Eivor Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Utgangspunktet mitt er en pc med Windows 7 hvor alt går i sirup og det er tydelig at ikke alt fungerer greit. La inn Windows 10, nå er det nesten umulig å gjøre noe som helst, maskinen blir varm og prossesorbruken går opp og ned fra 99 prosent til 30. Windows 10 kjører greit i sikkerhetsmodus. Windows 10 er aktivert. Det jeg lurer på er, hvis jeg legger inn Windows 10 med clean install og dette heller ikke fungerer, kan jeg da angre og legge inn recovery av Windows 7? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvis du kjørte installasjonen som en oppgradering fra Windows 7 (dvs. var i Windows 7 da det startet), så skal du under Settings, Update & Recovery, Recovery - ha et valgt om å gå tilbake til Windows 7. Hvis du istedet velger å reinstallere Windows 10 fra DVD/USB som en Clean Install, så vil denne muligheten til å gå tilbake til Windows 7 ikke lenger være tilstede. Men du skal fortsatt kunne reinstallere Windows 7 fra USB/DVD på din PC med din gamle Windows 7 produktnøkkel. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Men det høres jo ut som om PC'en var tungpustet allerede med Windows 7. Var det lite ledig diskplass igjen? Har du lite RAM? Er maskinen full av støv, noe som kan gi dårlig kjøling? (Gjetter på at det er en bærbar ettersom du kjenner at den blir varm.) Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Fant fram til at jeg kjører recovery av Windows 7, for så å installere Win 10 innefra Win 7. Recovery mislyktes. Ok, da kjører jeg en ren install fra Win 10 DVD. Det gikk utmerket, alt ser ut til å fungere. Oppstarten i Win 7 tok 2,5 minutt, Win 10 starter på 50 sec. Så nå er jeg fornøyd. Stusser litt på hvorfor ikke windows.old slettes ved ren installasjon. Regner med at den gamle nå er ubrukelig? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvis det ikke finnes noen "Return to Windows 7"-opsjon under Recovery (i Settings), så ligger Windows.old bare igjen fra 'gammelt av', og da kan du slette den. Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Da ser det ut som jeg kan slette den gamle windows-en, ja. Takker alle for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå