Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Visste du at Norge var første land utenfor USA som ble koblet på «nettet»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så...Vi var det første landet... og likevel har vi så dårlig infrastruktur... *sukk*

For det har såååå mye å gjøre med tilstanden på infrastrukturen vår at vi ble koblet opp først.... *sukk*

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så...Vi var det første landet... og likevel har vi så dårlig infrastruktur... *sukk*

For det har såååå mye å gjøre med tilstanden på infrastrukturen vår at vi ble koblet opp først.... *sukk*

*dobbelt sukk* Siden landet var først, så forestiller jeg meg at det hadde vært mulig at infrastrukturen relatert til internett, ville vært såpass tidlig utdatert at vi nå *gjesp* kunne alle mann og kvinner sittet på silkelinjer med mars som neste destinasjon *huff*

• Liker 3
Lenke til kommentar

*trippel sukk* mars er ikke en destinasjon *gjesp* det er en kalendermåned *huff*

Utbygging av infrastruktur i Norge er en komplisert affære med mange faktorer som spiller inn. Vi har det faktisk ikke så ille her oppe i nord at vi bør klage på at det er småtreigt nett noen steder. Slutt å klag eller gjør noe med det selv :tease:

Lenke til kommentar

*trippel sukk* mars er ikke en destinasjon *gjesp* det er en kalendermåned *huff*

Utbygging av infrastruktur i Norge er en komplisert affære med mange faktorer som spiller inn. Vi har det faktisk ikke så ille her oppe i nord at vi bør klage på at det er småtreigt nett noen steder. Slutt å klag eller gjør noe med det selv :tease:

*ser etter klaging*

Deal, du står for finanseringen og jeg tar meg av egeninnsatsen  :w00t:

Lenke til kommentar
Forskningsinstituttet NORSAR på Kjeller utenfor Lillestrøm ble koblet opp via satellitt, og derfra ble det etablert en landlinje <..>

Flott artikkel, men jeg stusset på denne setningen. En landlinje hengende og dingle ned fra en satellitt (derfra) til London?

Lenke til kommentar

*ser etter klaging*

:hmm: Det virker som en god idè. Kjør på. Snart 1000/1000 linje til alle folkens :thumbup: Forventet levering da, skal vi si en måned?

Lenke til kommentar

*ser etter klaging*

:hmm: Det virker som en god idè. Kjør på. Snart 1000/1000 linje til alle folkens :thumbup: Forventet levering da, skal vi si en måned?

*Sukk* *Stønn* Det er alt for dårlig! Dere har maks en uke på levering! *Litt ekstra sukking.*

Desverre har BAKK (Bevæpnede Agressive Kjærester og Koner) begynt med sabotasje i form av MILF angrep og ONS terror, dermed blir forventet leveringsdato flyttet, og vil følge telenor-formelen, som vil si.... :hmm: 

Tidspunkt for utsagn om når kalkulasjonen blir fremsatt settes til sånn der rundt cirka ja....  

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta med litt mer i denne artikkelen.  Historien til Norsar er veldig spennende.   At det var en basestasjon i Finnmark er en ting men det ikke mange veit om er at det ble bygget ett enormt seismisk anlegg på østlandet.  Det besto av 22 grupper av 6 brønner spredd utover ett område med en diameter på 110km   Dette var koblet sammen med Kjeller    7 av gruppene er fortsatt i drift og er linket sammen med 155km kabelgrøfter.    Området strekker seg rundt hele mjøsa.    Kan lese litt mer her  

http://www.geocaching.com/geocache/GC3BAYY_n1002-onkel-sams-kaniner-bjoneroa?guid=da017310-a297-4108-bcf4-161fccc72c0c

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta med litt mer i denne artikkelen.  Historien til Norsar er veldig spennende.   At det var en basestasjon i Finnmark er en ting men det ikke mange veit om er at det ble bygget ett enormt seismisk anlegg på østlandet.  Det besto av 22 grupper av 6 brønner spredd utover ett område med en diameter på 110km   Dette var koblet sammen med Kjeller    7 av gruppene er fortsatt i drift og er linket sammen med 155km kabelgrøfter.    Området strekker seg rundt hele mjøsa.    Kan lese litt mer her  

http://www.geocaching.com/geocache/GC3BAYY_n1002-onkel-sams-kaniner-bjoneroa?guid=da017310-a297-4108-bcf4-161fccc72c0c

Takk for tilbakemeldingen, dette er definitivt interessant. Det er for sent å legge noe særlig til denne artikkelen nå, men man kan jo se for seg en fremtidig artikkel som går litt dypere i denne virksomheten.
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...