afdsgdfsghrede Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hei, Skal ha en til-og-fra jobben bil til fruen, og tenkte en Yaris til 40-50k. Har funnet denne annonsen på finn (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62654753) og tenkte å stikke på en prøvekjøring i løpet av helgen. Eneste er at jeg ikke har peiling på firmaet Flesland Bil, og ikke finner noen erfaringer på nett heller. Ikke har de nettside, så skeptikeren i meg slår jo litt til. Hva tror dere? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Bare sånn generelt: Dette er åpenbart et utleiefirma og bilen har således hatt kanskje 1000 forskjellige sjåfører, om ikke mer. Sånn sett kan den være vesentlig mer slitt enn kilometerstanden tilsier. Generelt er leiebiler "godt slitt" om man kan si det sånn. Lenke til kommentar
Jonas_101 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Dere tar fullstendig feil dessverre. Jeg har erfaring med firma deres gjentatte ganger og er STOR fornøyd. De har utrolig god service både ved kjøp og i ettertid. For øvrig driver de ikke med utleie av biler heller. Det er bruktbil handel og de har også lakkeringsavdeling. Ut i fra min erfaring utfører de kontroll og service på alle biler og gir klar beskjed om noe skulle være feil med bilen. ANBEFALES!!! Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 De to siste innleggene her; vet ikke om jeg skal le eller grine? Jonas_101, hvilke feil har du fått beskjed om? 3 Lenke til kommentar
Gry T. Rett Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Virker som om profilen Jonas_101 er eieren av selve firmaet Flesland Bil. Noe mer useriøst firma skal en lete lenge etter! Jeg kjøpte en bil der for 3 måneder siden som såg veldig bra ut. Det var en Golf fra 2005 som jeg betalte 60000,- for. Nå begynner rusten å komme frem både her og der. Skjermer, nedre deler på dører og bakluke er full i rust. NAF sier bilen er delvis omlakkert, og jobben som er gjort er ikke utført fagmessig. Her var det sparkel og gammel rust under den nye lakken! Flesland Bil sier bare at det er ikke annet å forvente av en 11 år gammel bil og at han ikke har gjort noe lakkjobb på den. Men bilen såg jo strøken ut for 3 måneder siden!!! ????? Så tok jeg kontakt med forrige eier av bilen og han kunne da bekrefte mine mistanker. Bilen hadde omfattende rustskader og det var grunnen til at han byttet den inn. Så her er det bare å styre unna hvis du syns bilen ser for fin ut til å være sann! 7 Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Hvorfor vil ikke denne tråden dø snart Lenke til kommentar
Ole Petter Elvsaas Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Som nybilselger har jeg masse av erfaring med dette firmaet, da de driver med oppkjøp av innbyttebiler som kommer inn hos de forskjellige merkeforhandlerne rundt bergensregionen. Å påstå at dette firmaet er useriøst og bør styres unna, er det overhodet ingen grunn for. Flesland Bil, med noen få andre unntak, skiller seg ut som de mer seriøse innenfor den bransjen de opererer i, her i Bergen. De er ryddige til fingerspissen og er til å stole på 100% på det man kan forvente. Det er dessverre slik at enkelte som kjøper bruktbil, har forventninger som at det skulle vært nybil de handlet. Det er faktisk en grunn til at brukte biler er rimeligere enn nye og det er det ikke alle som klarer å forstå. Så er det igjen slik at en misfornøyd kunde legger igjen mer spor enn 70 kunder som er fornøyd. Slike kunder er det da også umulig å gradere seg i mot. Man kan søke opp hvilket som helst firma på nett som driver salg av eldre bruktbiler og se om man finner noen som ikke kunder som skriver negativt. Veldig ofte er det da kunden som har urimelige forventninger i forhohold til hva man kan forvente. Flesland Bil gjør hva de kan for at sine kunder skal bli fornøyd, så vidt meg bekjent. De byttet blant annet en automatgirkasse som gikk i stykker 7 mnd etter handel, på ren goodwill. Det synes jeg vitner om et firma som er villig til å strekke seg, men klart innenfor rimelighetens grenser. Når det gjelder denne "kremt-profilen" som uttaler seg om en Yaris og konkluderer med at det her er snakk om en eldre leiebil lurer jeg på hvor i all verden han har det fra. Jeg drev Hertz Bilutleie i Bergen i 5 år før jeg begynte som nybilselger og jeg klarer i hvert fall ikke å se en eneste grunn for at han ut fra den informasjonen kan dra de slutninger. -Igjen, ta det man leser på nett med en klype salt. 1 Lenke til kommentar
