akelbo Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Lar deg skru av spillets tilfeldige kamper.Final Fantasy VII er ute på iOS Lenke til kommentar
Puro Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 "Lar deg skru av spillets tilfeldige kamper." Og da kan jeg ikke ta spillet seriøst, blir for dumt. 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Slå av random encounters og kunne aktivere max stats? Skal ikke like gjerne gi mulighet for å skifte ut fargen på klærne til karakterene, og lage en kjøpbar DLC som gjør Tifa, Aries og Yuffie naken? Sånn når man først er i gang med å ødelegge spillet... 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) l som med alle cheats, man må ikke bruke dem. Endret 21. august 2015 av Bytex 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Det måtte vel gjøres for å ikke bli slakta av adhd generasjonen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Det lå innebygget cheats i ALLE spill fra et par generasjoner tilbake. Absolutt alle. Evig liv-cheats var det mest standard, men også haugevis av andre parametre. Hvem har ikke hørt om den berømte "konami code" som var fast cheat i de fleste konamispillene? Spesiellt 8 og 16-bits spill var fulle av dem. 90-talls PC spill også. Cracker-grupper slapp tilogmed +x trainers som lot deg slå av og på alle cheatene før du startet spillet. Dette var 100% normalt både på 80 og 90 tallet. Innover 2000-tallet også, men så ble det mere og mere lukket og konsollifisert og vanskelig å komme til cheatsene. Så dette er ikke noe "nytt" akkurat. Bare lettere tilgjengelig. Utviklerne lagde disse cheatkodene for å kunne bugteste spillet uten å måtte dø hele tiden bl.a. Også lot de dem bare være der for de som var flinke nok til å finne de. Kan godt tenke meg at Square ikke ville bli utsatt for random encounters når de spilltestet områdene sine, eller ville teste ut nye bosskamper med max stats. Jeg husker f.eks. Defender of the Crown på Amiga, der kunne man holde inne ALT+K under loadingen for å få uendelige tropper i spillet. På 80 og 90-tallet greide flinke programmerere å finne ut hvor "livnedtellingen" eller andre parametre var i spillkoden ved å disassemblere den, og la inn egen kode for å endre dette til å ikke telle ned livene etc. Endret 23. august 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Flott at de spillene hadde koder, men det hadde ikke FF VII, spesielt ikke koder for å enklifisere det for nubs. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Det blir som Puro nevner feil, da dette spillet ikke hadde juksemodus da det kom ut. Forstår ikke hvorfor man skal (ha muligheten til å) forenkle spillet for Ipad-brukerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå