Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fyllekjøring bil, vannscooter

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var nå så dum da å kjørte i fylla.....Ble stoppet med 1,7 i promille i november i fjor.

Ble dømt 21 dager ubetinget fengsel,2 år uten lappen, og måtte støtte statskassa med 50.000

(ikke kjør i fylla er ikke verdt det...)

Men det jeg gjorde var å kjøpe meg vannscooter som trøst får dette hehe, dette vet jeg også er ulovlig i mitt område. og at vis en blir stoppet blir man anmeldt for ulovlig kjøring med vannscooter og blir dømt med bot i de tilfeller. Noen ganger blir de henlagt har jeg hørt vertfall.

(Irritert over vannscooter reglene...)

Det jeg lurer på er om noen vet vis jeg blir tatt på vannscooter om det kan gå ut over lappen da?

soningen og bota er jeg ferdig med, men kan utsettelsen bli forlenga f.eks?

har hørt at det nesten ikke er noen sammenheng med sjø og land.

Hadde satt pris på svar og innspill av noen som har peiling/erfaring med dette :)

Takk.

Anonymous poster hash: 45dbe...7a0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

So etter å ha blitt tatt og dømt for ein ulovleg handling, so bestemmer du deg for å utføre endå ein "som trøst".

Fader meg.

Man kan jo spørre seg hvordan han skal trøste seg etter å ha blitt tatt på vannscooter...

Motorsykkel? ^^ Blir han tatt uten båtførerlappen og de finner ut at han ikke har vanlig lappen pga dumskaper så ser jeg for meg at straffen blir mot billappen også. Blir du tatt for fyllekjøring på sykkel kan du miste lappen ^^

Lenke til kommentar

Hvis du har x-antall måneder prøvetid etter fengselsstraffen så risikerer du å bli sendt inn igjen.

Når du har klart å kjøre med 1.7 (!!!!!) i promille så tror jeg du bør være forsiktig med kjøretøy, uansett type. Null sympati fra meg, du høres ut som en bortskjemt drittunge som driter i reglene. Kanskje du lærer noe den dagen du dreper eller skader noen for livet på veien eller vannet.

Lykke til :nei:

• Liker 1
Lenke til kommentar

*

Det jeg lurer på er om noen vet vis jeg blir tatt på vannscooter om det kan gå ut over lappen da?

soningen og bota er jeg ferdig med, men kan utsettelsen bli forlenga f.eks?

*

I verste fall kan folk som ikke overholder utsettelser bli fratatt førekort på permanent tid men sannsynligvis ville de økt utsettelsen med 1-3 år, og eventuelle bøter. En f.eks bekjent ble også tatt i promille kjøring, og fikk også 2 år utsettelse, han ble stoppen en uke etter, da uten førekort men edru, så økte de utsettelsen fra 2 til 5 år. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Det er da ikke så langt unna 1,44 promillen som bemanningen av Startour innleid fra Air baltic ble tatt med som skulle til Kreta med med et fult passasjerfly.. Blir spennende å se straffen de ender med, de fikk vel 14 dager ubetinget i første omgang.

Nordthug hadde 1,65 i promille og kjørte i 80-90km/t i 40 sone samt forlot en skadet person etter han kolliderte og rømte fra stedet, når politiet sporet han så ga han en falsk forklaring.

5 år uten lappen, egentlig en og en halv brutto månedslønn i bot men denne ble redusert betraktelig (600.000,- men slapp unna med 185.000,-) og 50 dager med fotlenke i stede for fengsel.

En som tjener ca. 33.000 i måneden ender på ca. 50.000,- i bot. Med Nordthugs reduksjon ville du endt på ca. 16.000,- i bot, 3 uker med med fotlenke og 2 år uten lappen.

Veldig offtopic men ganske brutalt hvordan strengere og farligere overtredelser blir straffet mindre grunnet yrket. Loven er tydeligvis langt ifra lik for for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...