Flesland bil AS Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Virker som om profilen Jonas_101 er eieren av selve firmaet Flesland Bil. Noe mer useriøst firma skal en lete lenge etter! Jeg kjøpte en bil der for 3 måneder siden som såg veldig bra ut. Det var en Golf fra 2005 som jeg betalte 60000,- for. Nå begynner rusten å komme frem både her og der. Skjermer, nedre deler på dører og bakluke er full i rust. NAF sier bilen er delvis omlakkert, og jobben som er gjort er ikke utført fagmessig. Her var det sparkel og gammel rust under den nye lakken! Flesland Bil sier bare at det er ikke annet å forvente av en 11 år gammel bil og at han ikke har gjort noe lakkjobb på den. Men bilen såg jo strøken ut for 3 måneder siden!!! ????? Så tok jeg kontakt med forrige eier av bilen og han kunne da bekrefte mine mistanker. Bilen hadde omfattende rustskader og det var grunnen til at han byttet den inn. Så her er det bare å styre unna hvis du syns bilen ser for fin ut til å være sann! Hei Gry, Leser innlegget ditt og synes det er svært beklagelig at bilen du har kjøpt gjennom oss ikke står til dine forventninger. Har søkt i arkivene våre fra den perioden du skal ha kjøpt bilen og finner ingen saker på noen Golf i det søket, noe som gjør det vanskelig for meg å gi deg noe godt svar. Kan du sende meg regnummer på bilen det gjelder og gjerne navnet som sto i kjøpekontrakten? Da kan jeg se over saken på nytt og komme med tilbakemelding til deg. Dersom vi utfører lakkarbeid skal det arbeidet SELVSAGT holde i mer enn 3 måneder. Dukker det opp rust andre steder på bilen hvor vi ikke har utført noe arbeid før levering, er det dessverre ikke noe vi kan garantere for, da det er en del av aldringsprosessen på biler av den alderen. Håper jeg hører fra deg. Mvh Ahmet Flesland Bil AS Lenke til kommentar
Flesland bil AS Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Bare sånn generelt: Dette er åpenbart et utleiefirma og bilen har således hatt kanskje 1000 forskjellige sjåfører, om ikke mer. Sånn sett kan den være vesentlig mer slitt enn kilometerstanden tilsier. Generelt er leiebiler "godt slitt" om man kan si det sånn. Hei Kremt, Til deres informasjon driver Flesland Bil AS ikke med utleie av biler. Vi driver som oppkjøper og kjøper dermed innbyttebiler fra forskjellige firma rundt i Bergen. Vi har alt fra biler med normal, høy og lav kjørelengde sett mot alder på bilene vi selger. Mvh Ahmet Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Her er info om firmaet for de som er interresert. http://www.proff.no/selskap/flesland-bil-as/blomsterdalen/bilverksteder/Z0ICP67C/ 1 Lenke til kommentar
Alexjohns1 Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 (endret) a Endret 10. oktober 2017 av Alexjohns1 3 Lenke til kommentar
Marius Ellingsen Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Jeg har utelukkende gode erfaringer med dem. Jeg har personlig brukt dem til lakkjobber, viktig å presisere at jeg er ansatt hos en underleverandør til dem. Jeg kan dermed bekrefte at de har en ok betalingsevne og gjør opp for seg. Nå har de holdt på en stund og har i løpet av 2 år investert for mangfoldige hundretusener i utstyr. Jeg har vært vitne til reklamasjon hos dem der kunden ble meget fornøyd. Lenke til kommentar
skifer Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 Ole Petter Elvsaas jobber for Flesland Bil A/S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå