Gå til innhold

Hobbyfotograf eller proff?

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på om jeg skulle legge det under video eller et annet sted.

Kunne vært litt intressant å vite litt om de som bruker forumet.

Jobber dere innen video og foto eller er det en hobby?

Hvilken program redigerer dere i?

Er dere med i en videoklubb?

Hvis dere er med i en videoklubb eller ønsker å bli med. Hva forventer dere av en klubb?

Edit:

Tenkte jeg kanskje kunne skrive om meg først.

Har video og foto som hobby. Holdt på med video 2-3 år og foto siden 92.

Er med i videogruppa i Oslo kamera klubb.

Endret av Arve28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Video er hobby, men leverer litt stoff hit og dit med jevne mellomrom. Skriver fast for Ultrasport, og legger ut litt webvideo i ny og ne. Også litt småproduksjoner til egen hjemmeside. Har også laget noen produksjoner på oppdrag, blant annet NIKE og Gresvig.

Ikke medlem i noen videoklubb, men legger ut et bilde på foto.no innimellom.

Redigerte tidligere i Studio8, nå gått over til Edition. En klar oppgradering!

Kunne godt tenkt meg å blitt med i en videoklubb, rett og slett for å lære mer om filming og redigering. Workgroups/kurs og utveksling av ideer og tips kunne vært verdifullt for amatører (og proffe)

Mvh Are

Lenke til kommentar
Har hatt video som hobby en god stund nå, redigert video på PC siden '95. Redigert på en rekke forskjellige løsninger, har slått meg til ro med Liquid Edition 5.5. Har laget en del enkle bedriftspresentasjoner etc., har en dokumentar på gang (men så var det tida, da...). Jobber til daglig med videoredigeringsprodukter. Ikke medlem i videoklubb, men slikt medlemsskap er ikke helt uaktuelt. Viktig at en slik klubb kan dra nytte av og utveksle kunnskap de ulike sitter på. Gjerne også felles produksjoner. :-)

/Øystein :roll:
Lenke til kommentar

Driver med video mest på hobbybasis, men har en far som har drevet med video som mer eller mindre jobb siden 94, da Fast var 'in', og ble vel bitt av basillen allerede da. Har som adonis, slått meg til ro med Liquid Edition. Har tidligere erfaring med Premiere, og før det igjen var det mye flittig 'jobbing' i Microsoft-spillet (ja! FAKTISK ett bra MS-spill ;) ) 3D Movie Maker. Er ikke med i videoklubb. Har ingen prosjekter på gang, men mange ideer og tanker til løsninger av effekter, eller hvordan en scene skal skytes - men så er det det at man gjerne skal ha en _hel_ film og historie å fortelle da.. :roll: Er veldig interisert i 3D-animasjon, og har vel som mål at jeg en dag skal lage en CG-figur eller flere som spiller mot 'live action' på lerettet i alle norges kinoer.. :roll:

Endret av TigerOla
Lenke til kommentar

Har drevet med video på hobbybasis i 5-6 år, foretrekker Premiere, og er ikke medlem av noe videoklubb(men kunne nok vært artig)...filmer mest for gøy og til prosjekter i tillegg til gratisoppdrag for venner o.l. i f.eks. bryllup

Foto begynte jeg med først for noen uker siden, men har til nå vært et veldig hyggelig bekjentskap. Gøyere enn video på den måten at det er fort og enkelt, og veldig facinerende...video krever som regel litt mer mål og mening :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg digitalt kamera for nesten ett år siden. Tar bilder til en nettbasert lokalavis som er hobby-basert. Prøver litt "freelance".

Blir fascinert av mye innen foto, bl. annet 3D-foto, bilder med lang/kort lukketid og forskjellige innstillinger.

Innen video har jeg bare prøvd litt, med windows moviemaker. Tar en del videoklipp med digitalkameraet.

mvh Jan Ove 24

Lenke til kommentar

Jobber primært (så lenge det varer) med dokumentarer og kortfilm , og er freelancer fotograf (favoritt kamera: Sony PD-150) av og til. Har laget en dokumentar, samt jobbet på flere andre. Driver og klipper sammen en ny dokumentar som skal være klar til TIFF 2004. Prøver delta i kortfilm miljøet i Tromsø, der er det mye spennende som skjer. Har film utdannelse.

