Gå til innhold

π og e i Bibelen - tilfeldig eller intelligent design?

Anbefalte innlegg

Flaggermus er fugler?

Hvordan kan du si det? Vi vet at det er feil, vi vet at flaggermus er pattedyr, ikke fugler.

Tror du haren tygger drøv?

Og nei, flaggermus må ikke fly rundt. Vet du ingenting om det du snakker om? Det finnes flaggermus som ikke trenger fly i det hele tatt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steike, tråden har tatt en artig vending i dag gitt :) Siste få innleggene minner meg nesten litt om "hund blir bare hund" strofen. Det som er viktig for oss å finne ut av nå er hvilke fugler som faktisk flagger, og at de gjør det på riktige dager med riktig flagg, og om de kan forskjellen på hel og halv stang.

Og fra spøk til moro: ja sony77, er det ikke fantastisk hvordan dyrelivet vi har i dag har tilpasset seg sine omgivelser å levesett? Forklaringen vi har på dette ligger i evolusjon. Grunnen til at kenguruen klatrer opp til morens patter er fordi at de kenguruene som ikke gjorde det åpenbart døde og ikke førte videre sine gener. Såpass lett kan det være, og jeg synes en vitenskapelig forklaring er en mye mer spennende forklaring enn en Bibelsk "sånn er det bare"-forklaring.

Edit: skrivefeil.

Endret av El-Ateisten
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jorden "henger" ikke fra noe. Det å si at Bibelen er sann i forhold til vitenskap på alle områder er noe som er direkte feil. Det du gjør er at du finner vers som du kan tolke på en måte sånn at det passer halvveis i forhold til vitenskap. Og enda scorer du ikke mål.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jorden svever fritt i rommet , han henger jorden på intet

Jorda er ikke flat men rund eller sirkel eller vide

Hva er det med alle søylene det er snakk om?

"Han rister jorden ut av lage, jordens søyler skjelver." Job 9: 6

"Jorden og alle som bor der, kan vakle, men jeg har gjort jordens søyler faste." Salme 75: 4

"Han grunnla jorden på dens søyler," Salme 104: 5

Det jeg ikke forstår er hvorfor noen kristne insisterer på å bokstavtolke bibelen. Det tar kun sekunder å finne motsigelser, så boken kan rett og slett ikke være bokstavlig korrekt. Deri ligger jo hele problemet med konseptet "bokstavlig".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen er i harmoni med sann vitenskap og nevner at jorden er rund , svever fritt i rommet ( Joh 26: 7 ( Ordspr 8:27-29 ) Es 40:22

Gud sa: «Det skal bli lys på himmelhvelvingen til å skille dag fra natt! De skal være tegn for høytider, dager og år. De skal være lys på himmelhvelvingen og skinne over jorden.» Og det ble slik. Gud laget de to store lysene, det største lyset til å herske over dagen og det minste lyset til å herske over natten, og stjernene.

I dag vet vi at månen ikke er en lyskilde; den reflekterer sollyset.

Vi vet også at jorden ikke svever fritt i rommet, men går i en svakt elliptisk bane rundt solen på grunn av de gravitasjonelle kreftene fra den.

Bibelen påstår også at Gud en dag skapte alle grønne planter og vekster, og som vanlig så han at det var godt. (Sier han.)

Men han må ha hatt en anelse om at alt ikke var helt som det skulle, for dagen etter lager han solen ...

Uttrykket "sann harmoni" må ha endret betydning siden sist jeg brukte det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...