deg til å tenke gjennom dette før du tar noen avgjørelser. Du bør glemme begrep som følelser og heller forholde deg til å få frem de beste reproduksjons-produktene. 

Ja, jeg har hørt om at dette kan ligge fra naturen. Jeg opplever også at hvis jeg har sex med en mann, så får jeg bånd til han. Og blir aktivt engasjert i å møte han så fort som mulig igjen. Mens han trekker seg gjerne tilbake etter sex. Og er ikke så engasjert lenger. Men når jeg slutter å mase om å treffe han, så begynner han å bli masete om å treffes. Sånn er det hele tiden.

Lenke til kommentar

Han bruker deg... Krev penger neste gang han spør om å ha sex.

Anonymous poster hash: a1d75...37c

Hun bruker da han også, ikke noe galt at to personer samarbeider for begges nytelse.

Til trådstarteer vil jeg baer si at det kan være hundrevis av forskjellige grunner til at han vil fortsette med bare ett rent seksuelt forhold, i stede for at vi gjetter på hva grunnen er burde du heller spørre han da det er ett helt fair spørsmål å stille.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg traff en mann, fra nettet. Helt i starten ville han ha forhold. Men etter at vi hadde sex så var det bare sex han ville møtes for... Han har sagt at det eneste han er interessert i er sex, og at han ikke er romantisk interessert i meg. 

Han er 40 år. Og det kan virke som om han ikke er interessert i forhold med noen slik som han driver på. Han har hatt et langt forhold bak seg. 

Jeg tenker flere alternativer, og har funnet ut at det trenger ikke å ha med at jeg ikke er bra nok for annet å gjøre. 

1. Jeg mistenker at han ikke er ferdig i en relasjon han er i, og føler at han ikke kan forlate den. 

Er det galt av meg å si ja til å ha sex med han? Hva tenker dere? Han er tiltrekkende, men jeg har en haug med muligheter. Er mange menn jeg kjenner som har sagt at de vil date meg, osv, men jeg finner ikke de tiltrekkende. Og dermed har jeg fortsatt hatt sex med denne mannen. 

Mange menn ønsker et uforpliktende forhold i dag.

Lenke til kommentar

Mange menn ønsker et uforpliktende forhold i dag.

Mange kvinner også. Vi lever i et samfunn der samliv og familie ikke lenger forventer av oss. Er vi da i tillegg selvstendige og trives kanskje best i vårt eget selskap, MEN glad i sex... Vel, da er det nok med sex og kanskje litt sosial hygge, før man går hjem til seg selv, slenger beina på bordet og tar seg en øl og slumrer med TV i bakgrunnen... :)

Lenke til kommentar

Er det galt av meg å si ja til å ha sex med han? Hva tenker dere? Han er tiltrekkende, men jeg har en haug med muligheter.

Det kan godt hende han fant ut at du ikke var som han trodde du var, og at ønsket om forhold forsvant men sexen var god. Det kan selvsagt også være han løy for å komme i buksa på han.

Det er ikke galt av deg å ha sex med han, men han har jo sagt i fra om at han ikke ønsker et forhold så du må ikke gå rundt i en drømmeverden og tro at han blir forelsket, eller forplikter seg, fordi dere har masse sex.

Hadde du god sex med han, og klarer distansere deg emosjonelt fra han, så kjør på. Bruk han til du finner en kjæreste. Husk kondom.

Anonymous poster hash: 066cf...44e

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...