Bruker Premiere Pro og Media 100, og er borti Final Cut og Avid med jevne mellomrom. Ellers bruker jeg Poser 5 en del og selfølgelig Photoshop. Har begynt og lære meg After Effects og Audition, men det tar tid, er et felt jeg ikke har vært borti noe særlig før.

Tar også en del stills med mitt gamle analoge speilrefleks og legger det ut på fotolog.net

Stig,

Lenke til kommentar

Må si jeg liker kamera-valget ditt! ;) Foreløpig har jeg mest erfaring med PD-150, men personlig er jeg veldig nysgjerrig på Cannon XL1S :) Virker som ett solid kamera, pluss at det er en smule billigere enn hva PD-150 er til dags dato *sikle etter*

Ble litt off topic, nok en gang... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg går et år her i Oxford, på Media Linjen. Det er et college så er ikke så alt for seriøst, det er litt vel elementært og enkelt for meg så jeg får alltid toppkarakter på det tekniske og visuelle. Er litt verre med "Interview and Communication skills" etc.

Jeg har en far som har jobbet med film og video siden han var 14, og derfor har jeg blitt veldig interessert i dette sammen med pc. - Hjemme redigerer jeg før i Premiere, men nå har vi fått Avid DVXpress 3 så jeg lærer meg dét (når jeg kommer hjem).

Jeg var medlem i en klubb, men den var langt vekke så jeg kunne nesten aldri komme :p - Er relativt ung (16) så det er en hobby.

Jeg bruker PD-150 som firmaet til pappa låner til meg, eller vårt eget DCR TRV900e kamera. Her i Oxford har de bare ekle D8 kamera (strippet for herlige manuelle instillinger).

Noe annet viktig er at jeg bruker bare Linux på alle mine egne pcer nå, laptopen jeg har her har jeg fått til å funke bra. Da jeg testet den med windows funket det ikke. Så jeg kommer til å redigere i Linux framover siden dette funker mye bedre (for meg). På forumet er jeg aktiv på Linux delen og skal skrive en "howto" på Linux+Videoredigering når jeg har erfaring og om noen skulle være interessert.

Lenke til kommentar

holder på å utdanne meg som et eller annet nå.. har holdt mye på med video i 3 år nå. Foto siden november i fjord. Og bilderedigering som en liten hobby ved siden av.

Jeg bruker Adobe Premiere/Photoshop. Begynner nå i Quark Xpress på mac også..

Lenke til kommentar

Nå har jeg blitt leder i videogruppa under Oslo Kameraklubb.

Jeg driver med å sette opp Vårprogrammet. Noen som kan gi meg noen tips på hva jeg bør ha med?

Oslo kameraklubb kommer til å flytte lokaler snart til sentralt i Oslo sentrum.

Er det noen som lurer på noe om klubben så send meg en PM.

Lenke til kommentar

Har drevet med amatørvideo siden 1990, men begynte først å redigere for drøyt et år siden. Jeg har imidlertid et HAV av råvideo som jeg har brukt mye tid på å digitalisere (overført til DV) og katalogisere. Har så langt jobba i Premiere, men har i senere tid blitt "omvendt" til Liquid Edition..... :D

Jobber forøvrig med IT på heltid og har vært i databransjen siden 87..... Stor gutt altså.... :woot: - 41 år...

//jodajoda//

Lenke til kommentar

Har jobbet med videoproduksjon siden 1994, men vil ikke kalle meg profesjonell, da jeg har en annen heltidsjobb (IKT, System utvikling). Jeg jobber for det meste på profesjonelt utstyr, og har brukt BetaCam utstyr til de fleste produksjonene.

Jeg har laget og vært med i produksjonsteam for: reklamefilm, instruksjonsvideo, musikkvideo og promovideoer.

Jeg er ikke med i en videoklubb, men hadde nok kunne tenkt meg det, dersom det hadde vært tid nok til det. Men slik det er i dag, så har jeg rett og slett ikke tid.

Jeg har også solgt mitt private amatør-kamera, og skal nå i desember kjøpe meg nytt videokamera og nytt redigeringsutstyr. Sony PD-170, og Adobe Video Collection. Jeg kjenner godt til Adobe Premiere, After effects, Photoshop osv.

Jeg tar videooppdrag på bestilling, eller via andre produksjonsselskaper.

Men kun utenom min arbeidstid. Da jeg har en jobb som jeg trives veldig godt i :)

Og kommer ikke til å gå tilbake til videoproduksjon på heltid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...