Goodall Skrevet 20. august 2015 Rapporter Del Skrevet 20. august 2015 Heisann Kjøpte meg en slik edge 1000 og ble jo fort fornøyd Men så skulle jeg begynne å bruke noen av de artige funksjoner som f.eks " live strava segments " Etter ekstremt mye knot og rot fikk jeg endelig segmenter inn på edge'n, men noe rart var det. Trudde jeg skulle ha rundt 500 segmenter, men det stoppet opp på 100. Nå har jeg prøvd alle mulige triks og det ser ut som 100 er maks, EKSTREMT IRRITERENDE at det ikke står noe sted, gud vet hvor mange timer jeg har prøvd å få inn mine segmenter uten lykke En annen ting er at jo at kartet som følger med tar jo nesten all intern plass, og når jeg klikker meg inn på garmin express skryter den av nytt kart som er på over 6GB og jeg har 1 GB fri. Ser ut som oppdateringen går smurt og alt er vel, men ut og inn med usb pluggen så sier den nytt og bedre kart, men er jo bare samme som jeg akkurat har oppdatert. Kjøpte t.o.,m minnebrikke da jeg tenkte at kartet kunne være på det og ha tonn med plass, men det var jo bortkasta penger. Så nå har dritten gitt meg masse frustrasjon i steden Men det er vel ikke mere man kan forvente av noe til ca. 4 lapper? Uansett det viktigste spørsmålet her er om noen vet om det er mulig å få inn mere enn 100 segmenter? Jeg vil jo ha alle mine og venner sine sånn at jeg kan bedre meg selv og knuse mine venner Og kan man bruke minnekortet til noe fornuftig? Må da være noe siden den har støtte for ekstra minne På forhånd TAKK for tips og hjelp Kom gjerne med andre nyttig ting dere har funnet ut som andre kan ha nytte av Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 20. august 2015 Rapporter Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Problemene dine med segmenter har jeg ikke noe greie på, så det er best jeg holder munn. Når det gjelder kartet ditt, så håper jeg at du allerede har oppdatert firmware og at det ikke er dét som gjør det kludrete med kartoppdatering, og at du sjekker kart-versjonsnummeret, slik at du ikke forsøker å oppdatere et kart som allerede er oppdatert. Etter min mening så er Garmin FOFERDELIG gjerrig på kartene sine. Ofte får man bare én delvis oppdatering når man kjøper nytt GPS utstyr, og "dett var dett" som man sier. Skikkelig skrale greier! Originale garmin-kart er også svindyre. Så dyre at de neppe selger mange av dem. De fleste tyr til diverse gratis kart på nett. Nesten like bra disse i de fleste tilfeller, selv om originalkartene er veldig bra. Jeg har vel ikke Ikke kommet med så mye nyttig her, bortsett fra en masse klaging. Beklager! Endret 20. august 2015 av Chip Salte Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 21. august 2015 Rapporter Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Hei Den støtter bare 100 segments om gangen. Om du vil ha inn andre segmenter, så må du slette noen av de du har på enheten allerede. Lurer litt på hvorfor denne begrensningen er der... Mulig neste toppversjon av Edge kommer med ekte live segments fra strava? Da bytter jeg ut min edge 1000 tvert! Oppdateringer av kart kommer titt og ofte, akkurat nå så er det vel version 2015.10 som er den nyeste. Husk at oppdateringen erstatter/oppdaterer det gamle kartet. Det er ikke slik at den vil ta 6GB ekstra med diskplass. Minnekortet kan brukes for ekstra lagringsplass, eller kart. Lagringsplassen er nyttig for å ta vare på mer data, altså turer du allerede har gjort. Sykler du med powermeter/Kandenssensor, så går lagringsplassen rimelig fort, og da er det nyttig med ett minnekort. Endret 21. august 2015 av mreinha Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2015 Takker for svar, godt å få ting bekreftet Kan jo håpe på at live segment blir bedret med en oppgradering før det kommer ny edge. Er det noen bedre kart enn det som følger med? Og legger man det bare inn på minnekortet og så funker det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå